RPO
1.4.2 Schemat B
Uchwałą Zarządu Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie z dnia 03.10.2017 r. zmianie uległy następujące dokumenty konkursowe:
- załącznik nr 18 do regulaminu konkursu: Instrukcja zabezpieczania umowy
o dofinansowanie projektu finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego
na lata 2014 – 2020.
Zmiana dotyczy złagodzenia warunków dotyczących składania zabezpieczeń projektów: warunek ustanawiania dwóch zabezpieczeń nie dotyczy projektów, w których kwota dofinansowania nie przekracza 250 000,00 zł. Zmiana obowiązuje od 03.10.2017r.
- załącznik nr 15 „Wzór umowy o dofinansowanie projektu finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014 – 2020 do Regulaminu konkursu: RPWM.01.04.02-IP.03-28-001/17, Poddziałanie 1.4.2 „Pakietowanie produktów i usług - Schemat B”, Działanie 1.4 „Nowe modele biznesowe i ekspansja”, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 .
W Załączniku nr 15 „Wzór umowy o dofinansowanie projektu finansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014 – 2020 zmianie uległ
§ 13 „Pozostałe warunki przyznania i wykorzystania pomocy”, dodano pkt 4 i 5.
§13 ustęp 4 otrzymuje brzmienie:
4. Beneficjent zobowiązuje się ponadto do :
1) dostarczenia do IP RPO WiM, nie później niż w terminie dwóch miesięcy od momentu podpisania Umowy, ostatecznej decyzji administracyjnej w sprawie pozwolenia na budowę zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, dotyczącej inwestycji związanej
z realizacją Projektu Nr………………24, w przypadku gdy dokumenty nie zostały dostarczone przed podpisaniem Umowy (z możliwością wydłużenia wskazanego terminu);
2) dostarczenia do IP RPO WiM, nie później niż w terminie dwóch miesięcy od momentu podpisania Umowy, ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zgodnie z Ustawą o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych z dnia 10 kwietnia 2003 r., dotyczącej inwestycji związanej z realizacją Projektu Nr……………25, w przypadku gdy dokumenty nie zostały dostarczone przed podpisaniem Umowy (z możliwością wydłużenia wskazanego terminu);
3) dostarczenia do IP RPO WiM, nie później niż w terminie dwóch miesięcy od momentu podpisania Umowy, dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie wkładu własnego dla realizacji projektu Nr ……………..26 w przypadku gdy dokumenty nie zostały dostarczone przed podpisaniem Umowy (z możliwością wydłużenia wskazanego terminu);
4) przedłożenia, nie później niż w terminie dwóch miesięcy od momentu podpisania Umowy Deklaracji wyboru zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, wskazującej kolejne zabezpieczenie wraz z dokumentami niezbędnymi do jego weryfikacji27
§13 ustęp 5 otrzymuje brzmienie:
5. Niewypełnienie przez Beneficjenta obowiązków, o których mowa w ust. 4, może spowodować rozwiązanie Umowy na podstawie § 24 ust. 2 pkt 2.
_________________
24. Jeżeli dotyczy
25. Jeżeli dotyczy
26. Jeżeli dotyczy
27. Jeżeli dotyczy
Wzór umowy o dofinansowanie zmienia się w związku z przyjęciem w dniu 25.08.2017 r. przez Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zmienionych zasad zabezpieczania umów o dofinansowanie projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020. Zmiana obowiązuje od 03.10.2017 r.
Informujemy, że 21 września 2017 r. Komisja Oceny Projektów rozpoczęła pracę.
Uchwałą Zarządu Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie z dnia 30.06.2017 r. zmianie uległ Regulamin konkursu RPWM.01.04.02-IP.03-28-001/17 Poddziałanie 1.4.2 Pakietowanie produktów i usług – Schemat B, Działanie 1.4 Nowe modele biznesowe i ekspansja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w zakresie:
§ 10 ust. 6 otrzymuje brzmienie: „Na etapie weryfikacji wymogów formalnych dopuszcza się jednokrotne uzupełnienie wniosku”;
§ 10 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „W razie stwierdzenia we wniosku o dofinansowanie projektu braków formalnych lub oczywistych omyłek IOK wzywa Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku lub poprawienia w nim oczywistych omyłek w terminie 14 dni licząc od dnia następującego po dniu doręczenia pisma o stwierdzeniu braków formalnych lub oczywistych omyłek, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.”;
Nowe brzmienie otrzymuje załącznik nr 9 Wzór Listy sprawdzającej do weryfikacji kryteriów merytorycznych ogólnych (obligatoryjnych) i specyficznych (obligatoryjnych) wyboru projektów.
Wyżej wymienione zmiany są spowodowane usprawnieniem procesu dokonywania oceny poprzez zaznaczenie na liście sprawdzającej pytań nie dotyczących wnioskodawców MŚP, oraz wydłużenie do 14 dni okresu uzupełnień na etapie weryfikacji wymogów formalnych.
Zmiany obowiązują od 30 czerwca 2017 r.
W wytycznych programowych znajdujemy określenie „wydatki poniesione na pakietowanie produktów i usług dotyczących działalności Beneficjenta prowadzonej poza terenem województwa warmińsko-mazurskiego” – to wydatki niekwalifikowalne. Natomiast w regulaminie:
„Działalność beneficjenta/partnera musi być prowadzona na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, przy czym lokalizacja siedziby/oddziału beneficjenta/partnera musi znajdować się na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Warunek nie będzie spełniony w przypadku prowadzenia działalności/lokalizacji siedziby lub oddziału w tzw. wirtualnym biurze”.
Czy w przypadku, gdy konsorcjum 2 firm, które posiadają siedzibę/oddział na terenie województwa warmińsko-mazurskiego wnioskują o pakietowanie usług, które będą świadczone na terenie UE, to czy taki projekt i wydatki w nim poniesione będą uznane za kwalifikowalne?
Albo wprost zapis o niekwalifikowalności wydatków: „wydatki poniesione na pakietowanie produktów i usług dotyczących działalności Beneficjenta prowadzonej poza terenem województwa warmińsko-mazurskiego” dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, kiedy siedziba i oddział są inne niż województwo warmińsko-mazurskie?
Odpowiedź:
Wydatki poniesione w ramach Działania 1.4.2 schemat B na pakietowanie produktów i usług są kwalifikowalne, gdy świadczone są (np. sprzedaż) na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Natomiast odbiorcą usług czy produktów mogą być firmy czy osoby spoza obszaru działania. Wszelkie wydatki w ramach projektu muszą dotyczyć działalności na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, np. zakupione do firmy oprogramowanie komputerowe może być zainstalowane tylko na komputerze w siedzibie firmy na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
2. Pytanie:
W kryteriach obligatoryjnych specyficznych znajduje się „Handel elektroniczny” ze względu na specyfikę usług najlepszą metodą sprzedaży jest sprzedaż bezpośrednia oczywiście przedsiębiorca nie widzi przeszkód, aby taka możliwość sprzedaży była również uwzględniona w projekcie to kryterium nie jest punktowane jednak będzie w związku z powyższym stanowiło niewielki element całości i zostanie ocenione w Biznes Planie. Proszę o podpowiedź co autor miał na myśli pisząc handel elektroniczny – czy gdzieś w dokumentacji znajduje się szerszy opis tej definicji? I czy dobrze rozumujemy, iż we wniosku mamy założyć zakup usług polegających na stworzeniu systemu do sprzedaży elektronicznej i tym samym spełnimy to kryterium. Projekt zakłada pakietowanie usług, które w pozostałych kryteriach mogą uzyskać wysoką ilość punktów.
Odpowiedź:
w ramach KRYTERIÓW MERYTORYCZNYCH SPECYFICZNYCH (Obligatoryjnych)* kryterium nr 3 to:
„Handel elektroniczny – Wnioskodawca założył, że sprzedaż planowanego do utworzenia w ramach realizacji projektu pakietu produktów/ usług odbywać się będzie również poprzez handel elektroniczny (e-commerce) . Kryterium obligatoryjne – spełnienie kryterium jest niezbędne do przyznania dofinansowania.
Kryterium zerojedynkowe. Ocena spełniania kryteriów polega na przypisaniu im wartości logicznych „tak” lub „nie”.
W definicji znajduje się przypis nr 2 dot. handlu elektronicznego:
„Handel elektroniczny obejmuje transakcje, które dokonywane są poprzez sieci oparte na protokole IP. Towary i usługi zamawiane są w trybie bezpośrednim (on-line), natomiast dostawa oraz płatność może odbywać się w sieci lub poza nią. Z e-commerce wyłączone są zamówienia złożone przez telefon, fax lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (definicja Głównego Urzędu Statystycznego).”
Uchwałą Zarządu Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie z dnia 25.04.2017 r. zmianie uległ Regulamin konkursu RPWM.01.04.02-IP.03-28-001/17 Poddziałanie 1.4.2 Pakietowanie produktów i usług - Schemat B Działanie 1.4 Nowe modele biznesowe i ekspansja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 w zakresie:
§ 7 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Ogłoszenie konkursu następuje w terminie co najmniej 30 dni przed planowanym rozpoczęciem naboru wniosków o dofinansowanie projektu, tj. dnia 28 marca 2017 r. Nabór wniosków nastąpi w terminie: od 28 kwietnia 2017 r. (dzień otwarcia naboru) do 30 czerwca 2017 r. (dzień zamknięcia naboru), w godzinach 7:30 – 15:30.”;
§ 7 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Orientacyjny termin rozstrzygnięcia konkursu to grudzień 2017 r.”;
§ 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie: „Wnioski wraz z załącznikami składane są w terminie: od 28 kwietnia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r.”.
Nowe brzmienie otrzymuje załącznik nr 17 Wytyczne w sprawie kwalifikowalności wydatków Osi Priorytetowej Inteligentna Gospodarka Warmii i Mazur.
Wyżej wymienione zmiany są spowodowane zatwierdzeniem przez Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego w dniu 24.04.2017 r. zmienionych wytycznych w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach Osi Priorytetowej Inteligentna Gospodarka Warmii i Mazur oraz wydłużeniem terminu naboru wniosków do 30 czerwca 2017 r.
Zmiany obowiązują od 25 kwietnia 2017 r.
PYTANIA OGÓLNE
1. Zgodnie z uzyskanym potwierdzeniem Ministerstwa Rozwoju, Instytucja Organizująca Konkurs przedstawia przykładowe wyliczenie wartości wydatków kwalifikowanych w przypadku wydatków na działania informacyjno/promocyjne lub szkoleniowe z wykorzystaniem mechanizmu cross-financingu do 10% finansowania unijnego w ramach projektu, na podstawie poniższego przykładu:
całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: 500.000, 00 zł
wydatki kwalifikowalne na zakup maszyn i urządzeń: 450,000,00 zł = 90% wartości projektu
wydatki kwalifikowalne na działania informcyjno/promocyjne i szkoleniowe (cross-financing) 50.000,00 zł = 10% wartości projektu.
W ww. przykładzie przy założeniu finansowania unijnego w wysokości np. 49,9%, wartość finansowania unijnego całego projektu wynosi 249.500,00 zł , w tym na działania z wykorzystaniem mechanizmu cross-financingu: 24.950,00 zł. Finansowanie unijne w ramach cross-financingu nie przekracza zatem 10% finansowania unijnego w ramach projektu.
Skany pism w załączeniu
Plik (PDF)
Plik (PDF)
2. Co to jest istotna modyfikacja projektu
Przez istotną modyfikację należy w szczególności rozumieć modyfikację dotyczącą elementów treściowych wniosku, której skutkiem jest zmiana podmiotowa wnioskodawcy lub przedmiotowa projektu, lub celów projektu, mających wpływ na zmianę zakresu rzeczowego projektu; lub zmiana powodująca zmianę oceny danego kryterium.
Uzupełnienie wniosku o dofinansowanie projektu lub poprawienie w nim oczywistej omyłki nie może prowadzić do jego istotnej modyfikacji.
3. Jaka jest wymagana liczba punktów w ramach kryteriów merytorycznych punktowych
Dla konkursów ogłaszanych od 2017 roku, wniosek o dofinansowanie projektu otrzymuje pozytywną ocenę KOP w przypadku uzyskania co najmniej 50% maksymalnej liczby punktów w ramach kryteriów merytorycznych punktowych.
W przypadku konkursów z roku 2016, obowiązuje wielkość co najmniej 60% maksymalnej liczby punktów w ramach kryteriów merytorycznych punktowych (zgodnie z kryteriami obowiązującymi na dzień ogłoszenia konkursów).
4. Jak określić rok bazowy we wskaźniku „Wzrost zatrudnienia we wspieranych przedsiębiorstwach”
„Wzrost zatrudnienia we wspieranych przedsiębiorstwach” jest to wskaźnik produktu, który zgodnie z aktualną instrukcją wypełniania wniosku jest to:
„Rok bazowy to rok, w którym rozpoczęto (w przypadku projektów rozpoczętych) lub na który zaplanowano rozpoczęcie realizacji rzeczowej projektu lub w przypadku wskaźnika Stan zatrudnienia – ostatni rok obrotowy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.”
Dla projektów składanych w roku 2017, w przypadku gdy w projektach mamy wskaźnik Stan zatrudnienia, a wnioskodawca istniał już w roku 2016, to rokiem bazowym powinien być rok 2016.
5. Ile lat powinny być utrzymane miejsca pracy zarówno w projektach objętych jak i nieobjętych pomocą publiczną?
Obowiązek utrzymania miejsc pracy wynika z przepisów w zakresie trwałości (art. 71 rozporządzenia 1303/2013), zaimplementowanych m.in. do Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS, FS na lata 2014-2020.
Zasadniczo trwałość projektów musi być zachowana przez okres 5 lat (3 lat w przypadku MŚP - w odniesieniu do projektów, z którymi związany jest wymóg utrzymania inwestycji lub miejsc pracy) od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta. W przypadku jednak, gdy projekt podlega pod przepisy o pomocy publicznej, wtedy stosuje się odnośne temu przepisy pomocy publicznej. W przypadku, gdy projekt nie jest objęty pomocą publiczną, miejsca pracy powinny być utrzymane na ww. zasadach ogólnych.
W przypadku objęcia projektu zasadami dot. pomocy publicznej, zapisy SzOOP wskazują na zastosowanie art. 14 rozporządzenia KE nr 651/2014 lub rozporządzenia KE nr 1407/2013 ws. udzielania pomocy de minimis (oraz odnośne im rozporządzenia krajowe).
Zgodnie z art. 14 rozporządzenia nr 651/2014, miejsca pracy powinny zostać utrzymane przez 5 lat lub 3 lata w przypadku MŚP, jednak w tym wypadku okres liczony jest od dnia pierwszego obsadzenia stanowiska (art. 14 ust. 9 lit. c rozporządzenia nr 651/2014). W przypadku wsparcia uzyskanego na podstawie rozporządzenia de minimis - utrzymanie miejsc pracy odbywa się na ww. zasadach ogólnych, wynikających z art. 71 rozporządzenia 1303/2013.
6. Kwalifikowalności wydatków w ramach Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 21 lipca 2015, w spawie udzielania pomocy na badania podstawowe, badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz studia wykonalności w ramach RPOWiM 2014-2020.
Zgodnie z ww rozporządzeniem, odwołującym się do Rozporządzenia Komisji 651, wydatkami kwalifikującymi się są te z art. 25 ust. 3 i 4 Rozporządzenia 651.
Są to literalnie „koszty aparatury i sprzętu w zakresie i przez okres, w jakim są one wykorzystywane na potrzeby projektu. Jeśli aparatura i sprzęt nie są wykorzystywane przez cały okres ich użytkowania na potrzeby projektu, za koszty kwalifikowane uznaje się jedynie koszty amortyzacji odpowiadające okresowi realizacji projektu.”
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 21 lipca w sprawie udzielania pomocy na badania podstawowe, badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz studia wykonalności w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020, w zakresie kosztów kwalifikowanych odsyła do art. 25 ust 3 i 4 rozporządzenia Komisji ( UE ) 651/2014. Zgodnie z Art. 25 ust. 3 rozporządzenia 651/2014 koszty kwalifikowane projektów badawczo – rozwojowych przypisuje się do konkretnej kategorii działalności badawczo – rozwojowej, i obejmują one między innymi koszt aparatury i sprzętu w zakresie i przez okres w jakim są one wykorzystywane na potrzeby projektu ( art. 25 ust. 3 lit b). Przepis ten nie mówi o aparaturze i sprzęcie, ale o koszcie aparatury i sprzętu. Zakup komputerów wiąże się z nabyciem licencji i oprogramowania, które są niezbędne do korzystania z tego sprzętu. Poprzez koszty aparatury i sprzętu należy rozumieć nie tylko środki trwałe. Do kosztów aparatury i sprzętu można zaliczyć też wartości niematerialne i prawne. W takim przypadku można uznać, że jest to koszt związany z aparaturą i sprzętem. Kluczową zaś kwestią jest to, że koszt ten musi mieć bezpośredni związek z realizacją projektu ( stanowisko takie znajduje potwierdzenie w ustaleniach grupy roboczej ds. pomocy publicznej Ministerstwa Finansów i Rozwoju).
7. Pismo Ministra Rozwoju i Finansów dotyczące możliwości pozyskania wsparcia ze środków Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO) przez przedsiębiorców działających w sektorze leśnym (PKD 02.40.Z) w kontekście przepisów dotyczących pomocy publicznej
Skan pisma w załączeniu
Plik (PDF)
8. Zmiana statusu przedsiębiorcy w czasie realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach RPO WiM 2014-2020 – interpretacja IZ RPO WiM
Skan pisma w załączeniu
Plik (PDF)
9. Pismo Ministerstwa Rozwoju dotyczące stosowania zasady konkurencyjności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020.
Skan pisma w załączeniu
Plik (PDF)
10. Czy podmioty posiadające status Centrum Badawczo-Rozwojowego mogą sporządzać opinie o innowacyjności w ramach RPO WiM 2014 – 2020?
Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie informuje, iż podmioty posiadające status Centrum Badawczo-Rozwojowego (nadany na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2008 o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej) uprawnione są do wystawiania opinii o innowacyjności w ramach RPO WiM 2014 – 2020, o ile posiadają siedzibę na terytorium RP oraz wpisują się w definicję „organizacji prowadzącej badania i upowszechniającej wiedzę” zgodnie z art. 2 pkt 83 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014.
11. Czy w Poddziałaniach wdrażanych przez WMARR S.A. w Olsztynie beneficjentem/partnerem mogą być przedsiębiorcy zagraniczni, których główna siedziba znajduje się poza UE?
Firmy zagraniczne, których główna siedziba znajduje się poza UE mogą być beneficjentem/partnerem w projekcie w ramach Poddziałań wdrażanych przez WMARR S.A.
Przedsiębiorca zagraniczny może otrzymać wsparcie na takich samych warunkach, jak polskie firmy, tj. po spełnieniu warunków określonych w RPO WiM 2014-2020 i Szoop.
Działalność beneficjenta/partnera musi być prowadzona na terenie woj. warmińsko-mazurskiego a lokalizacja jego siedziby/oddziału musi znajdować się również na jego terenie.
Projekt musi być realizowany na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
12. Kto jest uprawniony do sporządzenia opinii o innowacyjności?
Wzór opinii o innowacyjności jest załącznikiem do regulaminu konkursu. Taką opinię wystawia odpowiednia instytucja (Instytucja jest jednostką naukową w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 o zasadach finansowania nauki (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 poz. 1620 z późniejszymi zmianami).prowadzącą badania naukowe lub prace rozwojowe – dokładny opis znajduje się w Załączniku nr 2 Opinia o innowacyjności (Dodatkowe dokumenty wymagane w momencie złożenia Wniosku o dofinansowanie projektu).
13. Co należy rozumieć przez sformułowanie „Projekt wykazuje wpływ na rozwój co najmniej jednej inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego”?
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 dokonano wyboru tzw. inteligentnych specjalizacji czyli branż, które będą traktowane priorytetowo w przypadku udzielania wsparcia. Dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego inteligentne specjalizacje to :
W Regulaminie konkursu wymieniono m. in. Kryterium „Projekt wykazuje wpływ na rozwój co najmniej jednej inteligentnej specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego”
Przedmiotem oceny jest opisany w Biznes Planie zakładany wpływ planowanego przedsięwzięcia na co najmniej jedną inteligentną specjalizację województwa warmińsko-mazurskiego zidentyfikowaną w Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego województwa warmińsko-mazurskiego do roku 2025. Wpływ na rozwój inteligentnych specjalizacji rozumiany jest jako:
- wpływ na eliminowanie negatywnego wpływu zagrożeń i/lub wpływ na wykorzystanie szans zdiagnozowanych w analizie SWOT dla danej inteligentnej specjalizacji
- wpływ na wzmocnienie silnych stron i/lub eliminację słabych stron zdiagnozowanych w analizie SWOT dla danej inteligentnej specjalizacji[1] dyfuzję wyników projektu na więcej niż jeden podmiot działający w obszarze danej inteligentnej specjalizacji
- stworzenie w wyniku projektu możliwości eksportowych w ramach danej specjalizacji i/lub generowanie potencjalnego wzrostu współpracy w europejskich łańcuchach wartości[2]
- wpływ na kreowanie współpracy pomiędzy środowiskiem naukowym, biznesowym, otoczeniem biznesu, administracją w obrębie co najmniej jednej specjalizacji· w wyniku realizacji projektu
[1] Analizy SWOT dla poszczególnych specjalizacji ujęte są w raportach z Badania potencjału innowacyjnego i rozwojowego przedsiębiorstw funkcjonujących w ramach inteligentnych specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego dostępnych na stronie www.ris.warmia.mazury.pl
[2] Europejski łańcuch wartości rozumiany jest jako całość działań/ etapów wytwarzania danego produktu w·ramach określonej dziedziny działalności przedsiębiorstwa, angażujący podmioty z·krajów europejskich (w tym m.in. producentów surowców, dostawców, podwykonawców, dystrybutorów, klientów, dostawców usług posprzedażowych, jednostki odpowiadające za utylizację/ recykling, itp.)· (opracowanie własne na postawie źródeł rozproszonych)
14. Czy wystarczy, że partnerzy jedynie podpiszą umowę partnerską która będzie załącznikiem do dokumentacji, czy muszą również przedstawiać jakieś dokumenty finansowe, KRS etc.?
Partnerzy są współrealizującymi Projekt i muszą złożyć dokumenty rejestrowe oraz inne niezbędne informacje wymagane w momencie złożenia wniosku (np. pkt F w Biznes Planie).
- Art. 33. Ustawy wdrożeniowej mówi „W celu wspólnej realizacji projektu, w zakresie określonym przez instytucję zarządzającą krajowym programem operacyjnym albo instytucję zarządzającą regionalnym programem operacyjnym, może zostać utworzone partnerstwo przez podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, realizujące wspólnie projekt, zwany dalej „projektem partnerskim”, na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie o partnerstwie.”
- W Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020 zapisano „terytorialny obszar realizacji: cały obszar województwa warmińsko – mazurskiego”.
- W Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego , Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 zapisano w pkt. 5.1 zasięg geograficzny kwalifikowalności· zapisano „iż w przypadku RPO w regionie na poziomie NUTS 2, którego dotyczy dany RPO”.
Weryfikowane będzie spełnienie przez Wnioskodawcę wymogów w zakresie utworzenia partnerstwa zgodnie z ustawą wdrożeniową. Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zawartego i dołączonego do wniosku o dofinansowanie porozumienia lub/ oraz umowy Wnioskodawcy oraz treści wniosku o dofinansowanie.
W Instrukcji wypełniania załączników do wniosku o dofinansowanie projektu jest zapis, że wszyscy partnerzy składają dokumenty rejestrowe oraz wymagane załączniki zawarte w dokumentacji konkursowej.
15. W jaki sposób udokumentować wkład własny jeżeli będzie to pożyczka ?
Przedsiębiorca realizujący projekt przy udziale środków z pożyczki zobowiązany jest dołączyć promesę/umowę kredytową/umowę pożyczki lub promesę leasingu.
Wartość środków, na którą wystawiono promesę kredytu/leasingu, podpisano umowę kredytową/pożyczki musi być spójna z·wartością współfinansowania ww. środkami podaną w Biznes Planie – tzn. nie mniejsza niż wartość ww. środków wynikająca z Biznes Planu. Jeżeli promesa nie została dołączona na etapie składania wniosku o dofinansowanie, dokument należy obowiązkowo dostarczyć przed podpisaniem umowy.
Nie dopuszcza się dokumentu promesy kredytowej/leasingu/pożyczki wystawionej bez oceny zdolności kredytowej wnioskodawcy lub dokumentu wystawionego na rzecz wnioskodawcy nie posiadającego zdolności kredytowej.
16. Czy możliwe jest aplikowanie o dofinansowanie projektu, jeśli firma jest w fazie przekształcania (przy zachowaniu tego samego profilu działalności).
Podmiot podpisujący umowę o dofinansowanie musi być co do zasady tożsamy z podmiotem, który wnioskował o udzielenie dofinansowania. W sytuacji, gdy podmiot aplikujący zostaje przekształcony po etapie naboru, jak i w trakcie naboru i rozpatrywania wniosku, dochodzi do zmiany podmiotu aplikującego. Zmiana ta traktowana jest jako istotna modyfikacja wniosku o dofinansowanie, która jest niedopuszczalna zgodnie z art. 43 ust. 2 Ustawy z dnia 11 lipca 2014r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020. Należy mieć na uwadze, że w trakcie oceny projektów, na etapie oceny formalnej, Wnioskodawca badany jest m.in. pod kątem niepodlegania wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie ze środków UE oraz uprawnień do ubiegania się o dofinansowanie. W przypadku przekształcenia polegającego na przejęciu Wnioskodawcy przez inny podmiot, ocena powyższych nie będzie dotyczyła spółki, która – być może- nie uzyskałaby wyniku pozytywnego
17. W jaki sposób wypełnić Biznes Plan jeśli wniosek składa konsorcjum (grupa przedsiębiorców) ?
Wnioskodawcą projektu w przypadku projektów partnerskich jest Lider projektu (wskazany w·umowie lub porozumieniu), który składa Wniosek o dofinansowanie projektu i·jest podmiotem wszelkich praw i obowiązków. Liderem przedsięwzięcia powinien być podmiot o·odpowiednim potencjale umożliwiającym koordynację całego przedsięwzięcia. Lider reprezentuje wszystkie umawiające się strony, odpowiada za sprawozdawczość i rozliczenia, jak również odpowiada sam lub poprzez nadzór nad wyłonionym w drodze przetargu wyspecjalizowanym podmiotem, za zarządzanie projektem.
Porozumienie/umowa zawarta przez partnerów projektu powinna określać wyłączną odpowiedzialność Lidera wobec dysponenta środków RPO WiM 2014-2020, z kolei inne podmioty zaangażowane w realizację projektu występują jedynie w charakterze partnerów. Należy pamiętać jednak, że partnerzy nie składają wniosków o płatność. Lider projektu składa wniosek o płatność, dołączając odpowiednie dokumenty księgowe potwierdzające dokonanie wydatków w ramach projektu.
W związku z powyższym Biznes Plan wypełnia lider, a w części F Biznes Planu należy uzupełnić dane dla każdego partnera.
18. Ile wniosków może złożyć w konkursie przedsiębiorca?
Wnioskodawca ma możliwość złożenia maksymalnie 1 projektu w konkursie (wynika z regulaminu konkursu). Wyjątkiem jest Poddziałanie 1.2.1 gdzie jeden Beneficjent może złożyć ·maksymalnie 1 projekt w każdym typie projektu.
19. Czy założony w projekcie wzrost przychodów z eksportu należy utrzymać przez cały okres trwałościprojektu, czy tylko w okresie 12 miesięcy od zakończenia realizacji projektu?
Zgodnie z zapisem w SZOOP „Wnioskodawca założył· przychody· ze sprzedaży na eksport ….. w okresie 12 miesięcy od zakończenia realizacji projektu”. To jest kryterium obligatoryjne. W okresie trwałości projektu poziom sprzedaży na eksport czyli wskaźnik musi być utrzymany.
20. Jakie wymagania należy spełnić, aby uznany był pozytywny wpływ na potrzeby osób z niepełnosprawnością?
Beneficjent jest zobowiązany do wykazania pozytywnego wpływu projektu na równość szans osób z niepełnosprawnością. W tym celu należy zapoznać się z Wytycznymi w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020.
21. Czy wniosek może złożyć firma produkcyjna (MŚP), która swoje produkty sprzedaje poza granicami Polski a dzięki realizacji projektu pozyska nowych, kolejnych klientów zagranicznych.
Tak, o ile firma spełni kryterium merytoryczne specyficzne (obligatoryjne) zawarte w SZOOP ·„Projekt zakłada podpisanie 1 umowy z zagranicznym partnerem” związaną z realizacją projektu.
22. Czy zakupiony sprzęt może być wykorzystany do innych usług poza wskazanymi w projekcie?
Zakupiony w ramach projektu sprzęt musi być wykorzystywany na potrzeby projektu w trakcie jego realizacji oraz w okresie trwałości projektu. Okres trwałości liczony jest od daty ostatniej płatności, która zostanie przekazana na konto Beneficjenta przez Instytucję Pośredniczącą i wynosi 3 lata dla MŚP.
23. Czy wynagrodzenia podlegają refundacji dla osób już zatrudnionych w przedsiębiorstwie, które będą brać udział w pracach badawczych w projekcie, czy też refundacja wynagrodzenia dotyczy tylko nowych pracowników zatrudnianych na potrzeby projektu?
Zgodnie z Wytycznymi w sprawie kwalifikowalności wydatków w Poddziałaniu 1.2.2 kwalifikowane· do wsparcia są koszty wynagrodzenia wraz z pozapłacowymi kosztami pracy personelu: badaczy, techników i pozostałych pracowników pomocowych w zakresie w jakim są oni zatrudnieni przy danym projekcie. Wydatki mogą być kwalifikowane wyłącznie w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i·Rozwoju w sprawie udzielania pomocy na badania podstawowe, badania przemysłowe, eksperymentalne prace rozwojowe oraz studia wykonalności w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014 – 2020 (Dz.U. 2015 poz. 1075) oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2015 r., poz. 488 ze zm.)
Nie zapisano tu zastrzeżenia dotyczącego ·osób już zatrudnionych w przedsiębiorstwie, które będą brać udział w pracach badawczych w projekcie, tym samym koszty te także są kwalifikowalne.
24. Czy w celu stworzenia konsorcjum lub zawiązania partnerstwa konieczne jest przeprowadzenie konkursu na partnera (konsorcjanta) projektu? Czy partnerstwo takie może zostać zawiązane na zasadach umownych. Czy konieczne jest podpisywanie umowy konsorcjum na etapie składania wniosku? Czy umowa taka może zostać zawarta po zakwalifikowaniu się wniosku do dofinansowania?
W celu stworzenia konsorcjum, partnerstwa nie ma konieczności przeprowadzenia konkursu. Zasady zawierania i realizacji partnerstwa są opisane w Instrukcji wypełniania załączników str. 14-15.
25. Czy Wnioskodawca jest zobowiązany odnieść się do wszystkich wskaźników, nawet jeśli wartość wynosiłaby 0?
Należy odnieść się do tych wskaźników, które dotyczą składanego przez Beneficjenta projektu.
26. Czy w kryteriach merytorycznych punktowych w kategorii 4 „zasięg internacjonalizacji” punkty za współpracę z kooperantami sumują się ?
Punkty w tym kryterium się nie sumują.
W przypadku kilku kooperantów, punkty będą przyznawane za współpracę z kooperantem wyżej punktowanym.
27. Czy warunek zgodnie z którym lokalizacja siedziby/oddziału wnioskodawcy musi znajdować się na terenie województwa warmińsko – mazurskiego musi być potwierdzony wpisem do KRS? Spółka posiada oddział w województwie warmińsko – mazurskim, jednak nie został on jeszcze ujęty w KRS. Jeśli potwierdzenie posiadania wpisem do KRS jest wymagane, to czy konieczne jest udokumentowanie tego faktu już w momencie złożenia wniosku o dofinansowanie, czy też w późniejszym terminie (np. na etapie podpisywania umowy o dofinansowanie)?
Działalność Beneficjenta musi być prowadzona na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, przy czym lokalizacja siedziby/oddziału Beneficjenta musi znajdować się na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Lokalizacja siedziby/oddziału Wnioskodawcy na terenie woj. warmińsko-mazurskiego musi być potwierdzona w dokumencie rejestrowym.
28. Czy przedsiębiorstwo nie zobowiązane – ustawą o rachunkowości – do sporządzania przepływów finansowych musi je wykazać w Biznes Planie razem z prognozą tych przepływów.
Tak, na potrzeby projektu należy odnieść się do wszystkich elementów i sekcji w Biznes Planie.
29. Czy posiadając pełnomocnictwo do reprezentacji oraz podpisywania dokumentacji właściciela firmy (wnioskodawcy) mogę podpisać wniosek i załączniki?
Tak, posiadając stosowne pisemne upoważnienia/pełnomocnictwa wystawione przez osobę upoważnioną do reprezentowania w firmie, można podpisać wniosek i załączniki w zastępstwie wnioskodawcy. Wskazane jest, aby upoważnienie/pełnomocnictwo określało zakres umocowania, czyli w tym przypadku podpisanie wniosku i załączników.
30. Jakie dokumenty należy umieścić na nośniku elektronicznym?
Na nośniku elektronicznym należy nagrać wniosek aplikacyjny wraz z załącznikami w postaci skanów podpisanej i potwierdzonej za zgodność z oryginałem dokumentacji.
31. Czy podmiot wchodzący w skład konsorcjum aplikującego o środki na współfinansowanie projektu może wystawić opinie o innowacyjności?
Wystawienie Opinii o Innowacyjności przez podmiot wchodzący w skład konsorcjum aplikującego o środki na współfinansowanie projektu wpływa na bezstronność takiej opinii i nie jest akceptowane.
32. Przedsiębiorstwo zleciło wykonanie prac badawczych i posiada opracowanie zawierające wnioski z przeprowadzonych badań. Jest właścicielem tego opracowania. Obecnie chce wdrożyć wyniki tych prac i udoskonalić proces technologiczny i produkt jaki wytwarza na co będzie opinia o innowacyjności. Czy jest jakieś przeciwwskazanie, aby opinię opracowała ta sama jednostka badawcza?
Nie ma przeciwwskazań żeby ta sama jednostka, która robiła badania wystawiła opinię o innowacyjności, pod warunkiem oczywiście że jest uprawniona (zgodnie z wymogami z opinii) do wystawiania takiego dokumentu.
33. Czy w projektach realizowanych w ramach pomocy de minimis koszty agendy badawczej mogą zostać uznane za kwalifikowalne jako koszty prac przygotowawczych?
Zgodnie z § 5 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 „Pomoc może być udzielona przedsiębiorcy na pokrycie części albo całości kosztów kwalifikowalnych". W akcie tym brak jest zapisów wyłączających kwalifikowalność kosztów prac przygotowawczych. Możliwe jest zatem uznanie kosztów agendy badawczej za kwalifikowalne dla projektów realizowanych w ramach pomocy de minimis, o ile spełnione zostaną wszystkie warunki i procedury dotyczące kwalifikowalności wydatków określone w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 oraz w Wytycznych w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach Osi Priorytetowej Inteligentna Gospodarka Warmii i Mazur Działanie 1.2 Innowacyjne firmy Poddziałanie 1.2.1 Działalność B+R przedsiębiorstw Poddziałanie 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką Działanie 1.4 Nowe modele biznesowe i ekspansja Poddziałanie 1.4.2 Pakietowanie produktów i usług - Schemat A, Działanie 1.5 Nowoczesne firmy Poddziałanie 1.5.1 Wdrożenie wyników prac B+R Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko Mazurskiego na lata 2014-2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
34. Jaki jest minimalny i maksymalny okres realizacji projektu ?
Realizacja projektu musi zakończyć się w terminie określonym w regulaminie konkursu.
35. W jakim terminie należy rozpocząć realizację projektu?
Termin rozpoczęcia projektu zależy od tego z jakiego rodzaju pomocy będzie chciał skorzystać Beneficjent, tj. pomocy publicznej czy pomocy· de minimis.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 3 września 2015 r. w sprawie w sprawie udzielania regionalnej pomocy inwestycyjnej w zakresie celu tematycznego 3 wzmacnianie· konkurencyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorców w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020 – realizacja projektu musi rozpocząć się po złożeniu wniosku o dofinansowanie.
Projekty, w których występuje pomoc de· minimis muszą być zgodne z właściwymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego dotyczącymi zasad udzielania tej pomocy, obowiązującymi w momencie udzielania wsparcia, w tym w szczególności z następującymi rozporządzeniami: Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013z· dnia· 18· grudnia 2013· r.· w· sprawie· stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis, Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 19 marca 2015 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów operacyjnych na lata 2014-2020. – wtedy realizacja projektu może się rozpocząć przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, nie wcześniej niż 01.01.2014r
36. Jaka jest definicja zespołu badawczo-rozwojowego? Czy możliwy jest zakup usług badawczych od przedsiębiorcy, który posiada w swoich strukturach zespół badawczy?
Definicję zespołu badawczo-rozwojowego określa Rozporządzenie 651/2014 art.2 pkt. 83 tj. „organizacja prowadząca badania i upowszechniająca wiedzę” oznacza podmiot (jak np. uniwersytet lub instytut badawczy, agencja zajmująca się transferem technologii, pośrednik w dziedzinie innowacji, fizyczny lub wirtualny podmiot prowadzący współpracę w dziedzinie badań i rozwoju) niezależnie od jego statusu prawnego (ustanowionego na mocy prawa publicznego lub prywatnego) lub sposobu finansowania, którego podstawowym celem jest samodzielne prowadzenie badań podstawowych, badań przemysłowych lub eksperymentalnych prac rozwojowych lub rozpowszechnianie na szeroką skalę wyników takich działań poprzez nauczanie, publikację lub transfer wiedzy. W przypadkach gdy tego rodzaju jednostka prowadzi również działalność gospodarczą finansowanie, koszty i dochody związane z tą działalnością gospodarczą należy rozliczać oddzielnie. Przedsiębiorstwa mogące wywierać decydujący wpływ na taki podmiot w charakterze, na przykład, jego udziałowców/akcjonariuszy czy członków mogą nie mieć preferencyjnego dostępu do uzyskanych przez niego wyników.
37. Jak należy klasyfikować intensywność B+R?
Ze względu na intensywność działalności B+R sektory zostały pogrupowane następująco:
intensywność działalności B+R poniżej 1% wydatków na B+R; niska technika,
intensywność działalności B+R pomiędzy 1 i 2,5% wydatków na B+R; średnio-niska technika,
intensywność działalności B+R pomiędzy 2,5 i 7% wydatków na B+R; średnio-wysoka technika,
intensywność działalności B+R większa niż 7% wydatków na B+R; wysoka technika.
Najnowsza publikacja dot. poziomu, na jakim jest klasyfikowana intensywność B+R wydana została w grudniu 2015 r. i zawiera dane za 2014 r (publikacja w załączeniu) - aneks VII
https//stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne...
PODDZIAŁNIE 1.4.2
1. W poddziałaniu 1.4.2 Powiązania kooperantów – brak możliwości realizowania działania w oparciu o przedsiębiorstwa powiązane
Zgodnie ze stanowiskiem Samorządu Województwa w sprawie warunków wsparcia w ramach Poddziałania 1.4.2, zakaz tworzenia partnerstw przez podmioty powiązane wynika z art. 33 ust.6 ustawy z dnia 11 lipca 2014r.o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 i nie planuje się zmian w tym zakresie w przyszłych konkursach.
Skan pisma w załączeniu
Plik (PDF)
Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach działania 1.4 Nowe modele biznesowe i ekspansja/poddziałania 1.4.2 Pakietowanie produktów i usług – Schemat B
Konkurs nr RPWM.01.04.02-IP.03-28-001/17
Warmińsko-Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie
Plac Gen. Józefa Bema 3
10-516 Olsztyn
sekretariat, I piętro, pok. 114
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30
Wniosek o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami należy złożyć osobiście, listem poleconym, za pośrednictwem posłańca lub kuriera w Sekretariacie Warmińsko – Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie, Plac Gen. Józefa Bema 3, 10-516 Olsztyn (piętro pierwsze, pokój nr 114) w godzinach 7:30 – 15:30 (tj. w godzinach pracy Sekretariatu).
Termin na dostarczenie wniosku uznaje się za zachowany, jeżeli wniosek wpłynął w wyznaczonym terminie do Sekretariatu WMARR S.A. w Olsztynie (we wskazanych w ogłoszeniu godzinach) lub został nadany w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Poczta Polska S.A) nie później niż w dniu zakończenia naboru projektów określonym w Regulaminie (…) – decyduje data nadania.
Wnioskodawca ponosi ryzyko przesłania za pośrednictwem kuriera/operatora pocztowego/złożenia osobiście/posłańca wniosku w terminie i na właściwy adres określony w ogłoszeniu konkursu.
Wniosek o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami należy złożyć w formie papierowej w dwóch egzemplarzach (dwa oryginały lub oryginał i kopia) oraz w wersji elektronicznej (na płycie CD/innym nośniku elektronicznym). Ponadto, wypełniony wniosek w wersji elektronicznej należy przesłać za pomocą systemu informatycznego LSI MAKS 2 używając funkcji: „wyślij wniosek”.
Działalność beneficjenta musi być prowadzona na terenie województwa warmińsko-mazurskiego, przy czym lokalizacja siedziby/oddziału beneficjenta musi znajdować się na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Przewidziane do wsparcia typy projektów:
Schemat B – w ramach niniejszego schematu wsparcie uzyskają przedsięwzięcia realizowane przez co najmniej dwa MŚP mające na celu zmianę modelu zarządzania ofertą firmy poprzez pakietowanie produktów i usług (min. trzy różne produkty/ usługi oferowane przez minimum dwa przedsiębiorstwa) i oferowanie ich klientom w formie
połączonej (w tym z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Projekty mogą obejmować wydatki na przygotowanie zaplecza technologicznego, aplikacji, rozwiązań teleinformatycznych oraz inne niezbędne inwestycje związane z pakietowaniem oferty przez które rozumie się wydatki mające na celu dostosowanie dotychczasowej oferty (produktu lub usługi) do potrzeb pakietu . Ponadto dofinansowanie zostaną działania promocyjne i informacyjne na rzecz upowszechnienia oferty wśród potencjalnych odbiorców. Preferencje uzyskają projekty z obszarów inteligentnych specjalizacji województwa warmińsko-mazurskiego.
Kryteria wskazane są w Szczegółowym opisie osi priorytetowej Inteligentna Gospodarka oraz w Regulaminie konkursu.
Regulamin konkursu - obowiązuje od 30.06.2017 r.
Regulamin konkursu - wersja archiwalna
Regulamin konkursu - wersja archiwalna
Wzór umowy o dofinansowanie - obowiązuje od 3.10.2017 r.
Wzór umowy o dofnansowanie - wersja archiwalna
Szczegółowe informacje odnośnie procedury odwoławczej znajdziecie Państwo w regulaminie konkursu.
Pytania prosimy kierować na adres e-mail:
a także do:
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Olsztynie
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl
Tel. 89 512 54 82
89 512 54 83
89 512 54 85
89 512 54 86
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Elblągu
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Biuro Regionalne w Elblągu
ul. Zacisze 18, 82-300 Elbląg
Godziny pracy punktu:
poniedziałek 8:00–18:00
wtorek – piątek 7:30–15:30
e-mail: lpielblag@warmia.mazury.pl
Telefony do konsultantów:
55 620 09 13
55 620 09 14
55 620 09 16
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Ełku
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Biuro Regionalne w Ełku
ul. Kajki 10, 19-300 Ełk
Godziny pracy punktu:
poniedziałek 8:00–18:00
wtorek – piątek 7:30–15:30
e-mail: lpielk@warmia.mazury.pl
Telefony do konsultantów:
87 734 11 09
87 734 11 10
87 610 07 77
Pełna dokumentacja zip – wersja archiwalna
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
czynny: poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 89 512 54 86/85/84/83/82/89
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl