Fundusze Europejskiej
logo regionalnego programu operacyjnego województwa warmińsko-mazurskiego
warmia mazury logo
logo unii europejskiej

Szukaj

FAQ

Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:

Temat:

Działanie/Poddziałanie:

Dostępnych 31 pytań i odpowiedzi
dla Poddziałania 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

W regulaminie konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17 zawarto informację następującej treści: „Premiowane będą projekty, w których Wnioskodawca zapewni, iż minimum 50% kadry nauczycielskiej OWP uczestniczyć będzie  w ramach projektu w doskonaleniu umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym(…)” (str.19).
W projekcie przewidziano objęcie wsparciem więcej niż jeden OWP, lecz tylko w jednym z nich zdiagnozowano zapotrzebowanie na doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod i form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych u powyżej 50% kadry nauczycielskiej (w diagnozach pozostałych OWP nie odnotowano zapotrzebowania na doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli). Czy w takiej sytuacji projekt będzie premiowany zgodnie z w.w. cytatem z regulaminu?

Temat: umiejętności, kompetencje lub kwalifikacje do pracy z dziećmi

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

Regulamin konkursu jednoznacznie wskazuje, iż Wnioskodawca jest zobowiązany przedstawić wymagany % nauczycieli objętych wsparciem w stosunku do ogólnej liczby nauczycieli pracujących w ośrodkach wychowania przedszkolnego i opisać szkolenia, dzięki którym nauczyciele zdobędą umiejętności, kompetencje lub kwalifikacje do pracy z dziećmi. W sytuacji, gdy w projekcie przewidziano objęcie wsparciem więcej niż jeden OWP, lecz tylko w jednym z nich zdiagnozowano zapotrzebowanie na doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod i form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych u powyżej 50% kadry nauczycielskiej (a w diagnozach pozostałych OWP nie odnotowano zapotrzebowania na doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli) punkty za kryterium nie zostaną przyznane.

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17


Czy jest ustalona max kwota na 1 uczestnika w projekcie ?

Temat: koszty kwalifikowalne, szkolenia

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

 

Regulamin konkursu nie określa maksymalnej kwoty na 1 uczestnika projektu.

 

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17

Czy w ramach szkoleń można wpisać studia podyplomowe z języka angielskiego?

Temat: szkolenia

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

Studia podyplomowe jako forma wsparcia są możliwe w ramach przedmiotowego konkursu. Wpisują się one w zakres wsparcia możliwy do realizacji na rzecz doskonalenia umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci kompetencji kluczowych. Wsparcie zaplanowane w formie studiów podyplomowych musi każdorazowo wynikać z diagnozy potrzeb nauczycieli w tym zakresie.

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17

Czy należy gdzieś opisać we wniosku spełnienie wymogu sprawdzianu klas VI poniżej średniej wojewódzkiej, czy tylko wystarczy zaznaczyć oświadczenie we wniosku?

Temat: oświata, szkoła

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

Odpowiadając na przedmiotowe pytanie należy mieć na uwadze, że pkt. 4.8.2 „Limity i ograniczenia realizacji projektu” również stanowią cześć wniosku o dofinansowanie projektu. Mając na względzie powyższe należy odznaczyć check-box „TAK” w zakresie limitu „Interwencja EFS zostanie skierowana do ośrodków wychowania przedszkolnego, funkcjonujących na terenie gminy, w której przynajmniej jedna szkoła podstawowa osiąga średni wynik sprawdzianu klas VI (część pierwsza i/lub druga) poniżej średniej wojewódzkiej. Warunek ten nie dotyczy działań zrealizowanych w ramach PO KL oraz programów rządowych. „W przypadku spełnienia przedmiotowego warunku wystarczy tylko prawidłowo odznaczyć check-box TAK”. W treści wniosku o dofinansowanie projektu nie trzeba dodatkowo umieszczać informacji o spełnieniu wymogu w zakresie sprawdzianu klas VI.

 Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17


Czy w ramach szkoleń/kursów dla nauczycieli możemy wysłać kilku nauczycieli na. Ogólnopolski Maraton Artystyczny w Warszawie? (jest to innowacyjna forma warsztatów muzycznych, plastycznych i tanecznych, skierowana do nauczycieli szkół, przedszkoli, animatorów zabaw dziecięcych).

Temat: szkolenia

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu zakres wsparcia udzielany na rzecz doskonalenia umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci kompetencji kluczowych może odbywać się w szczególności we wskazanych w Regulaminie konkursu (str. 17–19 ) formach. Katalog form wsparcia dla nauczycieli jest katalogiem otwartym. Mając na względzie powyższe, zaproponowana przez Państwa forma wsparcia po przedstawieniu szczegółowego uzasadnienia możliwa jest do realizacji. Po pierwsze wskazana przez Państwa forma powinna wynikać z potrzeby nauczycieli objętych wsparciem, po drugie powinna wskazać w jaki sposób realizacja tej formy wsparcia będzie miała wpływ na wzrost kompetencji oraz umiejętności w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych. Opis tej formy wsparcia musi zostać szczegółowo przedstawiony w pkt. 4.1 wniosku o dofinansowanie projektu oraz znaleźć przełożenie w budżecie szczegółowym wraz z uzasadnieniem kosztów wchodzących w skład przedmiotowego wyjazdu.

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17

Czy w ramach zajęć dodatkowych kosztami kwalifikowalnymi mogą być wycieczki edukacyjne: kino, muzeum, teatr – wycieczki takie rozwijają kompetencje kluczowe dzieci?

Temat: kompetencje zawodowe

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

Tak w ramach realizacji zajęć dodatkowych kosztami kwalifikowalnymi mogą być wycieczki do wskazanych przez Państwa miejsc pod warunkiem uzasadnienia ich w kontekście wsparcia kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie porozumiewania się w językach obcych, kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości oraz kreatywności. Chodzi tutaj o to, że zaproponowane wycieczki nie mogą być realizowane indywidualnie, a jedynie jako uzupełnienie zajęć mających na celu kształtowanie i rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych.

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17

 

Warunek min. 2 zajęć dodatkowych dla dzieci – czy chodzi o to, aby zorganizować po 2 zajęcia z każdej kompetencji kluczowej (a jest ich 5 w regulaminie) wymienionej w regulaminie czy są to po prostu 2 zajęcia, np. z angielskiego i zajęcia muzyczne i już warunek jest spełniony (organizacja 2 zajęć dodatkowych)?

Temat: kompetencje zawodowe

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

Odpowiedź 1

1 Zgodnie z Regulaminem konkursu str.17, realizując projekt należy zaplanować we wniosku minimum dwa rodzaje zajęć dla dzieci w zakresie:
- porozumiewania się w językach obcych, - kompetencji społecznych, - inicjatywności,
- przedsiębiorczości, - kreatywności.

Każde z zaplanowanych zajęć w projekcie będą realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Wnioskodawca wybiera minimum 2 rodzaje zajęcia z ww. obszarów, które chce realizować w swojej placówce pod warunkiem, iż wpisują się w katalog wyżej wymienionych kompetencji kluczowych oraz każdorazowo należy w treści wniosku o dofinansowanie projektu je uzasadnić.

 

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17

Regulamin s. 17.
„UWAGA! Realizując projekt należy zaplanować we wniosku minimum dwa rodzaje zajęć dla dzieci w zakresie:
- porozumiewania się w językach obcych,
- kompetencji społecznych,
- inicjatywności,
- przedsiębiorczości,
- kreatywności.
Każde z zaplanowanych zajęć w projekcie będą realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Podejście takie ma na celu poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez realizację systematycznych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w językach obcych oraz kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości, kreatywności w projekcie".
 

Pytanie

 

Czy 18 miesięcy w projekcie mają trwać zajęcia np. zajęcia językowe dla jednej grupy, czy ogólnie zajęcia językowe mają być prowadzone przez 18 miesięcy, ale dla różnych grup (np. w trybie jedna kończy, druga zaczyna)?
 

 

Temat: edukacja przedszkolna, oświata

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

 

Dopuszczalny jest krótszy udział dziecka w danych zajęciach, np. w przypadku dzieci 6-letnich, które po roku edukacji przedszkolnej opuszczą przedszkole, niemniej jednak każdorazowo taka sytuacja powinna zostać odpowiednio uzasadniona w treści wniosku i jednocześnie będzie podlegała ocenie. Zaproponowane przez Wnioskodawcę rozwiązania, które stanowiłyby wyłączenie reguły dotyczącej realizacji dla każdego dziecka min. 2 rodzajów zajęć, z których każde realizowane jest przez co najmniej 18 miesięcy, muszą być każdorazowo uzasadnione we wniosku oraz wpływać na poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez osiągnięcie efektów wskazanych w definicji kryterium.

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17

Regulamin, s. 17.
„UWAGA! Realizując projekt należy zaplanować we wniosku minimum dwa rodzaje zajęć dla dzieci w zakresie:
- porozumiewania się w językach obcych,
- kompetencji społecznych,
- inicjatywności,
- przedsiębiorczości,
- kreatywności.
Każde z zaplanowanych zajęć w projekcie będą realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Podejście takie ma na celu poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez realizację systematycznych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w językach obcych oraz kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości, kreatywności w projekcie".
 

Pytanie 

Czy powyższe zapisy oznaczają, iż każde dziecko musi uczestniczyć w dwóch rodzajach zajęć, czy to projekt ma obejmować dwa rodzaje zajęć? Np. w grupie docelowej jest 100 dzieci, z tego 60 na zajęcia językowe, 40 na kompetencje społeczne, czy każde z 100 dzieci musi pójść na dwa rodzaje zajęć?
 

Temat: edukacja przedszkolna, grupy, osoby poniżej 18. roku życia, oświata

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

 

Zapis wskazany na str. 17 Regulaminu konkursu jest jednocześnie kryterium specyficznym obligatoryjnym nr 3, weryfikowanym na etapie oceny formalnej (str. 66 Regulaminu konkursu). Wnioskodawca powinien przewidzieć uczestnictwo każdego dziecka w min. 2 rodzajach zajęć, każde realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Biorąc pod uwagę definicję przedmiotowego kryterium, podejście takie ma na celu poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez realizację systematycznych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w językach obcych oraz kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości, kreatywności w projekcie.

Gdzie można znaleźć wypunktowane na niebiesko limity określone dla Działania 2.1?

Temat: limity

Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej

Numeracja limitów wskazana na str. 15-16 Regulaminu konkursu odnosi się do numeracji zawartej w Szczegółowym opisie osi priorytetowej Kadry dla gospodarki Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Opis tych limitów został wskazany w dalszej części Regulaminu konkursu, przy opisie kryterium merytorycznego zerojedynkowego nr 1 (str. 70-72 Regulaminu) i limity te mają tam numery 1-3.

Portal współfinasowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013

przewodnik rpo
facebook
YouTube
kanał RSS
Jeśli szukasz informacji o RPO WiM na lata 2007-2013, to przejdź do poprzedniej wersji serwisu.