Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:
Dostępnych 674 pytań i odpowiedzi ze wszystkich kategorii
Czy w ramach konkursu z poddziałania 1.3.5 mogę ubiegać się o dofinansowanie tłumaczenia i nagrań produktu?
Temat: tłumaczenia i nagrania produktu
Poddziałanie: 1.3.5 Usługi dla MŚP
Przedmiotem dofinansowania projektów w ramach poddziałania 1.3.5 Usługi dla MŚP jest zakup usług doradczych i szkoleniowych, a także usług związanych z internacjonalizacją firmy (tj. usługi doradcze, informacyjne, organizacja udziału przedsiębiorstwa w międzynarodowych targach, wyjazdach biznesowych, misjach gospodarczych), które przyczynią się do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa i/lub jego rozwoju.
„Tłumaczenia i nagrania produktu” nie wpisują się w zakres wsparcia przewidziany w ramach poddziałania 1.3.5.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Czy jest ustalona max kwota na 1 uczestnika w projekcie ?
Temat: koszty kwalifikowalne, szkolenia
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Regulamin konkursu nie określa maksymalnej kwoty na 1 uczestnika projektu.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Czy w ramach szkoleń można wpisać studia podyplomowe z języka angielskiego?
Temat: szkolenia
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Studia podyplomowe jako forma wsparcia są możliwe w ramach przedmiotowego konkursu. Wpisują się one w zakres wsparcia możliwy do realizacji na rzecz doskonalenia umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci kompetencji kluczowych. Wsparcie zaplanowane w formie studiów podyplomowych musi każdorazowo wynikać z diagnozy potrzeb nauczycieli w tym zakresie.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Czy należy gdzieś opisać we wniosku spełnienie wymogu sprawdzianu klas VI poniżej średniej wojewódzkiej, czy tylko wystarczy zaznaczyć oświadczenie we wniosku?
Temat: oświata, szkoła
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Odpowiadając na przedmiotowe pytanie należy mieć na uwadze, że pkt. 4.8.2 „Limity i ograniczenia realizacji projektu” również stanowią cześć wniosku o dofinansowanie projektu. Mając na względzie powyższe należy odznaczyć check-box „TAK” w zakresie limitu „Interwencja EFS zostanie skierowana do ośrodków wychowania przedszkolnego, funkcjonujących na terenie gminy, w której przynajmniej jedna szkoła podstawowa osiąga średni wynik sprawdzianu klas VI (część pierwsza i/lub druga) poniżej średniej wojewódzkiej. Warunek ten nie dotyczy działań zrealizowanych w ramach PO KL oraz programów rządowych. „W przypadku spełnienia przedmiotowego warunku wystarczy tylko prawidłowo odznaczyć check-box TAK”. W treści wniosku o dofinansowanie projektu nie trzeba dodatkowo umieszczać informacji o spełnieniu wymogu w zakresie sprawdzianu klas VI.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Czy w ramach szkoleń/kursów dla nauczycieli możemy wysłać kilku nauczycieli na. Ogólnopolski Maraton Artystyczny w Warszawie? (jest to innowacyjna forma warsztatów muzycznych, plastycznych i tanecznych, skierowana do nauczycieli szkół, przedszkoli, animatorów zabaw dziecięcych).
Temat: szkolenia
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu zakres wsparcia udzielany na rzecz doskonalenia umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci kompetencji kluczowych może odbywać się w szczególności we wskazanych w Regulaminie konkursu (str. 17–19 ) formach. Katalog form wsparcia dla nauczycieli jest katalogiem otwartym. Mając na względzie powyższe, zaproponowana przez Państwa forma wsparcia po przedstawieniu szczegółowego uzasadnienia możliwa jest do realizacji. Po pierwsze wskazana przez Państwa forma powinna wynikać z potrzeby nauczycieli objętych wsparciem, po drugie powinna wskazać w jaki sposób realizacja tej formy wsparcia będzie miała wpływ na wzrost kompetencji oraz umiejętności w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych. Opis tej formy wsparcia musi zostać szczegółowo przedstawiony w pkt. 4.1 wniosku o dofinansowanie projektu oraz znaleźć przełożenie w budżecie szczegółowym wraz z uzasadnieniem kosztów wchodzących w skład przedmiotowego wyjazdu.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Czy w ramach zajęć dodatkowych kosztami kwalifikowalnymi mogą być wycieczki edukacyjne: kino, muzeum, teatr – wycieczki takie rozwijają kompetencje kluczowe dzieci?
Temat: kompetencje zawodowe
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Tak w ramach realizacji zajęć dodatkowych kosztami kwalifikowalnymi mogą być wycieczki do wskazanych przez Państwa miejsc pod warunkiem uzasadnienia ich w kontekście wsparcia kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie porozumiewania się w językach obcych, kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości oraz kreatywności. Chodzi tutaj o to, że zaproponowane wycieczki nie mogą być realizowane indywidualnie, a jedynie jako uzupełnienie zajęć mających na celu kształtowanie i rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Warunek min. 2 zajęć dodatkowych dla dzieci – czy chodzi o to, aby zorganizować po 2 zajęcia z każdej kompetencji kluczowej (a jest ich 5 w regulaminie) wymienionej w regulaminie czy są to po prostu 2 zajęcia, np. z angielskiego i zajęcia muzyczne i już warunek jest spełniony (organizacja 2 zajęć dodatkowych)?
Temat: kompetencje zawodowe
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Odpowiedź 1
1 Zgodnie z Regulaminem konkursu str.17, realizując projekt należy zaplanować we wniosku minimum dwa rodzaje zajęć dla dzieci w zakresie:
- porozumiewania się w językach obcych, - kompetencji społecznych, - inicjatywności,
- przedsiębiorczości, - kreatywności.
Każde z zaplanowanych zajęć w projekcie będą realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Wnioskodawca wybiera minimum 2 rodzaje zajęcia z ww. obszarów, które chce realizować w swojej placówce pod warunkiem, iż wpisują się w katalog wyżej wymienionych kompetencji kluczowych oraz każdorazowo należy w treści wniosku o dofinansowanie projektu je uzasadnić.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Regulamin s. 17.
„UWAGA! Realizując projekt należy zaplanować we wniosku minimum dwa rodzaje zajęć dla dzieci w zakresie:
- porozumiewania się w językach obcych,
- kompetencji społecznych,
- inicjatywności,
- przedsiębiorczości,
- kreatywności.
Każde z zaplanowanych zajęć w projekcie będą realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Podejście takie ma na celu poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez realizację systematycznych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w językach obcych oraz kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości, kreatywności w projekcie".
Pytanie
Czy 18 miesięcy w projekcie mają trwać zajęcia np. zajęcia językowe dla jednej grupy, czy ogólnie zajęcia językowe mają być prowadzone przez 18 miesięcy, ale dla różnych grup (np. w trybie jedna kończy, druga zaczyna)?
Temat: edukacja przedszkolna, oświata
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Dopuszczalny jest krótszy udział dziecka w danych zajęciach, np. w przypadku dzieci 6-letnich, które po roku edukacji przedszkolnej opuszczą przedszkole, niemniej jednak każdorazowo taka sytuacja powinna zostać odpowiednio uzasadniona w treści wniosku i jednocześnie będzie podlegała ocenie. Zaproponowane przez Wnioskodawcę rozwiązania, które stanowiłyby wyłączenie reguły dotyczącej realizacji dla każdego dziecka min. 2 rodzajów zajęć, z których każde realizowane jest przez co najmniej 18 miesięcy, muszą być każdorazowo uzasadnione we wniosku oraz wpływać na poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez osiągnięcie efektów wskazanych w definicji kryterium.
Dotyczy konkursu nr RPWM.02.01.00-IZ.00-28-002/17
Regulamin, s. 17.
„UWAGA! Realizując projekt należy zaplanować we wniosku minimum dwa rodzaje zajęć dla dzieci w zakresie:
- porozumiewania się w językach obcych,
- kompetencji społecznych,
- inicjatywności,
- przedsiębiorczości,
- kreatywności.
Każde z zaplanowanych zajęć w projekcie będą realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Podejście takie ma na celu poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez realizację systematycznych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w językach obcych oraz kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości, kreatywności w projekcie".
Pytanie
Czy powyższe zapisy oznaczają, iż każde dziecko musi uczestniczyć w dwóch rodzajach zajęć, czy to projekt ma obejmować dwa rodzaje zajęć? Np. w grupie docelowej jest 100 dzieci, z tego 60 na zajęcia językowe, 40 na kompetencje społeczne, czy każde z 100 dzieci musi pójść na dwa rodzaje zajęć?
Temat: edukacja przedszkolna, grupy, osoby poniżej 18. roku życia, oświata
Poddziałanie: 2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej
Zapis wskazany na str. 17 Regulaminu konkursu jest jednocześnie kryterium specyficznym obligatoryjnym nr 3, weryfikowanym na etapie oceny formalnej (str. 66 Regulaminu konkursu). Wnioskodawca powinien przewidzieć uczestnictwo każdego dziecka w min. 2 rodzajach zajęć, każde realizowane przez okres co najmniej 18 miesięcy. Biorąc pod uwagę definicję przedmiotowego kryterium, podejście takie ma na celu poprawę rezultatów procesu kształcenia poprzez realizację systematycznych zajęć rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie porozumiewania się w językach obcych oraz kompetencji społecznych, inicjatywności, przedsiębiorczości, kreatywności w projekcie.
Gmina przygotowuje się do złożenia wniosku w ramach konkursu nr RPWM.06.02.03-IZ.00-28-011/17 schemat B.
Chciałbym dowiedzieć się, jak należy ująć środki przekazane przez podmiot prywatny lub spółdzielnię mieszkaniową na realizację działań w projekcie (darowizna pieniężna na zagospodarowanie plaży gminnej).
Czy podpisanie umowy z podmiotem zewnętrznym o współfinansowaniu projektu (właściciel pobliskiego kempingu lub spółdzielnia mieszkaniowa), który nie będzie partnerem projektu, ale ze względu na interes społeczny mieszkańców i turystów chce on udzielić Gminie pomocy finansowej, będzie uznane jako wykorzystanie innych źródeł finansowania, a co za tym idzie będzie premiowane dodatkowym punktem zgodnie z kryteriami premiującymi punktowymi pkt 4?
Temat: kryterium
Poddziałanie: 6.2.3 Efektywne wykorzystanie zasobów
Kryterium merytoryczne premiujące „Wykorzystanie innych źródeł finansowania”, ocenione zostanie zgodnie z definicją w nim zawartą:
Ocenie będzie podlegać wykorzystanie innych źródeł finansowania działań w projekcie niż wkład własny, unijny, kredyty i pożyczki.
0 pkt – projekt nie wykorzystuje innych źródeł finansowania działań w projekcie niż wkład własny, unijny, kredyty i pożyczki,
1 pkt – w projekcie wykorzystano inne źródła finansowania działań w projekcie niż wkład własny, unijny, kredyty i pożyczki.
Biorąc powyższe pod uwagę można stwierdzić, że „darowizna, przekazana przez podmiot prywatny lub spółdzielnię mieszkaniową na realizację działań w projekcie” wypełnia definicję kryterium, gdyż jest „innym źródłem finansowania” działań w projekcie.
Należy jednak pamiętać, że Kryteria merytoryczne (premiujące) oceniane są przez niezależnych ekspertów zewnętrznych podczas oceny merytorycznej, a ocena ta dokonywana jest na podstawie pełnej, złożonej dokumentacji projektu.
W związku z powyższym na tym etapie nie jest możliwe określenie, czy projekt otrzyma punkty w tym kryterium.
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
czynny: poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 89 512 54 86/85/84/83/82/89
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl