Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:
Dostępnych 31 pytań i odpowiedzi
dla Poddziałania 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Według regulaminu konkursowego 3 typ projektu jest typem jedynie uzupełniającym do 1 typu projektu i nie może być realizowany samodzielnie. W 1 typie projektu okres realizacji projektu może być dłuższy niż 12 miesięcy. Wynika z tego, iż w 3 typie projektu okres realizacji projektu maksymalnie może trwać 12 miesięcy.
Temat: okres realizacji projektu
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
W przedmiotowym konkursie nie został określony warunek dotyczący maksymalnego okresu realizacji działań w ramach 3 typu projektu. Niemniej jednak zgodnie z kryterium specyficznym obligatoryjnym nr 3 okres realizacji projektu musi rozpocząć się w terminie od 1 lipca do 31 grudnia 2020 r. Końcowy okres kwalifikowalności wydatków został określony w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków i jest to dzień 31 grudnia 2023 r.
Przypominamy również, że realizacja 3 typu projektu stanowi jedynie uzupełnienie 1 typu projektu.
Proszę o informację czy budżet we wnioskach o dofinansowanie składanych w odpowiedzi na konkurs RPWM.02.01.00-IZ.00-28-001/20 może przewyższać wartość 100 000 EUR (432120,00 PLN), czyli np. wartość dofinansowania 431120zł + wkład własny stanowiący 15% wartości projektu? W regulaminie konkursu jest informacja, że dofinansowanie nie może przekraczać tej wartości, jednak w harmonogramie naborów wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 na 2020 rok, w dodatkowych informacjach dot. tego konkretnego konkursu, jest wzmianka o treści: "projekty poniżej 100 000 euro", sugerując tym samym, że całkowita wartość projektu (wraz z wkładem własnym) powinna zmieścić się w 100000 euro.
Temat: wkład własny
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Limit 100 000 EUR odnosi się do kwoty dofinansowania, a nie wartości projektu. Tak jak Państwo napisali, wartość projektu może przekraczać 100 000 EUR (czyli 432 120,00 PLN), ponieważ wymagane jest wniesienie wkładu własnego w wysokości minimum 15% wartości projektu (wkład własny nie wlicza się do kwoty dofinansowania). Limit 100 000 EUR jest przedmiotem oceny w ramach kryterium specyficznego obligatoryjnego nr 2. Kryterium to będzie weryfikowane na podstawie pkt 1.19 wniosku, a więc kwoty wnioskowanego dofinansowania. Kwota z pkt 1.18 wniosku („Wydatki kwalifikowalne”) może być wyższa, ponieważ uwzględnia również wkład własny.
Czy w związku z tym, że działanie 1.1 (Tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego) w ramach typu 1 projektu jest obowiązkowe do realizacji, a wsparcie na to działanie mogą uzyskać tylko placówki, które działają na terenie gmin o najniższym wskaźniku upowszechnienia edukacji przedszkolnej, wymienione w zał. 9 do Regulaminu Konkursu, proszę o informację, czy dofinansowanie w ramach konkursu mogą otrzymać tylko placówki, które działają lub będą działały na terenie gmin wymienionych w zał. 9 do Regulaminu Konkursu? I czy konieczne jest, aby placówki znajdowały się na terenie tych miejscowości, czy wystarczy, że ze wsparcia będą korzystały dzieci zamieszkałe na terenie gmin wymienionych w zał. nr 9 w placówce położonej na terenie gminy, której nie ma w niniejszym wykazie?
Temat: załącznik nr 9, placówki uprawnione do otrzymania dofinansowania
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Dofinansowanie w ramach przedmiotowego konkursu mogą otrzymać tylko i wyłącznie placówki, które działają lub będą działały na terenie gmin wymienionych w załączniku nr 9 do Regulaminu konkursu.
Nie ma możliwości aby ze wsparcia w przedmiotowym konkursie skorzystały placówki zlokalizowane na terenie gminy/miejscowości, które nie zostały wymienione w załączniku nr 9 do Regulaminu konkursu nawet jeśli wsparcie kierowane by było tylko do dzieci z gmin wymienionych w załączniku nr 9.
Czy nowo utworzony ośrodek wychowania przedszkolnego jest jednoznaczny z budową nowego obiektu z przeznaczeniem na ośrodek wychowania przedszkolnego?
Dofinansowanie przeznaczone jest na tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego w istniejących lub nowo utworzonych ośrodkach wychowania przedszkolnego. Regulamin nie definiuje, czy budowa nowego obiektu uznawana jest jako nowo utworzony ośrodek.
Temat: budowa nowego obiektu
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Budowa nowego obiektu nie jest możliwa w ramach konkursu z działania 2.1.
Zgodnie z zapisami Regulaminu (str. 48) można przewidzieć wydatki związane z zakupem nieruchomości, zakupem infrastruktury oraz dostosowaniem i adaptacją pomieszczeń do 10% wartości projektu.
Dofinansowanie przeznaczone jest na tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego w istniejących lub nowo utworzonych ośrodkach wychowania przedszkolnego.
We wrześniu chcemy uruchomić nowe przedszkole. Zakładamy przetarg na zakup wyposażenia w miesiącu maju–czerwcu, rekrutację w czerwcu–lipcu. Statut i uchwała o przedszkolu będzie w kwietniu. Zgodnie z Wytycznymi o kwalifikowalności pkt. 6.1. Ramy czasowe kwalifikowalności – początkiem okresu kwalifikowalności wydatków jest 1 stycznia 2014 r.
Czy w związku z powyższym możemy złożyć wniosek o dofinansowanie z możliwością refundacji poniesionych wydatków? Realizacja projektu byłaby np. od kwietnia 2018 do czerwca 2020.
Temat: czas trwania zajęć, koszty kwalifikowalne, wydatki kwalifikowalne
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Wnioskodawca może złożyć wniosek o dofinansowanie projektu, którego okres realizacji rozpoczyna się przed podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu (planowany termin podpisywania umów w ramach konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-001/18 to wrzesień/październik 2018 r.). Wydatki poniesione przed podpisaniem umowy zostaną zrefundowane pod warunkiem, że umowa zostanie podpisana, co oznacza, że do czasu podpisania tej umowy Wnioskodawca ponosi wydatki na własne ryzyko. Warunkiem podpisania umowy jest pozytywny wynik oceny wniosku i negocjacji.
Wnioskodawca może rozpocząć realizację projektu od kwietnia 2018 r., z tym że ewentualne koszty działań związanych ze statutem i uchwałą o przedszkolu oraz rekrutacją nie mogą być uwzględnione w budżecie w kosztach bezpośrednich projektu. Działania te powinny zostać uwzględnione w Harmonogramie realizacji projektu, w opisie rekrutacji, ale wydatki z nimi związane Wnioskodawca ponosi wyłącznie w ramach kosztów pośrednich projektu. W ramach kosztów bezpośrednich projektu mogą zostać uwzględnione wydatki związane z realizacją poszczególnych typów projektów i działań możliwych do realizacji w ramach tych typów.
Jednocześnie należy pamiętać, że w przypadku realizacji typu projektu nr 1 dotyczącego tworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego obligatoryjne jest spełnienie limitu i ograniczenia związanego z zapewnieniem bieżącej działalności nowo utworzonych miejsc wychowania przedszkolnego, współfinansowanych ze środków EFS, przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Zgodnie z Regulaminem konkursu (str. 16–17) okres realizacji projektu może być dłuższy niż 12 miesięcy, poza tym okresem mogą być prowadzone działania związane z dostosowaniem i modernizacją pomieszczeń, prowadzeniem rekrutacji bądź inne działania organizacyjne niezbędne dla utworzenia nowych miejsc wychowania przedszkolnego. Przez okres dłuższy niż 12 miesięcy może być również realizowane działanie 1.4 związane z doskonaleniem umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli ośrodków wychowania przedszkolnego. W przypadku połączenia realizacji typu projektu nr 1 z typem projektu nr 3 należy pamiętać, iż realizacja typu projektu nr 3 wymaga spełnienia kryterium specyficznego obligatoryjnego: „Okres realizacji projektu jest nie dłuższy niż 24 miesiące”.
W związku z powyższym, planując datę zakończenia realizacji projektu i długość trwania projektu należy uwzględnić powyższe informacje.
Czy w ramach kosztów kwalifikowanych projektu możemy ująć koszt rat leasingowych nieruchomości z przeznaczeniem na przedszkole?
Jeśli tak, to czy są jakieś limity lub wytyczne odnośnie tej formy dysponowania lokalem?
Temat: rata leasingowa
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Zgodnie z Regulaminem konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-001/17 kwalifikowalna jest tylko część kapitałowa raty leasingowej, zaś wydatkiem niekwalifikowalnym będą inne niż część kapitałowa raty leasingowej wydatki związane z umową leasingu (w szczególności marża finansującego, odsetki od refinansowania kosztów, koszty ogólne, opłaty ubezpieczeniowe). Należy również wziąć pod uwagę, że zgodnie z rozdz. 6.12.3 pkt 9) Umowy Partnerstwa 2014-2020: ,,w przypadku, gdy okres obowiązywania umowy leasingu przekracza końcową datę kwalifikowalności wydatków, wydatkami kwalifikującymi się do współfinansowania są, z wyjątkiem rozwiązania, o którym mowa w pkt 9, wyłącznie raty leasingowe, których termin płatności przypada na okres ponoszenia wydatków kwalifikowalnych określonych w umowie o dofinansowanie oraz faktycznie zapłacone w tym okresie.’’ Zapisy odnośnie leasingu są zamieszczone w ww. dokumencie.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Czy w przypadku, gdy projekt jest o wartości 550 tys. zł można stosować kwoty ryczałtowe? Wnioskodawcą będzie podmiot prywatny MŚP, partnerem JST (gmina)
Temat: edukacja przedszkolna
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
W przypadku projektów, gdzie wkład publiczny (dofinansowanie ze środków EFS oraz wkład własny jeżeli pochodzi ze środków JST) przekracza kwotę 100 000 EUR (424 930,00 zł) zastosowanie kwot ryczałtowych nie jest możliwe.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
W projekcie planujemy objąć wsparciem oddział przedszkolny, który w obecnej chwili realizuje tylko podstawę programową, zajęcia trwają 5h dziennie. W związku z wprowadzeniem dodatkowych zajęć w ramach projektu dzieciom biorącym w nich udział musiałby zostać zapewniony catering. Czy do budżetu projektu możemy wpisać wyżywienie dla tych dzieci? Jest to wydatek niezbędny, aby móc realizować zajęcia.
Temat: edukacja przedszkolna
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
W ramach Działania 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej, koszty cateringu są kwalifikowalne, niemniej jednak każdorazowo zasadność ponoszenia takiego wydatku będzie podlegała ocenie merytorycznej.
Czy 18 miesięcy w projekcie mają trwać zajęcia np. zajęcia językowe dla jednej grupy, czy ogólnie zajęcia językowe mają być prowadzone przez 18 miesięcy, ale dla różnych grup (np. w trybie jedna kończy, druga zaczyna)? Czy jedna grupa ma trwać 18 miesięcy?
Temat: czas trwania zajęć
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Wnioskodawca powinien przewidzieć uczestnictwo każdego dziecka przez 18 miesięcy w min. 2 rodzajach zajęć, każde muszą być realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Biorąc pod uwagę definicję przedmiotowego kryterium, podejście takie ma na celu poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez realizację systematycznych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w językach obcych oraz kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości, kreatywności w projekcie. Dopuszczalny jest krótszy udział dziecka w danych zajęciach, np. w przypadku dzieci 6 letnich, które po roku edukacji przedszkolnej opuszczą przedszkole, niemniej jednak każdorazowo taka sytuacja powinna zostać odpowiednio uzasadniona w treści wniosku i jednocześnie będzie podlegała ocenie biorąc pod uwagę powyższe. Zaproponowane przez Wnioskodawcę rozwiązania, które stanowiłyby wyłączenie reguły dotyczącej realizacji dla każdego dziecka min. 2 rodzajów zajęć, z których każde realizowane jest przez co najmniej 18 miesięcy, również każdorazowo muszą być uzasadnione we wniosku.
W regulaminie konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17 w tabeli „Kryteria specyficzne fakultatywne” zamieszczono kryterium o charakterze premiującym dotyczące objęcia wsparciem rodziców dzieci z danego ośrodka wychowania przedszkolnego (str.85). Czy w projekcie przewidziano objęcie wsparciem więcej niż jeden OWP, lecz tylko w jednym z nich zdiagnozowano zapotrzebowanie na wsparcie rodziców dzieci z danego OWP (w pozostałych OWP nie zdiagnozowano zapotrzebowania na wsparcie rodziców dzieci)? Czy w takiej sytuacji projekt będzie premiowany zgodnie z w.w. kryterium zawartym w regulaminie?
Temat: kryteria specyficzne fakultatywne
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Punkty fakultatywne zostaną przyznane, jeśli w projekcie przewidziano objęcie wsparciem więcej niż jeden OWP, lecz tylko w jednym z nich zdiagnozowano zapotrzebowanie na wsparcie rodziców dzieci z danego OWP.
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
czynny: poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 89 512 54 86/85/84/83/82/89
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl