Jeśli szukasz informacji o RPO WiM na lata 2007-2013, to przejdź do poprzedniej wersji serwisu.
logo regionalnego programu operacyjnego województwa warmińsko-mazurskiego
warmia mazury logo
logo unii europejskiej

Szukaj

RPO

1.2.2

Poddziałanie 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką

zakończony     od: 2017-03-31 do: 2017-04-28
Etapy oceny projektów
Komunikaty
Etapy oceny projektów
Komunikaty

Uchwałą Zarządu Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie z dnia 07.07.2017 r. zmianie uległ Regulamin konkursu RPWM.01.02.02-IP.03-28-001/17 Poddziałanie 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką, Działanie 1.2 Innowacyjne firmy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w zakresie:

  • § 7 ust.4 Regulaminu, dotyczący orientacyjnego terminu rozstrzygnięcia konkursu.

Paragraf przyjmuje brzmienie: „Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to listopad 2017 r.”

  • § 10 ust. 1 Regulaminu, dotyczący zmiany terminu przeprowadzenia oceny formalnej wniosków o dofinansowanie z 80 na 132 dni, tj. do dnia 31 sierpnia 2017 r.

Paragraf przyjmuje brzmienie: „Zarejestrowane wnioski złożone w terminie, podlegają weryfikacji wymogów formalnych w terminie 132 dni od dnia zamknięcia naboru, o którym mowa w § 7. IP może dokonywać weryfikacji wniosków przed dniem zakończenia naboru wniosków.

W szczególnych przypadkach (np. duża liczba wniosków, zdolność Instytucji do oceny wniosków), może zostać podjęta decyzja o wydłużeniu terminu weryfikacji wymogów formalnych wniosków.”

Wydłużenie oceny wniosków jest spowodowane koniecznością przekazania wnioskodawcom (dużym przedsiębiorcom) jednoznacznej informacji odnośnie metodologii postępowania z dochodem uzyskanym w ramach realizowanych przez nich projektów.


Zmiana  regulaminu obowiązuje od 7 lipca 2017 r.

Pytania i odpowiedzi

W odpowiedzi na pojawiające się pytania odnośnie kwalifikowalności wydatków związanych z wynagrodzeniami personelu w ramach poddziałania 1.2.2 schemat C przypominamy, że zgodnie z zapisami Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO Warmia i Mazury 2014–2020 przedmiotem wsparcia w ww. schemacie jest zakup usług doradczych, technologii i wiedzy w jednostkach B+R lub od zespołów badawczo-rozwojowych.


Natomiast  w schemacie B (zgodnie z SzOOP) wsparcie jest przeznaczone na finansowanie prac B+R, mogących obejmować prace realizowane przez pracowników firmy i/lub przez zewnętrzny podmiot oferujący usługi B+R/naukowca, której udział jest obligatoryjny. 

W związku powyższym finansowanie prac B+R realizowanych przez pracowników beneficjenta wpisuje się w zakres wsparcia jedynie w ramach schematu B.
Dofinansowaniem w ramach schematu C może być objęty zakup usług, technologii i wiedzy. Oznacza to, że beneficjent zobowiązany jest do wykazania, iż przeprowadził analizę rynku w celu konkurencyjnego wyboru Wykonawcy, spełniającego wymagania określone w kryteriach wyboru projektów.

Komunikaty

Uchwałą Zarządu Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie z dnia 21.04.2017 r. zmianie uległ Regulamin konkursu RPWM.01.02.02-IP.03-28-001/17 Poddziałanie 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką, Działanie 1.2 Innowacyjne firmy Regionalnego Programu Operacyjnego· Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w zakresie:

§ 7 ust. 3 Regulaminu, dotyczący zmiany dnia zamknięcia naboru wniosków o dofinansowanie z dnia 21 kwietnia 2017 r. na dzień 28 kwietnia 2017 r.

Paragraf przyjmuje brzmienie: „Ogłoszenie konkursu następuje w terminie co najmniej 30 dni przed planowanym rozpoczęciem naboru wniosków, tj. dnia 28 lutego 2017 r. Nabór wniosków nastąpi w terminie: od 31 marca 2017 r. (dzień otwarcia naboru) do 28 kwietnia 2017 r. (dzień zamknięcia naboru)”.

§ 8 ust. 2 Regulaminu, dotyczący zmiany dnia zamknięcia naboru wniosków o dofinansowanie z 21 kwietnia 2017 r. na dzień 28 kwietnia 2017 r.

Paragraf przyjmuje brzmienie: „Wnioski wraz z załącznikami należy dostarczyć w terminie: od 31 marca 2017 r. do 28 kwietnia 2017 r.”

 

Nowe brzmienie otrzymuje załącznik nr 9 Wzór Listy sprawdzającej do weryfikacji kryteriów merytorycznych ogólnych (obligatoryjnych) i specyficznych (obligatoryjnych) wyboru projektów.

 

Wyżej wymienione zmiany wynikają z konieczności wydłużenia terminu naboru wniosków do 28 kwietnia  2017 r. oraz  ujednolicenia listy sprawdzającej z kartą oceny kryteriów  merytorycznych ogólnych  i specyficznych.

Zmiana  regulaminu obowiązuje od 21 kwietnia  2017 r.

Warmińsko – Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie informuje o planowanym wydłużeniu terminu naboru z 21.04.2017 r. na 28.04.2017 r.

Pytania i odpowiedzi

Czy w Poddziałaniu 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką można sfinansować prace B+R przez pracowników beneficjenta w schemacie B „Bon na rozwój współpracy poprzez projekty B+R i w schemacie C „Kontrakt B+R”?

Zgodnie z opinią otrzymaną od Instytucji Zarządzającej finansowanie prac B+R realizowanych przez pracowników beneficjenta wpisuje się w zakres wsparcia jedynie w ramach Schematu B. Dofinansowaniem w ramach Schematu C może być objęty zakup usług, technologii i wiedzy, co oznacza, że beneficjent zobowiązany jest do wykazania, że przeprowadził analizę rynku w celu konkurencyjnego wyboru. Wykonawcy spełniającego wymagania określone w kryteriach wyboru projektów.

PYTANIA OGÓLNE

1. Zgodnie z uzyskanym potwierdzeniem Ministerstwa Rozwoju, Instytucja Organizująca Konkurs przedstawia przykładowe wyliczenie wartości wydatków kwalifikowanych w przypadku wydatków na działania informacyjno/promocyjne lub szkoleniowe z wykorzystaniem mechanizmu cross-financingu do 10% finansowania unijnego w ramach projektu, na podstawie poniższego przykładu:

  • całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 500 000,00 zł

  • wydatki kwalifikowalne na zakup maszyn i urządzeń: 450 000,00 zł = 90% wartości projektu

  • wydatki kwalifikowalne na działania informcyjno/promocyjne i szkoleniowe (cross-financing) 50 000,00 zł = 10% wartości projektu.

W ww. przykładzie przy założeniu finansowania unijnego w wysokości np. 49,9%, wartość finansowania unijnego całego projektu wynosi 249 500,00 zł, w tym na działania z wykorzystaniem mechanizmu cross-financingu: 24 950,00 zł. Finansowanie unijne w ramach cross-financingu nie przekracza zatem 10% finansowania unijnego w ramach projektu.

Skany pism w załączeniu

Plik (PDF)

Plik (PDF)

 

2. Co to jest istotna modyfikacja projektu

Przez istotną modyfikację należy w szczególności rozumieć modyfikację dotyczącą elementów treściowych wniosku, której skutkiem jest zmiana podmiotowa wnioskodawcy lub przedmiotowa projektu, lub celów projektu, mających wpływ na zmianę zakresu rzeczowego projektu; lub zmiana powodująca zmianę oceny danego kryterium.

Uzupełnienie wniosku o dofinansowanie projektu lub poprawienie w nim oczywistej omyłki nie może prowadzić do jego istotnej modyfikacji.


3. Jaka jest wymagana liczba punktów w ramach kryteriów merytorycznych punktowych

Dla konkursów ogłaszanych od 2017 roku, wniosek o dofinansowanie projektu otrzymuje pozytywną ocenę KOP w przypadku uzyskania co najmniej 50% maksymalnej liczby punktów w ramach kryteriów merytorycznych punktowych.

W przypadku konkursów z roku 2016, obowiązuje wielkość co najmniej 60% maksymalnej liczby punktów w ramach kryteriów merytorycznych punktowych (zgodnie z kryteriami obowiązującymi na dzień ogłoszenia konkursów).


4. Jak określić rok bazowy we wskaźniku „Wzrost zatrudnienia we wspieranych przedsiębiorstwach”

„Wzrost zatrudnienia we wspieranych przedsiębiorstwach” jest to wskaźnik produktu, który zgodnie z aktualną instrukcją wypełniania wniosku jest to:

„Rok bazowy to rok, w którym rozpoczęto (w przypadku projektów rozpoczętych) lub na który zaplanowano rozpoczęcie realizacji rzeczowej projektu lub w przypadku wskaźnika Stan zatrudnienia – ostatni rok obrotowy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.”

Dla projektów składanych w roku 2017, w przypadku gdy w projektach mamy wskaźnik Stan zatrudnienia, a wnioskodawca istniał już w roku 2016, to rokiem bazowym powinien być rok 2016.

 

5. Ile lat powinny być utrzymane miejsca pracy zarówno w projektach objętych jak i nieobjętych pomocą publiczną?

Obowiązek utrzymania miejsc pracy wynika z przepisów w zakresie trwałości (art. 71 rozporządzenia 1303/2013), zaimplementowanych m.in. do Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS na lata 2014–2020.

Zasadniczo trwałość projektów musi być zachowana przez okres 5 lat (3 lat w przypadku MŚP - w odniesieniu do projektów, z którymi związany jest wymóg utrzymania inwestycji lub miejsc pracy) od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta. W przypadku jednak, gdy projekt podlega pod przepisy o pomocy publicznej, wtedy stosuje się odnośne temu przepisy pomocy publicznej. W przypadku, gdy projekt nie jest objęty pomocą publiczną, miejsca pracy powinny być utrzymane na ww. zasadach ogólnych.

W przypadku objęcia projektu zasadami dot. pomocy publicznej, zapisy SzOOP wskazują na zastosowanie art. 14 rozporządzenia KE nr 651/2014 lub rozporządzenia KE nr 1407/2013 ws. udzielania pomocy de minimis (oraz odnośne im rozporządzenia krajowe). 
Zgodnie z art. 14 rozporządzenia nr 651/2014, miejsca pracy powinny zostać utrzymane przez 5 lat lub 3 lata w przypadku MŚP, jednak w tym wypadku okres liczony jest od dnia pierwszego obsadzenia stanowiska (art. 14 ust. 9 lit. c rozporządzenia nr 651/2014). W przypadku wsparcia uzyskanego na podstawie rozporządzenia de minimis - utrzymanie miejsc pracy odbywa się na ww. zasadach ogólnych, wynikających z art. 71 rozporządzenia 1303/2013.


6. Kwalifikowalności wydatków w ramach Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 21 lipca 2015, w spawie udzielania pomocy na badania podstawowe, badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz studia wykonalności w ramach RPOWiM 2014-2020.

Zgodnie z ww rozporządzeniem, odwołującym się do Rozporządzenia Komisji 651, wydatkami kwalifikującymi się są te z art. 25 ust. 3 i 4 Rozporządzenia 651.

Są to literalnie „koszty aparatury i sprzętu w zakresie i przez okres, w jakim są one wykorzystywane na potrzeby projektu. Jeśli aparatura i sprzęt nie są wykorzystywane przez cały okres ich użytkowania na potrzeby projektu, za koszty kwalifikowane uznaje się jedynie koszty amortyzacji odpowiadające okresowi realizacji projektu.”

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 21 lipca w sprawie udzielania pomocy na badania podstawowe, badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz studia wykonalności w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020, w zakresie kosztów kwalifikowanych odsyła do art. 25 ust 3 i 4 rozporządzenia Komisji ( UE ) 651/2014. Zgodnie z Art. 25 ust. 3 rozporządzenia 651/2014 koszty kwalifikowane projektów badawczo – rozwojowych przypisuje się do konkretnej kategorii działalności badawczo – rozwojowej, i obejmują one między innymi koszt aparatury i sprzętu w zakresie i przez okres w jakim są one wykorzystywane na potrzeby projektu ( art. 25 ust. 3 lit b). Przepis ten nie mówi o aparaturze i sprzęcie, ale o koszcie aparatury i sprzętu. Zakup komputerów wiąże się z nabyciem licencji i oprogramowania, które są niezbędne do korzystania z tego sprzętu. Poprzez koszty aparatury i sprzętu należy rozumieć nie tylko środki trwałe. Do kosztów aparatury i sprzętu można zaliczyć też wartości niematerialne i prawne. W takim przypadku można uznać, że jest to koszt związany z aparaturą i sprzętem. Kluczową zaś kwestią jest to, że koszt ten musi mieć bezpośredni związek z realizacją projektu ( stanowisko takie znajduje potwierdzenie w ustaleniach grupy roboczej ds. pomocy publicznej Ministerstwa Finansów i Rozwoju).

 

7. Pismo Ministra Rozwoju i Finansów dotyczące możliwości pozyskania wsparcia ze środków Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO) przez przedsiębiorców działających w sektorze leśnym (PKD 02.40.Z) w kontekście przepisów dotyczących pomocy publicznej

Skan pisma w załączeniu

Plik (PDF)

 

8. Zmiana statusu przedsiębiorcy w czasie realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach RPO WiM 2014-2020 – interpretacja IZ RPO WiM

Skan pisma w załączeniu

Plik (PDF)

 

9. Pismo Ministerstwa Rozwoju dotyczące stosowania zasady konkurencyjności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020.

Skan pisma w załączeniu

Plik (PDF)
 

10. Czy podmioty posiadające status Centrum Badawczo-Rozwojowego mogą sporządzać opinie o innowacyjności w ramach RPO WiM 2014 – 2020?

Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie informuje, iż podmioty posiadające status Centrum Badawczo-Rozwojowego (nadany na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2008 o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej) uprawnione są do wystawiania opinii o innowacyjności w ramach RPO WiM 2014 – 2020, o ile posiadają siedzibę na terytorium RP oraz wpisują się w definicję „organizacji prowadzącej badania i upowszechniającej wiedzę” zgodnie z art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014.
 

11. Czy w Poddziałaniach wdrażanych przez WMARR S.A. w Olsztynie beneficjentem/partnerem mogą być przedsiębiorcy zagraniczni, których główna siedziba znajduje się poza UE?

Firmy zagraniczne, których główna siedziba znajduje się poza UE mogą być beneficjentem/partnerem w projekcie w ramach Poddziałań wdrażanych przez WMARR S.A.

Przedsiębiorca zagraniczny może otrzymać wsparcie na takich samych warunkach, jak polskie firmy, tj. po spełnieniu warunków określonych w RPO WiM 2014-2020 i Szoop.

Działalność beneficjenta/partnera musi być prowadzona na terenie woj. warmińsko-mazurskiego a lokalizacja jego siedziby/oddziału musi znajdować się również na jego terenie.

Projekt musi być realizowany na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

 

12. Kto jest uprawniony do sporządzenia opinii o innowacyjności?

Wzór opinii o innowacyjności jest załącznikiem do regulaminu konkursu. Taką opinię wystawia odpowiednia instytucja (Instytucja jest jednostką naukową w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 o zasadach finansowania nauki (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 poz. 1620 z późniejszymi zmianami).prowadzącą badania naukowe lub prace rozwojowe – dokładny opis znajduje się w Załączniku nr 2 Opinia o innowacyjności (Dodatkowe dokumenty wymagane w momencie złożenia Wniosku o dofinansowanie projektu).

 

13. Co należy rozumieć przez sformułowanie „Projekt wykazuje wpływ na rozwój co najmniej jednej inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego”?

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 dokonano wyboru tzw. inteligentnych specjalizacji czyli branż, które będą traktowane priorytetowo w przypadku udzielania wsparcia. Dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego inteligentne specjalizacje to :

  • ekonomia wody
  • meblarstwo
  • żywność wysokiej jakości

W Regulaminie konkursu wymieniono m. in. Kryterium „Projekt wykazuje wpływ na rozwój co najmniej jednej inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego”

Przedmiotem oceny jest opisany w Biznes Planie zakładany wpływ planowanego przedsięwzięcia na co najmniej jedną inteligentną specjalizację województwa warmińsko-mazurskiego zidentyfikowaną w Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego do roku 2025. Wpływ na rozwój inteligentnych specjalizacji rozumiany jest jako:

- wpływ na eliminowanie negatywnego wpływu zagrożeń i/lub wpływ na wykorzystanie szans zdiagnozowanych w analizie SWOT dla danej inteligentnej specjalizacji

- wpływ na wzmocnienie silnych stron i/lub eliminację słabych stron zdiagnozowanych w analizie SWOT dla danej inteligentnej specjalizacji[1] dyfuzję wyników projektu na więcej niż jeden podmiot działający w obszarze danej inteligentnej specjalizacji

- stworzenie w wyniku projektu możliwości eksportowych w ramach danej specjalizacji i/lub generowanie potencjalnego wzrostu współpracy w europejskich łańcuchach wartości[2]

- wpływ na kreowanie współpracy pomiędzy środowiskiem naukowym, biznesowym, otoczeniem biznesu, administracją w obrębie co najmniej jednej specjalizacji· w wyniku realizacji projektu


[1] Analizy SWOT dla poszczególnych specjalizacji ujęte są w raportach z Badania potencjału innowacyjnego i rozwojowego przedsiębiorstw funkcjonujących w ramach inteligentnych specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego dostępnych na stronie www.ris.warmia.mazury.pl

[2] Europejski łańcuch wartości rozumiany jest jako całość działań/ etapów wytwarzania danego produktu w·ramach określonej dziedziny działalności przedsiębiorstwa, angażujący podmioty z·krajów europejskich (w tym m.in. producentów surowców, dostawców, podwykonawców, dystrybutorów, klientów, dostawców usług posprzedażowych, jednostki odpowiadające za utylizację/ recykling, itp.)· (opracowanie własne na postawie źródeł rozproszonych) 

 

14. Czy wystarczy, że partnerzy jedynie podpiszą umowę partnerską która będzie załącznikiem do dokumentacji, czy muszą również przedstawiać jakieś dokumenty finansowe, KRS etc.?

Partnerzy są współrealizującymi Projekt i muszą złożyć dokumenty rejestrowe oraz inne niezbędne informacje wymagane w momencie złożenia wniosku (np. pkt F w Biznes Planie).

- Art. 33. Ustawy wdrożeniowej mówi „W celu wspólnej realizacji projektu, w zakresie określonym przez instytucję zarządzającą krajowym programem operacyjnym albo instytucję zarządzającą regionalnym programem operacyjnym, może zostać utworzone partnerstwo przez podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, realizujące wspólnie projekt, zwany dalej „projektem partnerskim”, na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie o partnerstwie.”

- W Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020 zapisano „terytorialny obszar realizacji: cały obszar województwa warmińsko – mazurskiego”.

- W Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego , Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 zapisano w pkt. 5.1 zasięg geograficzny kwalifikowalności· zapisano „iż w przypadku RPO w regionie na poziomie NUTS 2, którego dotyczy dany RPO”.

 

Weryfikowane będzie spełnienie przez Wnioskodawcę wymogów w zakresie utworzenia partnerstwa zgodnie z ustawą wdrożeniową. Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zawartego i dołączonego do wniosku o dofinansowanie porozumienia lub/ oraz umowy Wnioskodawcy oraz treści wniosku o dofinansowanie.

W Instrukcji wypełniania załączników do wniosku o dofinansowanie projektu jest zapis, że wszyscy partnerzy składają dokumenty rejestrowe oraz wymagane załączniki zawarte w dokumentacji konkursowej.

 

15. W jaki sposób udokumentować wkład własny jeżeli będzie to pożyczka ?

Przedsiębiorca realizujący projekt przy udziale środków z pożyczki zobowiązany jest dołączyć promesę/umowę kredytową/umowę pożyczki lub promesę leasingu.

Wartość środków, na którą wystawiono promesę kredytu/leasingu, podpisano umowę kredytową/pożyczki musi być spójna z·wartością współfinansowania ww. środkami podaną w Biznes Planie – tzn. nie mniejsza niż wartość ww. środków wynikająca z Biznes Planu. Jeżeli promesa nie została dołączona na etapie składania wniosku o dofinansowanie, dokument należy obowiązkowo dostarczyć przed podpisaniem umowy.

Nie dopuszcza się dokumentu promesy kredytowej/leasingu/pożyczki wystawionej bez oceny zdolności kredytowej wnioskodawcy lub dokumentu wystawionego na rzecz wnioskodawcy nie posiadającego zdolności kredytowej.

 

16. Czy możliwe jest aplikowanie o dofinansowanie projektu, jeśli firma jest w fazie przekształcania (przy zachowaniu tego samego profilu działalności).

Podmiot podpisujący umowę o dofinansowanie musi być co do zasady tożsamy z podmiotem, który wnioskował o udzielenie dofinansowania. W sytuacji, gdy podmiot aplikujący zostaje przekształcony po etapie naboru, jak i w trakcie naboru i rozpatrywania wniosku, dochodzi do zmiany podmiotu aplikującego. Zmiana ta traktowana jest jako istotna modyfikacja wniosku o dofinansowanie, która jest niedopuszczalna zgodnie z art. 43 ust. 2 Ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020. Należy mieć na uwadze, że w trakcie oceny projektów, na etapie oceny formalnej, Wnioskodawca badany jest m.in. pod kątem niepodlegania wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków UE oraz uprawnień do ubiegania się o dofinansowanie. W przypadku przekształcenia polegającego na przejęciu Wnioskodawcy przez inny podmiot, ocena powyższych nie będzie dotyczyła spółki, która – być może- nie uzyskałaby wyniku pozytywnego

 

17. W jaki sposób wypełnić Biznes Plan jeśli wniosek składa konsorcjum (grupa przedsiębiorców) ?

Wnioskodawcą projektu w przypadku projektów partnerskich jest Lider projektu (wskazany w·umowie lub porozumieniu), który składa Wniosek o dofinansowanie projektu i·jest podmiotem wszelkich praw i obowiązków. Liderem przedsięwzięcia powinien być podmiot o·odpowiednim potencjale umożliwiającym koordynację całego przedsięwzięcia. Lider reprezentuje wszystkie umawiające się strony, odpowiada za sprawozdawczość i rozliczenia, jak również odpowiada sam lub poprzez nadzór nad wyłonionym w drodze przetargu wyspecjalizowanym podmiotem, za zarządzanie projektem.

Porozumienie/umowa zawarta przez partnerów projektu powinna określać wyłączną odpowiedzialność Lidera wobec dysponenta środków RPO WiM 2014-2020, z kolei inne podmioty zaangażowane w realizację projektu występują jedynie w charakterze partnerów. Należy pamiętać jednak, że partnerzy nie składają wniosków o płatność. Lider projektu składa wniosek o płatność, dołączając odpowiednie dokumenty księgowe potwierdzające dokonanie wydatków w ramach projektu.

W związku z powyższym Biznes Plan wypełnia lider, a w części F Biznes Planu należy uzupełnić dane dla każdego partnera.

 

18. Ile wniosków może złożyć w konkursie przedsiębiorca?

Wnioskodawca ma możliwość złożenia maksymalnie 1 projektu w konkursie (wynika z regulaminu konkursu). Wyjątkiem jest Poddziałanie 1.2.1 gdzie jeden Beneficjent może złożyć ·maksymalnie 1 projekt w każdym typie projektu.

 

19. Czy założony w projekcie wzrost przychodów z eksportu należy utrzymać przez cały okres trwałościprojektu, czy tylko w okresie 12 miesięcy od zakończenia realizacji projektu?

Zgodnie z zapisem w SZOOP „Wnioskodawca założył· przychody· ze sprzedaży na eksport ….. w okresie 12 miesięcy od zakończenia realizacji projektu”. To jest kryterium obligatoryjne. W okresie trwałości projektu poziom sprzedaży na eksport czyli wskaźnik musi być utrzymany.

 

20. Jakie wymagania należy spełnić, aby uznany był pozytywny wpływ na potrzeby osób z niepełnosprawnością?

Beneficjent jest zobowiązany do wykazania pozytywnego wpływu projektu na równość szans osób z niepełnosprawnością. W tym celu należy zapoznać się z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020.

 

21. Czy wniosek może złożyć firma produkcyjna (MŚP), która swoje produkty sprzedaje poza granicami Polski a dzięki realizacji projektu pozyska nowych, kolejnych klientów zagranicznych.

Tak, o ile firma spełni kryterium merytoryczne specyficzne (obligatoryjne) zawarte w SZOOP ·„Projekt zakłada podpisanie 1 umowy z zagranicznym partnerem” związaną z realizacją projektu.

 

22. Czy zakupiony sprzęt może być wykorzystany do innych usług poza wskazanymi w projekcie?

Zakupiony w ramach projektu sprzęt musi być wykorzystywany na potrzeby projektu w trakcie jego realizacji oraz w okresie trwałości projektu. Okres trwałości liczony jest od daty ostatniej płatności, która zostanie przekazana na konto Beneficjenta przez Instytucję Pośredniczącą i wynosi 3 lata dla MŚP.

 

23. Czy wynagrodzenia podlegają refundacji dla osób już zatrudnionych w przedsiębiorstwie, które będą brać udział w pracach badawczych w projekcie, czy też refundacja wynagrodzenia dotyczy tylko nowych pracowników zatrudnianych na potrzeby projektu?

Zgodnie z Wytycznymi w sprawie kwalifikowalności wydatków w Poddziałaniu 1.2.2 kwalifikowane· do wsparcia są koszty wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy personelu: badaczy, techników i pozostałych pracowników pomocowych w zakresie w jakim są oni zatrudnieni przy danym projekcie. Wydatki mogą być kwalifikowane wyłącznie w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i·Rozwoju w sprawie udzielania pomocy na badania podstawowe, badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz studia wykonalności w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014 – 2020 (Dz.U. 2015 poz. 1075) oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r., poz. 488 ze zm.)

Nie zapisano tu zastrzeżenia dotyczącego ·osób już zatrudnionych w przedsiębiorstwie, które będą brać udział w pracach badawczych w projekcie, tym samym koszty te także są kwalifikowalne.

 

24. Czy w celu stworzenia konsorcjum lub zawiązania partnerstwa konieczne jest przeprowadzenie konkursu na partnera (konsorcjanta) projektu? Czy partnerstwo takie może zostać zawiązane na zasadach umownych. Czy konieczne jest podpisywanie umowy konsorcjum na etapie składania wniosku? Czy umowa taka może zostać zawarta po zakwalifikowaniu się wniosku do dofinansowania?

W celu stworzenia konsorcjum, partnerstwa nie ma konieczności przeprowadzenia konkursu. Zasady zawierania i realizacji partnerstwa są opisane w Instrukcji wypełniania załączników str. 14-15.

 

25. Czy Wnioskodawca jest zobowiązany odnieść się do wszystkich wskaźników, nawet jeśli wartość wynosiłaby 0?

Należy odnieść się do tych wskaźników, które dotyczą składanego przez Beneficjenta projektu.

 

26. Czy w kryteriach merytorycznych punktowych w kategorii 4 „zasięg internacjonalizacji” punkty za współpracę z kooperantami sumują się ?

Punkty w tym kryterium się nie sumują.

W przypadku kilku kooperantów, punkty będą przyznawane za współpracę z kooperantem wyżej punktowanym.

 

27. Czy warunek zgodnie z którym lokalizacja siedziby/oddziału wnioskodawcy musi znajdować się na terenie województwa warmińsko – mazurskiego musi być potwierdzony wpisem do KRS? Spółka posiada oddział w województwie warmińsko – mazurskim, jednak nie został on jeszcze ujęty w KRS. Jeśli potwierdzenie posiadania wpisem do KRS jest wymagane, to czy konieczne jest udokumentowanie tego faktu już w momencie złożenia wniosku o dofinansowanie, czy też w późniejszym terminie (np. na etapie podpisywania umowy o dofinansowanie)?

Działalność Beneficjenta musi być prowadzona na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, przy czym lokalizacja siedziby/oddziału Beneficjenta musi znajdować się na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Lokalizacja siedziby/oddziału Wnioskodawcy na terenie woj. warmińsko-mazurskiego musi być potwierdzona w dokumencie rejestrowym.

 

28. Czy przedsiębiorstwo nie zobowiązane – ustawą o rachunkowości – do sporządzania przepływów finansowych musi je wykazać w Biznes Planie razem z prognozą tych przepływów.

Tak, na potrzeby projektu należy odnieść się do wszystkich elementów i sekcji w Biznes Planie.

 

29. Czy posiadając pełnomocnictwo do reprezentacji oraz podpisywania dokumentacji właściciela firmy (wnioskodawcy) mogę podpisać wniosek i załączniki?

Tak, posiadając stosowne pisemne upoważnienia/pełnomocnictwa wystawione przez osobę upoważnioną do reprezentowania w firmie, można podpisać wniosek i załączniki w zastępstwie wnioskodawcy. Wskazane jest, aby upoważnienie/pełnomocnictwo określało zakres umocowania, czyli w tym przypadku podpisanie wniosku i załączników.

 

30. Jakie dokumenty należy umieścić na nośniku elektronicznym?

Na nośniku elektronicznym należy nagrać wniosek aplikacyjny wraz z załącznikami w postaci skanów podpisanej i potwierdzonej za zgodność z oryginałem dokumentacji.

 

31. Czy podmiot wchodzący w skład konsorcjum aplikującego o środki na współfinansowanie projektu może wystawić opinie o innowacyjności?

Wystawienie Opinii o Innowacyjności przez podmiot wchodzący w skład konsorcjum aplikującego o środki na współfinansowanie projektu wpływa na bezstronność takiej opinii i nie jest akceptowane.

 

32. Przedsiębiorstwo zleciło wykonanie prac badawczych i posiada opracowanie zawierające wnioski z przeprowadzonych badań. Jest właścicielem tego opracowania. Obecnie chce wdrożyć wyniki tych prac i udoskonalić proces technologiczny i produkt jaki wytwarza na co będzie opinia o innowacyjności. Czy jest jakieś przeciwwskazanie, aby opinię opracowała ta sama jednostka badawcza?

Nie ma przeciwwskazań żeby ta sama jednostka, która robiła badania wystawiła opinię o innowacyjności, pod warunkiem oczywiście że jest uprawniona (zgodnie z wymogami z opinii) do wystawiania takiego dokumentu.

 

33. Czy w projektach realizowanych w ramach pomocy de minimis koszty agendy badawczej mogą zostać uznane za kwalifikowalne jako koszty prac przygotowawczych?

Zgodnie z § 5 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 „Pomoc może być udzielona przedsiębiorcy na pokrycie części albo całości kosztów kwalifikowalnych". W akcie tym brak jest zapisów wyłączających kwalifikowalność kosztów prac przygotowawczych. Możliwe jest zatem uznanie kosztów agendy badawczej za kwalifikowalne dla projektów realizowanych w ramach pomocy de minimis, o ile spełnione zostaną wszystkie warunki i procedury dotyczące kwalifikowalności wydatków określone w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 oraz w Wytycznych w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach Osi Priorytetowej Inteligentna Gospodarka Warmii i Mazur Działanie 1.2 Innowacyjne firmy Poddziałanie 1.2.1 Działalność B+R przedsiębiorstw Poddziałanie 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką Działanie 1.4 Nowe modele biznesowe i ekspansja Poddziałanie 1.4.2 Pakietowanie produktów i usług - Schemat A, Działanie 1.5 Nowoczesne firmy Poddziałanie 1.5.1 Wdrożenie wyników prac B+R Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko Mazurskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

 

34. Jaki jest minimalny i maksymalny okres realizacji projektu ?

Realizacja projektu musi zakończyć się w terminie określonym w regulaminie konkursu.

 

35. W jakim terminie należy rozpocząć realizację projektu?

Termin rozpoczęcia projektu zależy od tego z jakiego rodzaju pomocy będzie chciał skorzystać Beneficjent, tj. pomocy publicznej czy pomocy· de minimis.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 września 2015 r. w sprawie w sprawie udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej w zakresie celu tematycznego 3 wzmacnianie· konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorców w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 – realizacja projektu musi rozpocząć się po złożeniu wniosku o dofinansowanie.

Projekty, w których występuje pomoc de· minimis muszą być zgodne z właściwymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego dotyczącymi zasad udzielania tej pomocy, obowiązującymi w momencie udzielania wsparcia, w tym w szczególności z następującymi rozporządzeniami: Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013z· dnia· 18· grudnia 2013· r.· w· sprawie· stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis, Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020. – wtedy realizacja projektu może się rozpocząć przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, nie wcześniej niż 01.01.2014r

 

36. Jaka jest definicja zespołu badawczo-rozwojowego? Czy możliwy jest zakup usług badawczych od przedsiębiorcy, który posiada w swoich strukturach zespół badawczy?

Definicję zespołu badawczo-rozwojowego określa Rozporządzenie 651/2014 art.2 pkt. 83 tj. „organizacja prowadząca badania i upowszechniająca wiedzę” oznacza podmiot (jak np. uniwersytet lub instytut badawczy, agencja zajmująca się transferem technologii, pośrednik w dziedzinie innowacji, fizyczny lub wirtualny podmiot prowadzący współpracę w dziedzinie badań i rozwoju) niezależnie od jego statusu prawnego (ustanowionego na mocy prawa publicznego lub prywatnego) lub sposobu finansowania, którego podstawowym celem jest samodzielne prowadzenie badań podstawowych, badań przemysłowych lub eksperymentalnych prac rozwojowych lub rozpowszechnianie na szeroką skalę wyników takich działań poprzez nauczanie, publikację lub transfer wiedzy. W przypadkach gdy tego rodzaju jednostka prowadzi również działalność gospodarczą finansowanie, koszty i dochody związane z tą działalnością gospodarczą należy rozliczać oddzielnie. Przedsiębiorstwa mogące wywierać decydujący wpływ na taki podmiot w charakterze, na przykład, jego udziałowców/akcjonariuszy czy członków mogą nie mieć preferencyjnego dostępu do uzyskanych przez niego wyników.

 

37. Jak należy klasyfikować intensywność B+R?

Ze względu na intensywność działalności B+R sektory zostały pogrupowane następująco:

  • intensywność działalności B+R poniżej 1% wydatków na B+R; niska technika,

  • intensywność działalności B+R pomiędzy 1 i 2,5% wydatków na B+R; średnio-niska technika,

  • intensywność działalności B+R pomiędzy 2,5 i 7% wydatków na B+R; średnio-wysoka technika,

  • intensywność działalności B+R większa niż 7% wydatków na B+R; wysoka technika.

Najnowsza publikacja dot. poziomu, na jakim jest klasyfikowana intensywność B+R wydana została w grudniu 2015 r. i zawiera dane za 2014 r (publikacja w załączeniu) - aneks VII

http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne...

 

 

PODDZIAŁANIE 1.2.2

 

1. Czy w poddziałaniu 1.2.2 możliwy jest zakup urządzeń w leasingu operacyjnym, czy też tylko w leasingu finansowym?

Kosztem kwalifikowanym jest jedynie leasing finansowy. W Załączniku „Wytyczne w sprawie kwalifikowalności wydatków ………” zapisano, że kosztem kwalifikowanym jest „dzierżawa/najem instalacji lub maszyn (forma leasingu finansowego obejmująca obowiązek zakupu aktywów przez beneficjenta po wygaśnięciu umowy)”.

 

2. Dotyczy poziomu dofinansowania na prace rozwojowe dla dużych przedsiębiorstw w ramach RPO - czy 25% może zostać zwiększone o dodatkowe 15% jako premia za szerokie rozpowszechnienie wyników badań?

Zgodnie z Szczegółowym opisem osi priorytetowej I Inteligentna Gospodarka Warmii i Mazur Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 dla działania 1.2 Innowacyjne firmy Poddziałanie 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką· pkt.21 Maksymalny poziom dofinansowania· całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu ( środki UE + ewentualne współfinansowanie z budżetu Państwa lub innych źródeł przyznawane beneficjentowi przez właściwą instytucję) dla eksperymentalnych prac rozwojowych dla dużych przedsiębiorstw wynosi 25 %.

 

3. Czy kwalifikowalne mogą być wydatki na wynagrodzenia personelu badawczego?

Tak, w ramach pomocy udzielanej na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie udzielania pomocy na badania podstawowe, badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz studia wykonalności w ramach regionalnych programów operacyjnych. Zgodnie z zapisami art. 25 pkt.3 ppkt a) rozporządzenia 651/2014 koszty personelu: badaczy, techników i pozostałych pracowników pomocniczych w zakresie, w jakim są oni zatrudnieni przy danym projekcie.

4. Czy zakup elementów składowych linii demonstracyjnej, które następnie zostaną zmontowane w całość w ramach prac rozwojowych prowadzonych przez kadrę badawczą, jest kwalifikowalny jako „inwestycja w rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne”?

Tak, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 września 2015 r. w sprawie w sprawie udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014–2020.

Wstępna informacja o naborze

Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach działania 1.2 Innowacyjne firmy, poddziałania 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką

Termin, od którego można składać wnioski

31 marzec 2017 r.

Termin, do którego można składać wnioski

28 kwietnia 2017 r.

Termin rozstrzygnięcia konkursu

listopad 2017 r.

Miejsce składania wniosku

Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie

Plac Gen. Józefa Bema 3

10-516 Olsztyn

sekretariat, I piętro, pok. 114
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30

Sposób składania wniosku

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w formie elektronicznej oraz papierowej:

  1. wniosek w formie elektronicznej należy złożyć za pomocą dostępnej w Lokalnym Systemie Informatycznym Maks 2 funkcji "Wyślij wniosek". 
  2. wniosek o dofinansowanie w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach, należy złożyć w sekretariacie Warmińsko–Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie osobiście albo nadesłać pocztą lub przesyłką kurierską.

Na co i kto może składać wnioski?

Kto może składać wnioski?

Schemat A i B:

Przedsiębiorstwa (MŚP) Konsorcja: przedsiębiorstw, instytucje otoczenia biznesu (IOB), podmiotów sektora naukowo-badawczego, uczelni, przy czym liderem konsorcjum musi być przedsiębiorstwo;

 

Schemat C:  

Przedsiębiorstwa MŚP i duże Konsorcja: przedsiębiorstw, IOB, podmiotów sektora naukowo-badawczego, uczelni, przy czym liderem konsorcjum musi być przedsiębiorstwo

 

W poddziałaniu o środki mogą wnioskować duże przedsiębiorstwa, pod warunkiem, że zostanie wykazany mechanizm zapewnienia wchłonienia wyników prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej do gospodarki regionu oraz zapewnienia, że wkład finansowy z funduszy nie spowoduje znacznego ubytku liczby miejsc pracy w istniejących lokalizacjach na terytorium UE.

Działalność beneficjenta musi być prowadzona, a lokalizacja siedziby/oddziału musi się znajdować, na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

 

Na co można otrzymać dofinansowanie?

Projekty w poddziałaniu będą polegały na zakupie usług B+R oraz wykorzystaniu w przedsiębiorstwach wyników badań/ rozwiązań technologicznych wypracowanych z naukowcami/ podmiotami oferującymi usługi naukowe i badawczo-rozwojowe, w następujących schematach:

  • Schemat A: „Bon na nawiązanie współpracy” – instrument polegający na finansowaniu dotacyjnym projektów mających na celu zakup usług B+R oraz usług doradczych związanych z B+R.

Działanie służy wspomaganiu inicjowania współpracy w obszarze B+R pomiędzy przedsiębiorstwami a naukowcami/ podmiotami oferującymi usługi naukowe i badawczo-rozwojowe, zarówno z jak i spoza regionu oraz z innych krajów UE.

Zakres merytoryczny współpracy może dotyczyć takich działań jak: wykonanie badań, wsparcie rozwoju technologii lub produktu na wstępnym etapie jego opracowywania, przygotowanie do komercjalizacji wyników prac B+R. Zakładanym rezultatem projektu powinno być wywoływanie współpracy pomiędzy wnioskodawcą i sektorem naukowo-badawczym. Efektem współpracy powinno być rozwiązanie określonego problemu, prowadzące do rozwoju firmy i w perspektywie zapewniające podniesienie jej innowacyjności. Przykładowymi projektami mogą być: dopracowanie nowego produktu lub technologii, pomoc doradcza we wdrożeniu nowej technologii, badanie wyrobu na zgodność z normą. Środki wsparcia w ramach niniejszego działania są przeznaczone na finansowanie usług badawczo-rozwojowych realizowanych przez naukowców/ podmioty oferujące usługi naukowe i badawczo-rozwojowe.

 

  • Schemat B: „Bon na rozwój współpracy poprzez projekty B+R” – dotacje przeznaczone na rozwój nowych lub udoskonalenie obecnie oferowanych i wykorzystywanych produktów/ usług/ technologii, przygotowanie do uzyskania akredytacji i certyfikacji, proces akredytacji i certyfikacji oraz proces uzyskiwania ochrony praw własności intelektualnej, z wyłączeniem kosztów postępowań sądowych,

Działanie pozwala na finansowanie projektów badawczych i badawczo-rozwojowych mających na celu rozwój nowych lub doskonalenie obecnie oferowanych i wykorzystywanych produktów/usług/technologii, przygotowanie do uzyskania i pozyskanie certyfikacji oraz uzyskanie ochrony praw własności intelektualnej.

Beneficjent może zdecydować o zakupie usług badawczych, technologii i wiedzy, zarówno od naukowców/ podmiotów oferujących usługi badawczo-rozwojowe z regionu, jak i spoza regionu oraz z innych krajów UE. Wsparcie jest przeznaczone na finansowanie prac B+R, mogących obejmować prace realizowane przez pracowników firmy i/lub przez zewnętrzny podmiot oferujący usługi B+R/naukowca, której udział jest obligatoryjny.

 

  • Schemat C: „Kontrakt B+R” – dofinansowanie dużych przedsięwzięć badawczo-rozwojowych do etapu pierwszej produkcji włącznie.

Działanie pozwala na finansowanie dużych projektów badawczo-rozwojowych połączonych z wdrożeniem uzyskanych wyników. Część B+R (etap I) musi obejmować badania mające na celu rozwój nowych technologii i/lub produktów. Część wdrożeniowa (etap II) obejmuje wdrożenie uzyskanych wyników do etapu pierwszej produkcji włącznie, która oznacza pierwsze wdrożenie przemysłowe polegające na zwiększeniu skali linii pilotażowych lub zakupie/ wytworzeniu pierwszych w swoim rodzaju urządzeń i obiektów, obejmujące etapy następujące po uruchomieniu linii pilotażowej użytej do fazy testowania. Pierwsza produkcja nie obejmuje produkcji masowej ani działalnościhandlowej. Zakłada się, że dofinansowanie uzyskać będą mogły przedsięwzięcia obejmujące pierwszą produkcję poprzedzoną wcześniejszymi etapami (prace rozwojowe, faza demonstracji, walidacji). Projekty dotyczące wyłącznie pierwszej produkcji nie będą kwalifikowane.

Beneficjenci dokonują zakupu usług badawczych, technologii i wiedzy w jednostkach B+R lub od zespołów badawczo-rozwojowych. Opracowane rozwiązanie musi być unikalne i innowacyjne. Jednostki B+R, zespoły badawczo-rozwojowe mogą pochodzić z regionu, jak i spoza regionu, w tym z innych krajów UE. W ramach części wdrożeniowej finansowane mogą być zakupy środków trwałych niezbędnych do wdrożenia wypracowanego rozwiązania oraz zakupy wyposażenia laboratoryjnego.

We wniosku o dofinansowanie projektu w ramach poddziałania 1.2.2 beneficjent zobligowany jest do wykazania, że przeprowadził analizę rynku w celu konkurencyjnego wyboru Wykonawcy spełniającego wymagania określone w kryteriach wyboru projektów.

 

Realizacja projektu musi zakończyć się najpóźniej do 31 marca 2019 r. Wnioskodawca ma możliwość złożenia maksymalnie 1 projektu w konkursie

 

 

[1] Projekty kończące się etapem pierwszej produkcji będą musiały obejmować co najmniej dwa wcześniejsze poziomy gotowości technologicznej (TRL’s) wg definicji przyjętych w Załączniku do rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 4 stycznia 2011 r. (poz. 91) w sprawie sposobu zarządzania przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju realizacją badań naukowych lub prac rozwojowych na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa

Kryteria wyboru projektów

Kryteria wskazane są w szczegółowym opisie osi priorytetowej oraz w Regulaminie konkursu.

Finanse

Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu

Badanie przemysłowe: małe przedsiębiorstwo 70%, średnie przedsiębiorstwo 60%, duże przedsiębiorstwo 50%; Eksperymentalne prace rozwojowe: małe przedsiębiorstwo 45%, średnie przedsiębiorstwo 35%, duże przedsiębiorstwo 25%; Studium wykonalności: małe przedsiębiorstwo 70%, średnie przedsiębiorstwo 60%, duże przedsiębiorstwo 50%; Infrastruktura B+R: małe przedsiębiorstwo 70%, średnie przedsiębiorstwo 60%, duże przedsiębiorstwo 50%. Uzyskanie praw wyłącznych 50%

Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów

32 482 500 złotych

Niezbędne dokumenty

Regulamin konkursu

Regulamin konkursu – obowiązuje od 07.07.2017 r.

Regulamin konkursu – wersja archiwalna (21.04.2017 r.– 06.07.2017)

Regulamin konkursu - wersja archiwalna

Wzór wniosku o dofinansowanie

Wzór wniosku o dofinansowanie

Wzór umowy o dofinansowanie

Wzór umowy o dofinansowanie

Inne ważne informacje

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek

Szczegółowe informacje odnośnie procedury odwoławczej znajdziecie Państwo w Regulaminie konkursu.

Pytania i odpowiedzi

Pytania prosimy kierować na adres e-mail:

piwmarr@wmarr.olsztyn.pl

lub

u.piekarska@wmarr.olsztyn.pl

lub

e.sobczyk@wmarr.olsztyn.pl

Pliki do pobrania

Pełna dokumentacja konkursowa - obowiązuje od 21 kwietnia 2017 r.

2017-04-24

Portal współfinasowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013

przewodnik rpo
facebook
YouTube
kanał RSS