Pytanie 1. Czy wskazane kwoty dofinansowań poszczególnych działań (doradztw, szkoleń, internacjonalizacji) wyrażane są netto czy brutto.
Odpowiedź 1: Wartość dofinansowania nie jest rozpatrywana pod kątem „netto“, czy „brutto“. Dofinansowanie udzielane jest w odniesieniu do wydatków kwalifikowalnych. Jeżeli Wnioskodawca ma możliwość odzyskania podatku VAT – wówczas wartość podatku VAT w projekcie stanowi koszt niekwalifikowalny. Jeśli Wnioskodawca nie ma możliwości odzyskania VAT – może on być kwalifikowalny.
Pytanie 2. Jeśli decyduję się na łączenie dwóch usług: doradztwa i internacjonalizacji przedstawiam to w jednym wniosku i łączę obie sumy, czy na każdą usługę składam oddzielny wniosek?
Odpowiedź 2: W powyższym przypadku należy złożyć jeden wniosek o dofinansowanie.
Pytanie 3. Czy możliwym są „poślizgi” w wypłacie transz, jeśli tak, czym mogą być spowodowane?
Odpowiedź 3: W projektach realizowanych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, rozliczanie odbywa się poprzez refundację kosztów już poniesionych przez Beneficjenta. Oznacza to, że Beneficjent we wniosku o płatność przedstawia opłacone faktury za zakupione usługi, a Instytucja Zarządzająca po weryfikacji i potwierdzeniu kwalifikowalności wydatków przekazuje Beneficjentowi odpowiadające im dofinansowanie. Weryfikacja wniosku o płatność kończąca się wypłatą środków trwa co do zasady 90 dni. Dopuszcza się także stosowanie systemu zaliczkowego w projekcie. Zasady wypłacania zaliczek zostały opisane we wzorze umowy o dofinansowanie, który stanowi załącznik do dokumentacji konkursowej.
Pytanie 4. Jeśli w internacjonalizacji firmy chcę wskazać osobę zatrudnioną w firmie, jako pracownika na wyjazd, to jak długo ta osoba musi być w mojej firmie zatrudniona?
Odpowiedź 4: Nie ma ograniczeń co do długości zatrudnienia. Musi to być pracownik zatrudniony w siedzibie lub oddziale Beneficjenta mieszczącym się na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Pytanie 5. Jaki VAT obowiązuje przy usłudze doradczej? 23%?
Odpowiedź 5: Instytucja Zarządzająca nie ustala stawek podatku VAT obowiązujących w odniesieniu do poszczególnych usług. Stawka podatku VAT ujęta na dokumentach przedkładanych do rozliczenia projektu musi być zgodna z obowiązującymi przepisami.
Pytanie 6. Czy zobowiązana jestem w projekcie posiadać profil zaufany?
Odpowiedź 6: Tak. Jest on niezbędny do zalogowania się do Centralnego Systemu Teleinformatycznego SL2014, przy pomocy, którego będą składane wnioski o płatność. Profil zaufany nie jest wymagany, w przypadku posiadania przez Beneficjenta Certyfikatu kwalifikowalnego.
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
czynny: poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 89 512 54 86/85/84/83/82/89
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl