Pytanie 1:
Organ prowadzący planuje wnieść wkład własny w postaci wykorzystania sal lekcyjnych. Szkoła ma siedzibę w budynku, który jest w trakcie rozbudowy-dobudowanie dodatkowej części z pomieszczeniami na klasy dydaktyczne. Budowa jest prowadzona z dofinansowaniem ze środków UE. Od września 2020 zajęcia lekcyjne/pozalekcyjne będą prowadzone w starej części szkoły, która ma już ponad 10 lat oraz w nowej części.
Czy wyposażenie zakupione w ramach projektu może zostać ulokowane zarówno w nowej jak i starej części? Czy wkład własny w postaci kosztów użyczenia sal na prowadzenie zajęć w ramach projektu może być ponoszony w ramach zajęć prowadzonych w nowej części szkoły?
Odpowiedź:
Organ prowadzący może wnieść wkład własny w postaci wykorzystania sal lekcyjnych jedynie starej części szkoły. Zgodnie z zapisami Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 wydatkiem niekwalifikowalnym są wydatki poniesione na zakup nieruchomości w ciągu 10 lat, który był współfinansowany ze środków unijnych lub z dotacji krajowych. Zatem wniesienie wkładu własnego w postaci wynajmu sal współfinansowanych ze środków unijnych nie jest możliwe, bowiem wydatki związane z salami w nowej części byłyby wykazane w dwóch projektach, co będzie rozumiane jako podwójne finansowanie. Wkładem własnym w ramach nowej części szkoły mogą być bieżące użytkowania czyli koszty eksploatacji (nie amortyzacji sal) tj. energia, sprzątanie itp. pod warunkiem przedstawienia podstawy wyliczenia tych kosztów.
Wyposażenie zakupione w ramach projektu może zostać ulokowane zarówno w nowej jak i starej części szkoły.
Pytanie 2:
Ze względu na zalecenia IOK co do zaangażowania rodziców w zajęcia z doradztwa zawodowego w ramach typu 1 czy można ponosić koszty w ramach projektu na realizację działań skierowanych w tym zakresie do rodziców?
Odpowiedź:
Istnieje możliwość poniesienia kosztów w ramach projektu w związku z zaangażowaniem rodziców w zajęcia z doradztwa zawodowego w ramach typu1.
Pytanie 3:
Jest taki zapis w regulaminie: W związku ze zdiagnozowanymi problemami grupy docelowej możliwe jest profilowanie interwencji poprzez łączenie typów projektu.
Czy ten zapis oznacza, że w przypadku zdiagnozowanych problemów można łączyć np. dwa typy projektu tj. typ 1 i typ 2 i prowadzić zajęcia dla uczniów które będą rozwijały kompetencje kluczowe i umiejętności uniwersalne np. w zakresie matematyki i będą prowadzone metodami aktywizującymi oraz metodą eksperymentu? To samo dotyczy możliwości łączenia szkoleń dla nauczycieli, które będą obejmowały zakres z typu 1 i typu 2? Z założeniem, że wszystkie pozostałe części danego typu projektu będą spełnione.
Odpowiedź:
Łączenie dwóch typów projektu tj. typu 1 i typu 2 jest możliwe, jednakże należy zachować przejrzystość realizacji zadań w ramach poszczególnych typów. Wnioskodawca jest zobowiązany do organizacji oddzielnych zajęć dla uczniów, które wpisują się w I typ oraz II typ projektu.
Powyższe dotyczy również szkoleń dla nauczycieli co oznacza, iż nie można przeszkolić nauczycieli w ramach tego samego szkolenia, spełniając warunki dla obu typu projektu. Musza być to oddzielne szkolenia dla obu typów.
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
czynny: poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 89 512 54 86/85/84/83/82/89
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl