Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:
Dostępnych 674 pytań i odpowiedzi ze wszystkich kategorii
Czy wkładem własnym mogą być wynagrodzenia pracowników domów pomocy społecznej - którzy bezpośrednio pracują z mieszkańcami DPS, którzy otrzymują dodatek do wynagrodzenia?
Temat: wkład własny
Poddziałanie: 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym
Kwestie poruszone w pytaniu obejmują zagadnienia z zakresu oceny projektu, w związku z tym nie jest możliwe udzielenie na nie odpowiedzi. Zasady wnoszenia wkładu własnego zostały szczegółowo określone w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Czy wkładem własnym finansowym powiatu mogą być środki, np. świadczenia wypłacane dla rodzin zastępczych zawodowych objętych wsparciem projektowym, np. pomoc psychologiczna, środki jakie powiat przeznacza na utrzymanie placówek opiekuńczo-wychowawczych?
Temat: wkład własny
Poddziałanie: 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym
Kwestie poruszone w pytaniu obejmują zagadnienia z zakresu oceny projektu, w związku z tym nie jest możliwe udzielenie na nie odpowiedzi. Zasady wnoszenia wkładu własnego zostały szczegółowo określone w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
Czy PCPR jako instytucja obsługująca petentów zarówno osoby niepełnosprawne jak i z pieczy zastępczej może uczestnik w projekcie i zapotrzebować środki ochrony osobistej, płyny do dezynfekcji i dozowniki oraz zakupić i przeprowadzić testy na obecność COVID dla pracowników bezpośrednio mających kontakt podopiecznymi (odbieranie dzieci ze środowiska do pieczy zastępczej, wizytacje w środowiskach rodzin zastępczych itd.) oraz zatrudnić osobę np, do pomocy psychologicznej?
Temat: formy wsparcia
Poddziałanie: 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym
Planując działania projektowe należy mieć na uwadze, że formy wsparcia przewidziane w projekcie powinny wpisywać się we wskazany w Regulaminie naboru typ projektów, tj. realizacja usług wspierających osoby przebywające w instytucjach zajmujących się opieką nad osobami wymagającymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz personel tych instytucji oraz osoby, które w związku z epidemią COVID-19 wymagają świadczenia usług w miejscu zamieszkania lub usług w ośrodkach wsparcia, jak również podmioty świadczące usługi i pomoc w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 oraz zwalczania skutków wystąpienia COVID-19.
Należy mieć też na uwadze fakt, że działania związane z przeciwdziałaniem skutkom wystąpienia COVID-19 powinny mieć charakter doraźnej odpowiedzi na sytuację osób znajdujących się w stanie zagrożenia zdrowia i życia w warunkach pandemii.
Działania planowane do realizacji w projekcie, w tym zaopatrzenie w środki ochrony osobistej, jaki i zakup testów na obecność COVID-19, powinny wpisywać się we wskazane wyżej założenia, a ponadto potrzeba ich realizacji powinna być szczegółowo uzasadniona (tj. np. pracą w terenie, w środowisku). Zapisy wniosku o dofinansowanie opracowane na podstawie założeń naboru będą poddane ocenie pracowników Instytucji Organizującej Nabór. Trzeba jednak wskazać, że liczba zakupionych testów jest ograniczona – 1 test na miesiąc na 1 pracownika bezpośrednio pracującego z podopiecznym w placówce.
Czy placówki opiekuńczo-wychowawcze mogą otrzymać wsparcie w zakresie dofinansowań do wynagrodzeń w formie dodatków dla pracowników w okresie X-XII tak jak w domu pomocy społecznej i zatrudnić nowy personel?
Temat: formy wsparcia
Poddziałanie: 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym
Zgodnie z Regulaminem naboru, dodatki do wynagrodzeń przeznaczone są dla pracowników już zatrudnionych w celu zatrzymania ich odpływu (w tym zwolnienia, urlopy itp.) i dotyczą tylko pracowników zatrudnionych w placówkach całodobowych (tj. również w placówkach opiekuńczo-wychowawczych) – osób bezpośrednio pracujących z podopiecznymi/pensjonariuszami. Jeśli pracownicy planowani do objęcia wsparciem w ramach tej formy, spełniają te wymogi, możliwe jest zaplanowanie dla nich dodatków do wynagrodzeń.
Ponadto w ramach projektu możliwe jest zatrudnianie nowego personelu do świadczenia usług w instytucjach i środowisku np. pielęgniarek/rzy, opiekunek/ów, rehabilitantów, opiekuna medycznego, pokojowej (w tym personelu z innych placówek, które nie pracuje z powodu ich zamknięcia, opiekunów, którzy powrócili z zagranicy). Należy mieć jednak na uwadze, że zatrudnienie nowego personelu jest możliwe tylko w okresie realizacji projektu (tj. przez 3 miesiące).
Planując wsparcie w projekcie należy pamiętać, że każde działanie powinno być szczegółowo uzasadnione. Na podstawie przedstawionej diagnozy, jak i uzasadnień pracownicy Instytucji Organizującej Nabór dokonają oceny wniosku o dofinansowanie.
Czy możliwy jest zakup środka trwałego o wartości przekraczającej 10% wartość zakupionych środków trwałych? Chcielibyśmy zakupić kiosk telemedyczny (mobilny gabinet do samodzielnej diagnostyki przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Urządzenie daje również możliwość wideokonferencji pacjenta z lekarzem, celem omówienia wyników). Zgodnie z zapisami Szczegółowy opis osi priorytetowej Włączenie społeczne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 „Cross-financing wraz z zakupem środków trwałych w ramach kosztów bezpośrednich projektu nie może przekroczyć 10% wydatków projektu. Próg 10% może zostać przekroczony w związku z wydatkami, które dotyczą racjonalnych usprawnień zdefiniowanych w Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020”.
Temat: środki trwałe
Poddziałanie: 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym
W zakresie zakupu środków trwałych należy stosować zapisy Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020. Planując zakup środka trwałego należy wziąć pod uwagę 3-miesięczny okres trwania projektu. Racjonalność oraz zasadność zakupu, o którym mowa w pytaniu weryfikowane będzie przez Instytucję Ogłaszającą Nabór na etapie oceny merytorycznej. Należy pamiętać, iż kluczowe znaczenie w ocenie potrzeby zakupu będzie stanowić precyzyjne uzasadnienie zawarte we wniosku. Ponadto należy mieć na uwadze, iż zakupiony sprzęt powinien służyć osobom przebywającym w placówkach opieki całodobowej oraz personelowi tych instytucji. Należy mieć też na uwadze fakt, że działania związane z przeciwdziałaniem skutkom wystąpienia COVID-19 powinny mieć charakter doraźnej odpowiedzi na sytuację osób znajdujących się w stanie zagrożenia zdrowia i życia w warunkach pandemii.
Czy takie jednostki jak:
mogą być również objęte wsparciem?
Temat: jednostki objęte wsparciem
Poddziałanie: 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym
Grupę docelową/ostatecznych odbiorców wsparcia w naborze stanowią:
Zapisy wniosku o dofinansowanie opracowane na podstawie założeń naboru będą poddane ocenie pracowników Instytucji Organizującej Nabór.
Planujemy, jako gmina złożyć wniosek w ramach ww. naboru. Czy możliwy jest jedynie zakup niezbędnego sprzętu (maseczki, rękawiczki, fartuchy ochronne…itd.) dla personelu MOPS (opiekunowie świadczący usługi w miejscu zamieszkania)?
Temat: personel MOPS
Poddziałanie: 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych, w tym integracja ze środowiskiem lokalnym
Planując działania projektowe należy mieć na uwadze, że formy wsparcia przewidziane w projekcie powinny wpisywać się we wskazany w Regulaminie naboru typ projektów, tj. realizacja usług wspierających osoby przebywające w instytucjach zajmujących się opieką nad osobami wymagającymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz personel tych instytucji oraz osoby, które w związku z epidemią COVID-19 wymagają świadczenia usług w miejscu zamieszkania lub usług w ośrodkach wsparcia, jak również podmioty świadczące usługi i pomoc w celu powstrzymania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 oraz zwalczania skutków wystąpienia COVID-19.
Należy mieć też na uwadze fakt, że działania związane z przeciwdziałaniem skutkom wystąpienia COVID-19 powinny mieć charakter doraźnej odpowiedzi na sytuację osób znajdujących się w stanie zagrożenia zdrowia i życia w warunkach pandemii.
Działania planowane do realizacji w projekcie, w tym zaopatrzenie w środki ochrony osobistej, powinny wpisywać się we wskazane wyżej założenia, a ponadto potrzeba ich realizacji powinna być szczegółowo uzasadniona (tj. np. pracą w terenie, w środowisku). Zapisy wniosku o dofinansowanie opracowane na podstawie założeń naboru będą poddane ocenie pracowników Instytucji Organizującej Nabór.
Czy jeżeli planujemy zatrudnić na umowy zlecenie 2 asystentów rodziny, psychologa, pedagoga, coacha, mediatora, prawnika/doradcę obywatelskiego, którzy będą świadczyć poradnictwo specjalistyczne, wspierać naszych uczestników to wartość wskaźnika:
- liczba utworzonych w programie miejsc świadczenia usług wspierania rodziny i pieczy zastępczej istniejących po zakończeniu projektu powinna odpowiadać liczbie zatrudnionych osób (7)? Czy może być mniejsza?
Dodam, że planujemy, aby poradnictwo było "szyte na miarę", tzn. ilość konkretnych porad, a tym samym przepracowanych godzin przez poszczególnych specjalistów będzie różna.
Temat: wskaźniki, poradnictwo specjalistyczne
Poddziałanie: 11.2.5 Lokalne działania integracyjne społeczności – projekt ZIT Ełk
Wskaźnik przedstawiony przez Wnioskodawcę w zapytaniu dotyczy utworzenia (czyli nowych dotychczas nieistniejących - powstałych ze środków projektu) miejsc świadczenia usług społecznych o określonym rodzaju. Tak więc, jeżeli zaplanowano w projekcie wsparcie o tożsamym zakresie, należy to odnotować w tym wskaźniku. Przy czym należy zwrócić uwagę, że aby miejsca te mogły być wykazane, muszą one istnieć do 4 tygodni od zakończenia projektu (w przypadku kadry oznaczałoby to konieczność kontynuowania zatrudnienia). W przeciwnym wypadku nie należy takich miejsc wykazywać.
Miejsce świadczenia usługi społecznej należy rozumieć w tym przypadku zgodnie z definicją wskaźnika zawartą Regulaminie konkursu nr RPWM.11.02.05-IZ.00-28-001/20 (czyli w przypadku poradnictwa specjalistycznego będą to osoby prowadzące to wsparcie - nie ma znaczenia forma zaangażowania do projektu, o ile odrębne przepisy nie określają inaczej).
Czy jeżeli planujemy zatrudnić 2 asystentów rodziny na umowy zlecenie, którzy w ramach projektu będą wspierać osoby starsze, osoby z niepełnosprawnościami, aby ich opiekunowie faktyczni mogli uczestniczyć w warsztatach lub spotkaniach w projekcie lub odpocząć, załatwić inne sprawy, to wartość wskaźników:
- liczba wspartych w programie miejsc świadczenia usług społecznych, istniejących po zakończeniu projektu
- liczba utworzonych w programie miejsc świadczenia usług asystenckich i opiekuńczych istniejących po zakończeniu projektu powinna odpowiadać liczbie zatrudnionych opiekunów (2)? Czy może być mniejsza?
Temat: wskaźniki, opieka wytchnieniowa
Poddziałanie: 11.2.5 Lokalne działania integracyjne społeczności – projekt ZIT Ełk
Należy przenalizować nazewnictwo specjalistów, których Wnioskodawca planuje zaangażować do projektu (asystenci rodziny) pod kątem zakresu czynności, które będą przez nich realizowane. Wskazany w pytaniu zakres ich obowiązku świadczy o realizacji tzw. opieki wytchnieniowej (definicja w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020). Wśród zadań asystenta rodziny wskazanych w Ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej nie występuje opieka wytchnieniowa. W przypadku zaangażowania opiekunów do świadczenia opieki wytchnieniowej obowiązuje trwałość. Tym samym wskaźniki o których mowa w pytaniu będą obowiązywać.
W ramach projektu 1.3.5 schemat B, typ 2 Postępowania/Zamówienia w projekcie należy wskazać rodzaj postępowania/zamówienia w ramach którego będą nabywane środki w projekcie. Czy konieczne jest przeprowadzenie postępowania ofertowego przed złożeniem wniosku, czy tylko w ramach ww. punktu wskazujemy sposób, w jaki później będziemy dokonywać dostawy usług/produktów nabywanych w ramach projektu?
Temat: postępowanie ofertowe
Poddziałanie: 1.3.5 Usługi dla MŚP
W przypadku podmiotów nie zobowiązanych do stosowania ustawy PZP udzielenie zamówienia w ramach projektu przez beneficjenta następuje zgodnie z zasadą konkurencyjności. We wniosku o dofinansowanie określić należy tryb wyboru, tj. zgodnie z zasadą konkurencyjności, natomiast wybór wykonawcy może nastąpić już po złożeniu wniosku, w trakcie realizacji projektu.
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
czynny: poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 89 512 54 86/85/84/83/82/89
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl