Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:
Dostępnych 16 pytań i odpowiedzi
dla Poddziałania 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych
Pytanie: Wnioskodawca, którym jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest w trakcie aplikowania o dotację z UE, zwraca się z pytaniem dotyczącym przeprowadzenia postępowania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności dla wydatków powyżej 50 000 zł netto.
Proszę o informację, czy jeżeli zamieszczono zapytanie ofertowe w bazie konkurencyjności, na które wpłynęła 1 oferta, która została wybrana przez Zamawiającego, jednak Wykonawca odstąpił od wykonania usługi i podpisania umowy z Zamawiającym, czy możliwe jest wyłonienie wykonawcy z tzw. "wolnej ręki" przy utrzymaniu wszystkich wymagań i warunków z zapytania ofertowego, czy też istnieje konieczność ponownego zamieszczenia zapytania w bazie konkurencyjności? W ramach projektu będzie zakup oraz instalacja pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznej.
Odpowiedź: Opisana sytuacja nie uprawnia do udzielenia zamówienia w trybie „z wolnej ręki”. Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014–2020, zasady konkurencyjności nie stosuje się w okolicznościach wymienionych w sekcji 6.5 pkt. 7 lit a-d, oraz można nie stosować w okolicznościach wymienionych w sekcji 6.5 pkt 8 lit a-l.
Żaden z ww. zapisów nie zezwala na udzielenie zamówienia z wolej ręki w sytuacji, gdy wybrany wykonawca uchylił się od zawarcia umowy. Dlatego, w ocenie Instytucji Zarządzającej, w takim przypadku Beneficjent zobowiązany jest do ponownego przeprowadzenia postępowania zgodnie z zasadą konkurencyjności.
Temat: kwalifikowalność, zasada konkurencyjności
Poddziałanie: 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych
Pytanie: Wnioskodawca, którym jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest w trakcie aplikowania o dotację z UE, zwraca się z pytaniem dotyczącym przeprowadzenia postępowania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności dla wydatków powyżej 50 000 zł netto.
Proszę o informację, czy jeżeli zamieszczono zapytanie ofertowe w bazie konkurencyjności, na które wpłynęła 1 oferta, która została wybrana przez Zamawiającego, jednak Wykonawca odstąpił od wykonania usługi i podpisania umowy z Zamawiającym, czy możliwe jest wyłonienie wykonawcy z tzw. "wolnej ręki" przy utrzymaniu wszystkich wymagań i warunków z zapytania ofertowego, czy też istnieje konieczność ponownego zamieszczenia zapytania w bazie konkurencyjności? W ramach projektu będzie zakup oraz instalacja pomp ciepła oraz instalacji fotowoltaicznej.
Odpowiedź: Opisana sytuacja nie uprawnia do udzielenia zamówienia w trybie „z wolnej ręki”. Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014–2020, zasady konkurencyjności nie stosuje się w okolicznościach wymienionych w sekcji 6.5 pkt. 7 lit a-d, oraz można nie stosować w okolicznościach wymienionych w sekcji 6.5 pkt 8 lit a-l.
Żaden z ww. zapisów nie zezwala na udzielenie zamówienia z wolej ręki w sytuacji, gdy wybrany wykonawca uchylił się od zawarcia umowy. Dlatego, w ocenie Instytucji Zarządzającej, w takim przypadku Beneficjent zobowiązany jest do ponownego przeprowadzenia postępowania zgodnie z zasadą konkurencyjności.
NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCE SIĘ BŁĘDY W PODZIALE NA POSZCZEGÓLNE ELEMENTY POSTĘPOWANIA:
Temat: zasada konkurencyjności, najczęściej pojawiające się błędy
Poddziałanie: 1.1 Nowoczesna infrastruktura badawcza publicznych jednostek naukowych, 1.2.1 Działalność B+R przedsiębiorstw, 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką, 1.2.3 Profesjonalizacja usług ośrodków innowacji, 1.3.1 Inkubowanie przedsiębiorstw, 1.3.2 Firmy w początkowej fazie rozwoju, 1.3.4 Tereny inwestycyjne, 1.3.5 Usługi dla MŚP, 1.3.6 Nowoczesne usługi instytucji otoczenia biznesu, 1.4.2 Pakietowanie produktów i usług, 1.4.3 Technologie informacyjno-komunikacyjne w działalności MŚP, 1.4.4 Internacjonalizacja MŚP, 1.5.1 Wdrożenie wyników prac B+R, 1.5.2 Odtwarzanie gospodarczego dziedzictwa regionu, 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych, 3.2 E-zdrowie, 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, 4.2 Efektywność energetyczna i wykorzystanie OZE w MŚP, 4.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych, 4.3.2 Efektywność energetyczna w budynkach mieszkalnych, 4.4.1 Ekomobilny MOF (ZIT Olsztyna), 4.4.4 Infrastruktura transportu publicznego (Niskoemisyjny transport miejski), 4.5 Wysokosprawne wytwarzanie energii, 5.1 Gospodarka odpadowa, 5.2 Gospodarka wodno-ściekowa , 5.3 Ochrona różnorodności biologicznej, 5.4.1 Bezpieczeństwo Warmii i Mazur , 6.1.1 Dziedzictwo kulturowe, 6.1.2 Instytucje kultury, 6.1.3 Instytucje kultury – ZIT bis Ełk, 6.2.1 Infrastruktura uzdrowiskowa, 6.2.3 Efektywne wykorzystanie zasobów, 7.2.1 Mobilny MOF – ZIT Olsztyna, 7.2.2 Infrastruktura drogowa w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga – ZIT bis, 7.2.3 Infrastruktura drogowa w miejskim obszarze funkcjonalnym Ełku – ZIT bis, 8.1 Rewitalizacja obszarów miejskich, 8.2 Rewitalizacja miejskiego obszaru funkcjonalnego Elbląga – ZIT bis, 8.3 Rewitalizacja miejskiego obszaru funkcjonalnego Ełku – ZIT bis, 9.2 Infrastruktura socjalna, 9.3.1 Infrastruktura kształcenia zawodowego, 9.3.2 Infrastruktura dydaktyczna szkół wyższych, 9.3.3 Instytucje popularyzujące naukę i innowacje, 9.3.4 Infrastruktura edukacji ogólnokształcącej, 9.3.5 Infrastruktura edukacji przedszkolnej
WYBÓR TRYBU REALIZACJI ZAMÓWIENIA, PRZYGOTOWANIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO
1. Brak przeprowadzenia prawidłowego szacowania wartości zamówienia, które skutkuje brakiem wiedzy zamawiającego co do tożsamych, głównie pod względem przedmiotowym, zamówień w ramach projektu, np.:
2. Brak zachowania minimalnych terminów na składanie ofert tj. 7, 14 lub 30 pełnych dni kalendarzowych, np.:
3. Brak zamieszczenia zapytania ofertowego w bazie konkurencyjności – dotyczy zamówienia o wartości szacunkowej powyżej 50 tys. zł netto, np.:
4. Niedopuszczalne połączenie – zagregowanie 2 rodzajów zamówień (nie związanych ze sobą) w jednym postępowaniu, np. dostaw i robót budowlanych, bez dopuszczenia możliwości składania ofert częściowych, co może ograniczyć konkurencję.
5. Wymóg wniesienia wadium (zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia) jedynie w formie pieniężnej, w szczególności przy ustanowieniu wysokiej kwoty tego zabezpieczenia.
6. Określenie zbyt krótkich terminów na realizację zamówienia – może prowadzić do preferencji określonych wykonawców.
7. Zaniechanie uwzględnienia aspektów społecznych w postępowaniu mimo takiej deklaracji na etapie aplikowania o dofinansowanie.
8. Zawarcie w zapytaniu ofertowym zapisów, które nie gwarantują przejrzystości przeprowadzonego postępowania, np.: przetarg zostanie przeprowadzony na zasadach obowiązujących u Zamawiającego.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. Stawianie warunków udziału w postępowaniu w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia, np.:
2. Niedopuszczenie składania ofert przez konsorcja, niedopuszczenie udziału podwykonawców.
Zakaz składania ofert przez konsorcja wprost narusza zasady konkurencji i równego traktowania wykonawców, natomiast zgłoszenie podwykonawcy do realizacji zamówienia jest uprawnieniem wykonawcy i nie powinno być co do zasady ograniczone. Ograniczenie podwykonawstwa może mieć miejsce w wyjątkowych sytuacjach, związanych z charakterem i zakresem zamówienia.
3. Brak w zapytaniu wskazania informacji na temat wykluczenia w zakresie powiązań osobowych lub kapitałowych (wykluczenie wynikające z wytycznych w zakresie kwalifikowalności oraz umowy o dofinansowanie).
KRYTERIA OCENY OFERT
1. Określenie kryteriów oceny ofert nie odnoszący się do przedmiotu zamówienia, np.:
2. Określenie kryteriów oceny ofert odnoszący się do właściwości wykonawcy, np.:
Ww. przykłady zastosowanych kryteriów w sposób jednoznaczny odnoszą się do właściwości wykonawcy.
3. Określenie niemierzalnych, subiektywnych kryteriów oceny ofert, np.:
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Zaniechanie precyzyjnego, jednoznacznego i wyczerpującego opisu przedmiotu zamówienia, np.:
WYBÓR OFERTY, UMOWA
1. Brak załącznika do protokołu postępowania w postaci oświadczenia/oświadczeń o braku powiązań z wykonawcami, którzy złożyli oferty, podpisanego/ych przez osoby wykonujące w imieniu zamawiającego czynności związane z procedurą wyboru wykonawcy, w tym biorące udział w procesie oceny ofert.
2. Brak upublicznienia wyniku postępowania w taki sam sposób, w jaki zostało upublicznione zapytanie ofertowe, czyli np. na stronie bazakonkurencyjnosci.gov.pl.
3. Wybór wykonawcy, który nie potwierdził spełnienia warunków udziału w postępowaniu, np.:
4. Wybór oferty wykonawcy, z którym zachodzi konflikt interesów poprzez powiązania pomiędzy zamawiającym (osobą reprezentującą – pełnomocnikiem), a dostawcą.
5. Bezpodstawne odrzucenie ważnych ofert, czego konsekwencją był wybór wykonawcy, którego propozycja nie stanowi oferty najkorzystniejszej.
6. Dokonanie istotnych zmian umowy - w sytuacji braku przewidzenia w postępowaniu możliwości dokonania takich zmian.
NADUŻYCIA FINANSOWE
Oprócz ww. nieprawidłowości w postępowaniach o zamówienie publiczne identyfikowane są również tzw. nadużycia finansowe.
IZ przypomina, iż nadużyciem jest jakiekolwiek umyślne działanie lub zaniechanie polegające na:
Do najczęściej identyfikowanych przez IZ nadużyć finansowych należą, m.in.: korupcja, konflikt interesów, fałszerstwa, a także nadużycia występujące podczas zamówień publicznych, prowadzące do zachwiania warunków uczciwej konkurencji oraz zakłócenia reguły jawności i rzetelność prowadzonego postępowania.
W kontekście realizacji zamówień publicznych znamiona nadużyć finansowych m.in. noszą działania polegające na:
W przypadku naruszenia przez Beneficjenta warunków i procedur udzielenia zamówień Instytucja Zarządzająca RPO WiM może uznać całość lub część wydatków związanych z tym zamówieniem publicznym za niekwalifikowalne, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie korekt finansowych – Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 29 stycznia 2016 r. (zmienione Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z 22.02.2017 r.) w sprawie warunków obniżania wartości korekt finansowych oraz wydatków poniesionych nieprawidłowo związanych z udzielaniem zamówień.
Podejrzenie wystąpienia nieprawidłowości lub nadużyć finansowych może skutkować wstrzymaniem przekazania środków do czasu wyjaśnienia zastrzeżeń co do prawidłowości ich wykorzystania.
Jednocześnie Instytucja Zarządzająca RPO WiM przypomina, że za kwalifikowalne będą mogły być uznane tylko takie wydatki, co do których nie ma wątpliwości, iż wybór został dokonany w oparciu o najbardziej ekonomiczną ofertę przy zachowaniu wymaganej jakości przedmiotu zamówienia, a Beneficjent przy wyborze oferty przestrzegał zasad konkurencyjności, jawności, przejrzystości i transparentności.
„Proszę o informację, czy w przypadku inwestycji dotyczącej termomodernizacji budynków wydatkiem kwalifikowalnym jest nadzór przyrodniczy nad inwestycją?
W związku z możliwością zasiedlania budynku przez gatunki chronione, tego typu obowiązek wynika z Prawa ochrony przyrody. Pytanie dotyczy Poddziałanie 4.3.2 Efektywność energetyczna w budynkach mieszkalnych (Schemat A). Konkurs nr RPWM.04.03.02-IZ.00-28-002/18 oraz naboru https://rpo.warmia.mazury.pl/artykul/4560/dzialanie-41-wspieranie-wytwarzania-i-dystrybucji-energii-pochodzacej-ze-zrodel-odnawialnych-konkurs-rpwm040100-iz00-28-00218 (w sytuacji, gdy inwestycja obejmuje montaż instalacji na dachu budynku)”.
Temat: prawo ochrony przyrody, termomodernizacji budynków, wydatki kwalifikowalne
Poddziałanie: 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, 4.3.2 Efektywność energetyczna w budynkach mieszkalnych
W przypadku, gdy katalog wydatków wymienionych w załączniku do umowy - Zasady kwalifikowalności wydatków w ramach Osi Priorytetowej 4 Efektywność Energetyczna Działanie 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko - Mazurskiego na lata 2014 - 2020 w zakresie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, nie zawiera określonego rodzaju wydatku, to aby mógł on zostać uznany za kwalifikowalny musi spełnić kryteria określone w dokumentach, wskazanych w § 1 pkt. 53 wzoru umowy o dofinasowanie:
„Wydatki kwalifikowalne” – wydatki lub koszty uznane za kwalifikowalne i spełniające kryteria, zgodnie z Rozporządzeniem ogólnym, Rozporządzeniem KE nr 215/2014, Rozporządzeniem nr 1301/2013, jak również w rozumieniu ustawy wdrożeniowej i wydanych do niej aktów wykonawczych oraz zgodnie z krajowymi zasadami kwalifikowalności wydatków w okresie programowania 2014 -2020 i z Uszczegółowieniem Programu, jak również z zasadami obowiązującymi w ramach systemu realizacji Programu, o którym mowa w ustawie wdrożeniowej.
Ponadto, zasady kwalifikowalności wydatków zostały określone w dokumencie Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Jednocześnie należy pamiętać, iż kosztami kwalifikowalnymi może zostać wydatek, który przyczyni się do realizacji projektu. Każdy koszt będzie oceniany pod kątem zasadności, racjonalności oraz adekwatności, m.in. na podstawie przedłożonej dokumentacji aplikacyjnej przy udziale ekspertów w ramach Komisji Oceny Projektów (na Wnioskodawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, iż dany koszt jest niezbędny do realizacji projektu).
W związku, iż Instytucja Organizująca Konkurs nie ma pełnej wiedzy w zakresie dotyczącym pytania w odniesieniu do planowanego projektu, nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
Czy na inwestycję polegającą na budowie pompy ciepła jest wymagana Deklaracja organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000 oraz Deklaracja właściwego organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną?
Temat: deklaracja, pompy ciepła
Poddziałanie: 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych
W odpowiedzi na przedstawione pytanie, należy zauważyć, iż zgodnie z zapisami Instrukcji wypełniania załączników do wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 20214-2020 (załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu nr RPWM.04.01.00-IZ.00-28-002/18) w przypadku montażu powietrznej pompy ciepła nie jest wymagana Deklaracja organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000 oraz Deklaracja właściwego organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną.
Inaczej sprawa ma się z innymi rodzajami pomp ciepła (np. gruntowymi). W ich przypadku Wnioskodawca powinien dostarczyć ww. dokumenty.
Czy jeśli planujemy 3 inwestycje w 3 różnych lokalizacjach i nie mamy kompletnej dokumentacji technicznej, to czy na etapie oceny formalnej możemy zrezygnować z danej lokalizacji?
Temat: dokumentacja, dokumentacja techniczna
Poddziałanie: 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych
Informuję, iż na dzień złożenia wniosku, Wnioskodawca zobowiązany jest do przedłożenia kompletnej dokumentacji technicznej. W przypadku jej braku na etapie weryfikacji warunków formalnych będzie wzywany do przedłożenia uzupełnień w tym zakresie. Brak przedłożenia niezbędnej dokumentacji technicznej będzie skutkował pozostawieniem wniosku o dofinansowanie bez rozpatrzenia.
Należy zauważyć, iż dokumentacja techniczna jest niezbędna do oceny wniosku, gdyż to ona determinuje zakres rzeczowy projektu i przekłada się na realizację założonych wskaźników. Tym samym, jest podstawą do przedstawienia informacji o projekcie.
Ponadto należy zauważyć, iż IOK dopuszcza możliwość ubiegania się o dofinansowanie projektów w formule „zaprojektuj i wybuduj”, pod warunkiem, że na moment złożenia wniosku projekt taki posiada pełną dokumentację techniczną.
Ile egzemplarzy wniosku oraz załączników do niego składamy do Urzędu w wersji papierowej? W regulaminie konkursu par. 8 pkt. 3 mówi o jednym egzemplarzu w formie papierowej, natomiast strona 6 Instrukcji wypełniania wniosku mówi o dwóch egzemplarzach wniosku w wersji papierowej. Do którego zapisu należy się stosować?
Temat: wniosek o dofinansowanie, wniosek w wersji papierowej, wnioskowanie w projektach
Poddziałanie: 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych
Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć do IZ w jednym egzemplarzu.
Czy w konkursie nr RPWM.04.01.00-IZ.00-28-002/18 na dofinansowanie projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko- Mazurskiego na lata 2014-2020 z zakresu Osi priorytetowej 4 Efektywność energetyczna, Działanie 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych istnieje możliwość złożenia przez jeden podmiot - Spółkę Celową wniosku o dofinansowanie projektu: Budowa elektrowni fotowoltaicznych o mocy 2MW - tj. budowa dwóch elektrowni o mocy 1MW w dwóch lokalizacjach?
Temat: cesja projektu, lokalizacje
Poddziałanie: 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych
W ramach jednego projektu można składać wnioski na więcej niż jedną instalację (np. fotowoltaiczną), pod warunkiem, iż moc pojedynczej instalacji nie przekroczy limitów mocy wskazanych w SzOOP. Ponadto instalacje te nie mogą być zlokalizowane w tym samym miejscu.
Czy w trakcie oceny projektu można zrobić cesję projektu na rzecz innego podmiotu? Projekt jest aktualnie w trakcie oceny formalnej.
Temat: cesja projektu, lokalizacje
Poddziałanie: 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych
Na etapie oceny projektu nie ma możliwości przeniesienia projektu na inny podmiot.
Zmiana Wnioskodawcy jest możliwa tylko w sytuacji przekształceń podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie (np. zmiana formy prawnej z osobny fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą na spółkę, itp. M.in. przy założeniu że podmiot powstały po przekształceniu jest następcą prawnym Wnioskodawcy, a podmiot przekształcany zakończył działalność, co jest weryfikowane na podstawie dokumentów rejestrowych, np. wykreślenie z CEIDG).
Należy przy tym zauważyć, iż każde przekształcenie jest indywidualnie badane przez IZ. Tym samym, ostateczna decyzja IZ o uznaniu przekształcenia jest podejmowana po zapoznaniu się z przedłożonymi dokumentami przez Wnioskodawcę.
Zgodnie z zapisami Regulaminu:
Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu wynosi:
- dla projektów, których zakres rzeczowy obejmuje instalację fotowoltaiczną: 500 000,00 PLN;
- dla projektów, których zakres rzeczowy obejmuje inne źródła energii odnawialnej niż instalacja fotowoltaiczna: 300 000,00 PLN.
Jak należy rozumieć zapis: dla projektów, których zakres rzeczowy obejmuje inne źródła energii odnawialnej niż instalacja fotowoltaiczna: 300 000,00 PLN. Czy zakres może obejmować tylko inne źródła energii, czy można połączyć np. pompę ciepła + instalację fotowoltaiczną i złożyć projekt na 300 000 zł (wydatków kwalifikowalnych)?
Temat: koszty kwalifikowalne, łączenie projektów
Poddziałanie: 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych
Pytania i odpowiedzi dotyczące zaliczek w ramach EFRR (RPO WiM na lata 2014–2020, osie priorytetowe: 1, 3–9)
Temat: zaliczki
Poddziałanie: 1.1 Nowoczesna infrastruktura badawcza publicznych jednostek naukowych, 1.2.1 Działalność B+R przedsiębiorstw, 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką, 1.2.3 Profesjonalizacja usług ośrodków innowacji, 1.3.1 Inkubowanie przedsiębiorstw, 1.3.2 Firmy w początkowej fazie rozwoju, 1.3.4 Tereny inwestycyjne, 1.3.5 Usługi dla MŚP, 1.3.6 Nowoczesne usługi instytucji otoczenia biznesu, 1.4.2 Pakietowanie produktów i usług, 1.4.3 Technologie informacyjno-komunikacyjne w działalności MŚP, 1.4.4 Internacjonalizacja MŚP, 1.5.1 Wdrożenie wyników prac B+R, 1.5.2 Odtwarzanie gospodarczego dziedzictwa regionu, 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych, 3.2 E-zdrowie, 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, 4.2 Efektywność energetyczna i wykorzystanie OZE w MŚP, 4.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych, 4.3.2 Efektywność energetyczna w budynkach mieszkalnych, 4.4.1 Ekomobilny MOF (ZIT Olsztyna), 4.4.4 Infrastruktura transportu publicznego (Niskoemisyjny transport miejski), 4.5 Wysokosprawne wytwarzanie energii, 5.1 Gospodarka odpadowa, 5.2 Gospodarka wodno-ściekowa , 5.3 Ochrona różnorodności biologicznej, 5.4.1 Bezpieczeństwo Warmii i Mazur , 6.1.1 Dziedzictwo kulturowe, 6.1.2 Instytucje kultury, 6.1.3 Instytucje kultury – ZIT bis Ełk, 6.2.1 Infrastruktura uzdrowiskowa, 6.2.3 Efektywne wykorzystanie zasobów, 7.2.1 Mobilny MOF – ZIT Olsztyna, 7.2.2 Infrastruktura drogowa w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga – ZIT bis, 7.2.3 Infrastruktura drogowa w miejskim obszarze funkcjonalnym Ełku – ZIT bis, 8.1 Rewitalizacja obszarów miejskich, 8.2 Rewitalizacja miejskiego obszaru funkcjonalnego Elbląga – ZIT bis, 8.3 Rewitalizacja miejskiego obszaru funkcjonalnego Ełku – ZIT bis, 9.2 Infrastruktura socjalna, 9.3.1 Infrastruktura kształcenia zawodowego, 9.3.2 Infrastruktura dydaktyczna szkół wyższych, 9.3.3 Instytucje popularyzujące naukę i innowacje, 9.3.4 Infrastruktura edukacji ogólnokształcącej, 9.3.5 Infrastruktura edukacji przedszkolnej
Odp. 1: Każdy Beneficjent (za wyjątkiem Beneficjentów realizujących projekty, w których dokonano cesji wierzytelności z umowy o dofinansowanie projektu).
Odp. 2:
a) ustanowić zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu, które wymaga akceptacji instytucji (jeśli dotyczy).
b) złożyć za pomocą SL2014 poprawny wniosek o zaliczkę wraz z nieopłaconymi dokumentami.
Odp. 3:
Odp. 4: Kopie nieopłaconych faktur/rachunków lub innych dokumentów o równoważnej mocy dowodowej, z których wynika obowiązek zapłacenia zaliczki wykonawcy.
Odp. 5: Zaliczkę można otrzymać na dofinansowanie wydatków kwalifikowalnych wynikających z nieopłaconych dokumentów.
Odp. 6: % dofinansowania z umowy * kwota wydatków kwalifikowalnych z nieopłaconych dokumentów.
Odp.7: Średni kurs NBP z dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o zaliczkę.
Odp.8: Zaliczka przekazywana jest przelewem na rachunek bankowy projektu w ciągu 21 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku o płatność zaliczkową.
Odp. 9:
a) brak zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy,
b) niepoprawny wniosek o płatność,
c) złożenie wniosku o zaliczkę niegodnie z Harmonogramem płatności,
d) brak dostępności środków na rachunku bankowym BGK oraz rachunku bankowym IZ.
Odp. 10: Zaliczkę Beneficjent zobligowany jest rozliczyć w 100% w terminie 30 dni od jej otrzymania poprzez złożenie wniosku o płatność rozliczającego zaliczkę i/lub zwrot niewydatkowanej kwoty zaliczki. W przypadku, gdy ww. termin kończy się w dniu wolnym od pracy instytucji, z którą została podpisana umowa o dofinansowanie projektu, zaliczkę należy rozliczyć do następnego dnia roboczego.
Odp. 11: Nie. Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu spójności na lata 2014–2020 „Za kwalifikowalne mogą być uznane zaliczki wypłacone na rzecz wykonawcy, jeżeli zostały wypłacone zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Beneficjentem a Wykonawcą, przy czym, jeśli umowa została zawarta na podstawie Pzp, zastosowanie ma art. 151a tej ustawy”.
Odp. 12: Projekty, w dofinansowaniu których znajduje się współfinansowanie krajowe z budżetu państwa (§2 ust. 6 pkt 2 umowy o dofinansowanie projektu). W uzasadnionych przypadkach, na wniosek Beneficjenta istnieje możliwość złożenia wniosku o zaliczkę w ww. terminie.
Odp. 13:
Odp. 14: Beneficjent zobowiązany jest do zwrotu odsetek bankowych powstałych na skutek przechowywania zaliczki na rachunku bankowym Projektu/rachunku bankowym Partnera/ów, najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność końcową (nie dotyczy jst).
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
czynny: poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 89 512 54 86/85/84/83/82/89
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl