Fundusze Europejskiej
logo regionalnego programu operacyjnego województwa warmińsko-mazurskiego
warmia mazury logo
logo unii europejskiej

Szukaj

Pytania i odpowiedzi - 16.03.2022 r.

Pytanie 1

Czy ze wsparcia mogą skorzystać Specjalne Ośrodki Szkolno-Wychowawcze?

Odpowiedź 1

Tak, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze specjalne mogą korzystać z dofinansowania w ramach poddziałania 9.3.4.

 

Pytanie 2

Czy w ramach wniosku można zaplanować w placówce szkolnej drobne prace remontowo-adaptacyjne, których wykonanie nie wymaga uzyskania decyzji administracyjnych np. decyzja o pozwoleniu na budowę, albo studium wykonalności. Mianowicie w zakresie wspomnianych prac remontowo-adaptacyjnych byłby takie prace na przykład jak: wymiana nawierzchni podłogi, odmalowanie wnętrza, wymiana oświetlenia, wykonanie umywalki w klasie (przedłużenie instalacji wodno-kanalizacyjnej jeśli zaistnieje taka konieczność). Określone prace miałaby na celu dostosowanie pracowni eksperymentalnych do nauczania przedmiotów ścisłych takich jak chemia, fizyka, przyroda.

Czy w przypadku tak określonych prac należałoby do wniosku załączyć dokumenty np. projekt wizualizacji pracowni?

Odpowiedź 2

Wszelkie prace remontowo-budowlane można wykonywać tylko ramach kosztów niekwalifikowalnych.

 

Pytanie 3

Czy we wniosku można połączyć 3 typy projektów tzn. jednocześnie zaplanować zakup wyposażenia pracowni, sal dydaktycznych w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne, zakup wyposażenia i sprzętu do zajęć sportowych, gimnastyki oraz wyposażanie specjalistyczne tj. zakup sprzętu specjalistycznego i pomocy dydaktycznych do wspomagania rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, uczniów niepełnosprawnych, uczniów szczególnie uzdolnionych, uczniów z problemami w przyswajaniu wiedzy?

Odpowiedź 3

Można łączyć typy pod warunkiem wykazania odpowiedniego wykorzystania tych sprzętów w konkretnej szkole przez konkretne grupy  uczniów.

 

Pytanie 4

Dotyczy wskaźnika produktu „potencjalna liczba użytkowników infrastruktury opieki nad dziećmi lub edukacji wspartej w programie [szt.]”

- Czy przez użytkowników w tym kontekście należy rozumieć tylko dzieci, uczniów, nie należy uwzględniać nauczycieli, rodziców lub innych osób, które mogą także korzystać z doposażonej w wyniku udzielonego wsparcia infrastruktury?

- Czy wskaźnik mierzy nominalną pojemność, czyli odnosi się do potencjału danego obiektu, a więc np. liczby miejsc w sali/pracowni (tj. maksymalną liczbę potencjalnych użytkowników, która jednorazowo może korzystać ze wspartej infrastruktury)?

Odpowiedź 4

- Przez użytkowników infrastruktury rozumiemy tylko dzieci/uczniów.

- tak, wskaźnik odnosi się do maksymalnej liczby potencjalnych użytkowników, która jednorazowo może korzystać ze wspartej infrastruktury.

 

Pytanie 5

Dotyczy wskaźnika rezultatuliczba uczniów korzystających ze wspartej infrastruktury [osoby/rok]”.
Czy wskaźnik mierzy wszystkich uczniów, którzy skorzystali w ciągu roku z budynku objętego projektem, mimo, iż tylko część tego budynku została ulepszona, np. poprzez doposażenie części pracowni?

Odpowiedź 5

Do wskaźnika liczymy uczniów, którzy faktycznie korzystają np. z doposażonej pracowni. Także tych, którzy będą korzystać z niej na zajęciach pozalekcyjnych.

Portal współfinasowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013

przewodnik rpo
facebook
YouTube
kanał RSS
Jeśli szukasz informacji o RPO WiM na lata 2007-2013, to przejdź do poprzedniej wersji serwisu.