Fundusze Europejskiej
logo regionalnego programu operacyjnego województwa warmińsko-mazurskiego
warmia mazury logo
logo unii europejskiej

Szukaj

Remont trzech kanałów na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich

Kanały Grunwaldzki, Mioduński i Tałcki, a następnie Szymoński i Łuczański zostaną przebudowane dzięki czemu poprawi się drożność szlaku wodnego oraz infrastruktury służącej do jego obsługi. Inwestycja powstaje przy wsparciu środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.

Przedsięwzięcie obejmuje pięć odrębnych zadań:

  1. Przebudowę i umocnienie Kanału Tałckiego – łączącego jezioro Tałtowisko z jeziorem Tałty. Przebudowa obejmie 1,6 km kanału.
  2. Przebudowę i umocnienie Kanału Mioduńskiego – łączącego jeziora Kotek i Szymon. Przebudowa obejmie 1,92 km kanału.
  3. Przebudowę i umocnienie Kanału Grunwaldzkiego – łączącego jeziora Kotek i Tałtowisko. Przebudowa obejmie 0,47 km kanału.
  4. Przebudowę i umocnienie Kanału Szymońskiego – łączącego Jezioro Szymon z Jeziorem Szymoneckim stanowiącym zatokę Jeziora Jagodne. Najdłuższy kanał mazurski na szlaku od Mikołajek do Giżycka. Przebudowa obejmie 2,36 km kanału.
  5. Przebudowę i umocnienie części Kanału Łuczańskiego/Giżyckiego – łączącego jeziora Niegocin i Kisajno. Kanał zlokalizowany jest w zachodniej części Giżycka. Prace remontowe obejmą 2,13 km.

"Szlak Wielkich Jezior Mazurskich jest najpopularniejszym i najpiękniejszym szlakiem żeglugowym północno-wschodniej części Polski. Przebudowa kanałów przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i zwiększy potencjał turystyczny regionu, z zachowaniem jego walorów środowiskowych. Inwestycja jest możliwa, dzięki dofinansowaniu unijnemu, które wyniosło 98 mln zł. Remontu pięciu kanałów to koszt ponad 150 mln zł" – powiedział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda, który wziął udział w uroczystości podczas której podpisano umowy na przebudowę i umocnienie pierwszych trzech kanałów.

Inwestycje są niezbędne ze względu na silną degradację i zły stan techniczny ubezpieczeń brzegowych kanałów łączących jeziora oraz fragmentów nabrzeży jezior służących obsłudze ruchu żeglugowego. Ograniczona jest też drożność niektórych odcinków kanałów i jezior spowodowanych złym stanem technicznym urządzeń i budowli inżynierskich (śluzy, mostów, kładek itp.). W wyniku realizacji tych prac wzrośnie długość wybudowanych lub zmodernizowanych wodnych szlaków turystycznych o ok. 8,5 km, zostanie udrożnionych 5 kluczowych elementów szlaku co przełoży się na wzrost liczby turystów, korzystających ze szlaku.

Żródło: Ruszył remont trzech kanałów na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich

 

Portal współfinasowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013

przewodnik rpo
facebook
YouTube
kanał RSS
Jeśli szukasz informacji o RPO WiM na lata 2007-2013, to przejdź do poprzedniej wersji serwisu.