Fundusze Europejskiej
logo regionalnego programu operacyjnego województwa warmińsko-mazurskiego
warmia mazury logo
logo unii europejskiej

Szukaj

FAQ

Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:

Temat:

Działanie/Poddziałanie:

Dostępnych 674 pytań i odpowiedzi ze wszystkich kategorii

Na stronie 19 regulaminu w pkt I.2 widnieje zapis: staże zawodowe organizowane w ramach kształcenia zawodowego praktycznego dotyczą uczniów i słuchaczy szkół prowadzących kształcenie zawodowe (innych niż wskazane w cz. I pkt 1), w których kształcenie zawodowe praktyczne nie jest realizowane u pracodawców lub przedsiębiorców ze względu na brak możliwości sfinansowania kosztów takiego kształcenia. W szkole realizowane jest kształcenie zawodowe praktyczne u pracodawców dla uczniów jednego kierunku. Odbywa się to na zasadzie porozumienia i szkoła nie ponosi wydatków związanych z taką formą realizacji kształcenia praktycznego.

Czy w związku z tym, uczniowie uczący się na tym kierunku będą dodatkowo mogli brać udział w płatnych stażach zawodowych u pracodawcy, wykraczających poza obowiązkowe praktyczne kształcenie zawodowe i tym samym ponad podstawę programową kształcenia w danym zawodzie?

Temat: wymiar praktycznej nauki zawodu

Poddziałanie: 2.4.1 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe

W przypadku, gdy szkoła prowadzi praktyczną naukę zawodu we współpracy z pracodawcami to środki EFS mają zwiększyć wymiar praktycznej nauki zawodu objętej podstawą nauczania danego zawodu poprzez realizację staży.  Uczniowie uczący się na wspomnianym w pytaniu kierunku będą mogli brać udział stażach w ramach projektu, o ile tak jak Państwo wskazali będą one wykraczały poza obowiązkowe praktyczne kształcenie zawodowe i tym samym ponad podstawę kształcenia w danym zawodzie.

Jako beneficjent realizujemy z dofinansowaniem projekt inwestycyjny w ramach działania Działanie 8.1 Rewitalizacja obszarów miejskich. Zgodnie z założeniami konkursu projekt inwestycyjny musi być kompatybilny z projektem tzw. miękkim, który to będziemy realizować w ramach poddziałania 11.2.3 Ułatwienie dostępu do usług społecznych. Składając wniosek aplikacyjny na projekt inwestycyjny zaznaczyliśmy że wnioskodawcą przy projekcie miękkim będzie Gmina.

W związku ze zmianą w formie realizacji projektu miękkiego pytanie: Czy wnioskodawcą i realizatorem projektu miękkiego może być podmiot zewnętrzny, np. stowarzyszenie, natomiast Gmina będzie przede wszystkim stroną finansującą przedsięwzięcie, czy powinna być przynajmniej partnerem w projekcie? Czy zmiana taka jest znacząca w stosunku do zapisów w wniosku aplikacyjnym?

Temat: partner, partnerstwo, umowy o partnerstwie

Poddziałanie: 8.1 Rewitalizacja obszarów miejskich

Uzyskanie dofinansowania w ramach ww. działania uwarunkowane jest złożeniem przez Wnioskodawcę oświadczenia o złożeniu wniosku o dofinansowanie z EFS w ramach RPO WiM 2014–2020 dla projektu/projektów komplementarnych do realizowanego przez Wnioskodawcę, które zostały uzgodnione w programie rewitalizacji lub zawarciem porozumienia z innym podmiotem, który zobowiąże się do zrealizowania projektu finansowanego z EFS w ramach RPO WiM 2014–2020.

W związku z powyższym nie ma przeciwskazań, aby podmiot zewnętrzny był realizatorem projektu „miękkiego” (gmina nie musi być partnerem). W tym przypadku należy zaktualizować Oświadczenie Wnioskodawcy o złożeniu /realizacji wniosku/ów o dofinansowanie projektu/ów z EFS w ramach RPO WiM oraz przedstawić odpowiednie porozumienie między stronami.

Czy w sytuacji, kiedy diagnoza uczniów i pracodawcy wskazują na potrzebę dodatkowego wzmocnienia kompetencji językowych z języka obcego ukierunkowanego zawodowo to czy takie kompetencje uczniowie mogą zdobywać na zajęciach dodatkowych prowadzonych w szkole przez nauczycieli zatrudnionych w szkole?

Temat: wzmocnienie kompetencji językowych, zajęcia dodatkowe

Poddziałanie: 2.4.1 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe

Należy pamiętać iż przedmiotowy konkurs nie przewiduje realizacji zajęć dodatkowych. Jeżeli jednak przeprowadzona diagnoza potrzeb uczniów oraz oczekiwań pracodawców (uwzględnionych w diagnozie zatwierdzonej przez organ prowadzący) wskazuje na potrzebę dodatkowego wzmocnienia u uczniów kompetencji z języka obcego ukierunkowanego zawodowo, zaś komunikowanie się nim w rzeczywistym środowisku pracy stanowi niezbędny warunek wykonywania danego zawodu, w ramach Modelu I dopuszcza się możliwość realizacji kursu z języka obcego branżowego, o ile stanowi on uzupełnienie obligatoryjnych elementów ww. Modelu (a-b), oraz wynika z zakresu porozumienia zawartego pomiędzy szkołą/placówką prowadzącą kształcenie zawodowe a pracodawcą/przedsiębiorcą, którego zakres prowadzonej działalności jest zgodny z kierunkiem wspieranym w projekcie oraz który uczestniczył w konstruowaniu założeń projektu. Jednocześnie kurs taki musi wykraczać poza zakres podstawy programowej kształcenia w zawodach.  Planując wsparcie w projekcie należy mieć również na uwadze konieczność spełnienia obowiązujących w przedmiotowym konkursie limitów i ograniczeń, w tym w szczególności zapewnienie, iż „przedsięwzięcia finansowane ze środków EFS będą stanowiły uzupełnienie działań dotychczas prowadzonych przez szkołę. Skala działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu przez szkoły lub placówki systemu oświaty (nakłady środków na ich realizację) nie ulegnie zmniejszeniu w stosunku do skali działań (nakładów) prowadzonych przez szkoły lub placówki systemu oświaty w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie projektu (średniomiesięcznie). Warunek nie dotyczy działań zrealizowanych w ramach PO KL albo programów rządowych (…)”.

We wskazanym Modelu I istnieje również możliwość uzupełnienia ww. obligatoryjnych działań (a, b) o:
- wyposażenie ucznia/słuchacza w dodatkowe umiejętności, kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz jeżeli zachodzi potrzeba w miękkie kompetencje pracownicze, które zostaną uzyskane w trakcie kursów/szkoleń powiązanych z profilem kształcenia, wybranych przy udziale pracodawców lub przedsiębiorców i poprzedzonych diagnozą ucznia/słuchacza


Czy ten zapis oznacza, że dodatkowe umiejętności zawodowe mogą być nabywane jedynie w trakcie kursów /szkoleń zewnętrznych wybranych przy udziale pracodawców i poprzedzonych diagnozą?
Czy kursy i szkolenia muszą być realizowane przez podmioty zewnętrzne czy mogą być prowadzone przez nauczycieli zatrudnionych w danej szkole, którzy posiadających odpowiednie przygotowanie trenerskie w dziedzinie m i n prowadzenia szkoleń w zakresie rozwoju miękkich kompetencji pracowniczych ?

W każdym z tych przypadków programem szkolenia zakłada 4 etapową weryfikację nabywania kompetencji. Słowo "wybranych" sugeruje, że można korzystać - dokonywać wyboru - jedynie z gotowej oferty.

A może oznacza wybranych dla danego ucznia/słuchacza?

Czy w uzasadnionych diagnozą i potrzebami pracodawców przypadkach można łączyć" wykonawców" np. kurs zakończony egzaminem potwierdzającym kwalifikacje - organizowany przez firmę zewnętrzną oraz kurs podnoszący kompetencje prowadzony przez nauczycieli zatrudnionych w szkole jako 2 formy wsparcia ucznia?

Temat: dodatkowe kwalifikacje, Wybór wykonawcy

Poddziałanie: 2.4.1 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe

Regulamin przedmiotowego konkursu nie ogranicza możliwości wyboru wykonawcy, odpowiedzialnego za realizację kursów/szkoleń prowadzących do nabycia umiejętności, kompetencji oraz kwalifikacji zawodowych uczniów/słuchaczy, a tym samym nie wyklucza możliwości przeprowadzenia ich przez nauczycieli zatrudnionych w szkole/prowadzącej kształcenie zawodowe, o ile posiadają odpowiednie przygotowanie trenerskie (w tym kwalifikacje) do przeprowadzenia kursów/szkoleń w danej dziedzinie. Warunkiem jednak kwalifikowalności wydatku związanego z zaangażowaniem nauczycieli do projektu jest zgodność z powszechnie obowiązującym prawodawstwem krajowym, które determinuje formę i warunki ich zatrudnienia w projekcie, koszty natomiast związane z przeprowadzeniem kursów/szkoleń muszą być zgodne z obowiązującymi Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020.

Jednocześnie, Instytucja Organizująca Konkurs zachęca do zapoznania się z załączonym materiałem pomocniczym opracowanym przez Ministerstwo Rozwoju dotyczącym angażowania nauczycieli w projektach współfinansowanych z EFS.

 

Ponadto, należy mieć na uwadze, iż zgodnie z zapisami Regulaminu przedmiotowego konkursu kursy/szkolenia skierowane do uczniów/słuchaczy powinny być realizowane zgodnie z §3 Rozporządzenia MEN w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, w myśl którego, osoba która uzyskała zaliczenie otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu (zgodnie ze wzorem zaświadczenia określonym w załącznikach do niniejszego rozporządzenia). Ponadto, IZ rekomenduje, aby w ramach projektu przewidywać szkolenia kończące się egzaminem i uzyskaniem konkretnego certyfikatu, potwierdzającego nabyte kwalifikacje lub uprawnienia do wykonywania zawodu unormowanego w rozporządzeniach właściwego ministra (jeżeli uzyskane w ramach szkolenia kwalifikacje są objęte certyfikacją zewnętrzną to Wnioskodawca zobowiązany jest do umożliwienia uczestnikom przystąpienia do egzaminu zewnętrznego). Nabyciu przez uczniów umiejętności, kompetencji i kwalifikacji zawodowych pożądanych na rynku pracy może towarzyszyć również wsparcie ukierunkowane na rozwój miękkich kompetencji pracowniczych (jeżeli zachodzi taka potrzeba), które pozwolą szybko adaptować się do nowych warunków i wymagań niezbędnych do wykonywania danego zawodu. Planując zatem tego typu wsparcie, każdorazowo należy mieć na uwadze niezbędny do tego potencjał podmiotu oraz osób odpowiedzialnych za jego realizację. Jednocześnie, w uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość łącznej realizacji kursów/szkoleń przez różnych wykonawców, o ile podyktowane jest to specyfiką wsparcia.

 

Odnosząc się do zapisu mówiącego o możliwości wyposażenia ucznia/słuchacza w dodatkowe umiejętności, kompetencje i kwalifikacje zawodowe (…), które zostaną uzyskane w trakcie kursów/ szkoleń wybranych przy udziale pracodawców lub przedsiębiorców, należy mieć na uwadze wybór kursów/szkoleń podyktowany potrzebami pracodawców/przedsiębiorców na określone umiejętności, kompetencje, kwalifikacje zawodowe pożądane na rynku pracy, którzy partycypują  w konstruowaniu założeń projektu zgodnie z porozumieniem zawieranym ze szkołą/placówką prowadzącą kształcenie zawodowe (patrz: kryterium specyficzne obligatoryjne nr 1).

Model I obligatoryjnie zakłada realizację łącznie powyższych działań (a-b) związanych ze wsparciem każdego ucznia/słuchacza.

Czy to oznacza, że w projekcie realizowanym wg Modelu I każdy uczeń/słuchacz, który będzie objęty wsparciem w projekcie będzie poza objęciem diagnozą ( realizacja pkt a) zobowiązany do realizacji stażu zawodowego (spełnienie pkt b)?

Temat: diagnoza, model I, Staż zawodowy

Poddziałanie: 2.4.1 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe

 

Tak.  Zgodnie z Regulaminem konkursu nr RPWM.02.04.01-IZ.00-28-001/18: „Model I obligatoryjnie zakłada realizację poniższych działań (a-b):

a)           zdiagnozowanie ucznia/słuchacza pod kątem uzupełnienia jego umiejętności, kompetencji i uzyskiwania kwalifikacji zawodowych oraz kompetencji miękkich ułatwiających wejście na rynek pracy/kontynuację nauki w celu skierowania go na staż zawodowy oraz kursy/szkolenia (o ile dotyczy), z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów i słuchaczy objętych wsparciem.

b)           realizacja staży zawodowych  dla uczniów/słuchaczy w rzeczywistych warunkach pracy.

Ponadto, zgodnie z uwagą na str. 16 przedmiotowego Regulaminu: „Model I obligatoryjnie zakłada realizację łącznie powyższych działań (a-b) związanych ze wsparciem każdego ucznia/słuchacza.”

Oznacza to, że w projekcie realizowanym wg Modelu I każdy uczeń/słuchacz biorący udział w projekcie  musi obligatoryjnie zostać objęty diagnozą (realizacja pkt a) oraz jest zobowiązany do realizacji stażu zawodowego (realizacja pkt b).

Regulamin konkursu powołuje się na objęcie wsparciem uczniów/ słuchaczy:

1. Czy oznacza to, że można kierować wsparcie do szkół policealnych i ich słuchaczy?

2. Czy w związku z tym, że KKZ są formą pozaszkolną – do ich uczniów nie może być kierowane wsparcie?

Uprzejmie proszę o rozstrzygnięcie – w zespole szkół, który zainteresowany jest przystąpieniem do konkursu uczą się zarówno słuchacze w szkole policealnej, jak i uczniowie w kkz.

Temat: kursy, kursy i szkolenia doskonalące, szkoła, szkoły zawodowe

Poddziałanie: 2.4.1 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe

Zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu wsparcie w ramach projektu może zostać skierowane do uczniów/ słuchaczy szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, a co za tym idzie także uczniów/słuchaczy szkół policealnych, o których mowa w art. 18 ust 1 pkt 2f Ustawy Prawo Oświatowe. Doprecyzowując powyższe, projekt może być skierowany do uczniów/słuchaczy kształcących się w określonych zawodach w szkole policealnej, natomiast nie jest możliwe wsparcie słuchaczy będących jedynie uczestnikami kwalifikacyjnych kursów zawodowych. Należy mieć na uwadze, iż w ramach Modelu I istnieje możliwość wyposażenia ucznia/słuchacza w dodatkowe umiejętności, kompetencje i kwalifikacje zawodowe oraz jeżeli zachodzi taka potrzeba w miękkie kompetencje pracownicze, które zostaną uzyskane w trakcie kursów/szkoleń powiązanych z profilem kształcenia, wybranych przy udziale pracodawców lub przedsiębiorców i poprzedzonych diagnozą ucznia/słuchacza, w tym m.in. kwalifikacyjnych kursów zawodowych wskazanych w §3 Rozporządzenia MEN w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, realizowanych zgodnie z jego założeniami. Warunkiem jednak realizacji ww. kursów jest spełnianie obligatoryjnych elementów Modelu I (zgodnie z charakterystyką przedmiotowego wsparcia wskazana w regulaminie konkursu na str. 15–16.) Jednocześnie, planując wsparcie w projekcie, należy mieć na uwadze konieczność spełnienia obowiązujących limitów i ograniczeń, w tym w szczególności zapewnienie, iż przedsięwzięcia finansowane ze środków EFS będą stanowiły uzupełnienie działań dotychczas prowadzonych przez szkołę. Ponadto, planując realizacje kwalifikacyjnych kursów zawodowych Wnioskodawca powinien zapewnić, iż nie zajdzie ryzyko podwójnego finansowania wydatków związanych z ich realizacją.

W regulaminie konkursu nr RPWM.02.04.01-IZ.00-28-001/18 na stronie 105 znajdują się odniesienia do specyficznych kryteriów fakultatywnych. Podane są w podziale na 3 Modele.

Pytanie brzmi - jak liczone są punkty za spełnianie kryteriów w sytuacji realizacji projektów mieszanych Modeli? Np w Modelu I kryt nr 3 i w Modelu II kryt nr 1 brzmi:

Projekt zakłada współpracę szkoły/placówki prowadzącej kształcenie zawodowe z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego (pracodawcami/organizacjami pracodawców, przedsiębiorcami/ organizacjami przedsiębiorców, instytucjami rynku pracy, uczelniami wyższymi)......... i pkt za liczbę porozumień. Czy spełnianie tego kryterium w przypadku realizacji projektu w modelu I i II będzie punktowane dwukrotnie?

 

Temat: kryterium specyficzne obligatoryjne , model

Poddziałanie: 2.4.1 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe

Kryteria fakultatywne wskazane w Regulaminie konkursu przedstawiono w podziale na trzy Modele w celu przejrzystego wskazania, ile dodatkowych punktów za spełnienie każdego z nich może uzyskać Wnioskodawca w zależności od realizowanego Modelu. Niemniej jednak, zgodnie z ww. dokumentacją projekt może zakładać kompleksowe wsparcie, polegające na realizacji więcej niż jednego Modelu, wówczas należy zwrócić uwagę, iż dany Model zakłada kryteria specyficzne fakultatywne, które mogą mieć zastosowanie  do każdego z nich (w Modelu I kryterium nr 4, 5, 6 w Modelu II kryterium nr 2,3,4 oraz w Modelu III kryterium nr 5,6,7) co nie oznacza możliwości sumowania punktów za spełnienie ww. kryteriów w związku z realizacja więcej niż jednego Modelu-  punkty za ich spełnienie przyznawane są bowiem na poziomie całego projektu.

Wyjątek natomiast stanowi przytoczone w Państwa zapytaniu kryterium nr 3 w Modelu I, kryterium nr 1 w Modelu II, kryterium nr 4 w Modelu III, które z uwagi na możliwość wystąpienia szerokiego spektrum współpracy szkoły/placówki z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego, dopuszcza możliwość sumowanie punktów o ile w przypadku Modelu I oraz Modelu III są to porozumienia dodatkowe (tj. wykraczają poza zakres porozumień zawieranych w celu spełniania kryteriów specyficznego obligatoryjnego nr 1 w Modelu I oraz nr 1 w Modelu III) zaś w Modelu II wskazano jakiekolwiek porozumienie (np. zawarte pomiędzy szkołą, a pracodawcą na rzecz rozwoju współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym polegającej  na umożliwieniu dokształcania pracownikom przedsiębiorstw). Wówczas za wykazanie na przykład trzech porozumień możliwe będzie otrzymanie dwóch punktów premiujących, zgodnie ze skalą możliwych do uzyskania w ramach tego kryterium punktów.

Gmina planuje wykonać inwestycję pn.: Remont i modernizacja stacji uzdatniania wody.
Czy istnieje możliwość otrzymania dofinansowania w ramach działania 5.2 Gospodarka wodno-ściekowa RPO, gdy:
- inwestycja nie została uwzględniona w Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych;
- na terenie gminy nie wyznaczona została żadna aglomeracja (nie podjęta została uchwała Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie wyznaczenia aglomeracji).
Jaki dokument miałby potwierdzić spełnienie warunku aglomeracji od 2 000 do 10 000 RLM?

Poddziałanie: 5.2 Gospodarka wodno-ściekowa

Zgodnie z Regulaminem Konkursu nr RPWM.05.02.00-IZ.00-28-001/18 podstawę do wyboru projektów realizowanych w aglomeracjach od 2 do 10 tys. RLM, w zakresie projektów dot. oczyszczalni ścieków komunalnych, gospodarki osadami ściekowymi oraz systemów kanalizacji sanitarnej, stanowi piąta aktualizacja Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych (VAKPOŚK) wraz z opracowanym na podstawie AKPOŚK 2017 Master Planem dla wdrażania dyrektywy Rady 91/271/EWG zawierającym listę potrzeb inwestycyjnych w poszczególnych aglomeracjach.

Równocześnie informuję, że dla projektów dotyczących budowy i modernizacji systemów zaopatrzenia w wodę (w tym stacji uzdatniania wody) obowiązuje zapis §3 ust. 2 Regulaminu konkursu o ich umiejscowieniu na terenie aglomeracji (w rozumieniu dyrektywy 91/271/EWG) od 2 do 10 tys. RLM. Aglomeracja jest wyznaczana aktem prawa miejscowego zgodnie z art. 87 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1566, 2180).

Informację odnośnie spełniania powyższego warunku należy zamieścić w Studium wykonalności, w pkt. 2.5 Analiza warunków brzegowych wybranego wariantu.

Jak należy interpretować zapis "założenia projektu przedstawione we wniosku stanowią element zintegrowanego przedsięwzięcia rewitalizacyjnego"? Czy wystarczające jest wskazanie, iż dany program rewitalizacji przewiduje realizację działań o charakterze integracji społeczno-zawodowej zaś wniosek o dofinansowanie (składany przez inny podmiot, niż jednostka samorządu terytorialnego, który opracowała dany program rewitalizacji) wpisuje się w jego treść, czy też wymagane jest, aby wnioskodawca realizował projekt wspólnie z ww. JST lub na jej zlecenie?”

Temat: kryterium

Poddziałanie: 11.1.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa osób wykluczonych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym

W danym konkursie kryterium formalne nr 6 „Projekt stanowi element zintegrowanego przedsięwzięcia rewitalizacyjnego wynikającego z lokalnego programu rewitalizacji“ nie będzie weryfikowane. Ocena spełniania tego kryterium będzie polegała na stwierdzeniu, że kryterium „nie dotyczy” danego projektu.  

Czy skoro o dofinansowanie mogą ubiegać się wszystkie podmioty, dopuszczalne jest złożenie wniosku przez inny podmiot niż jednostka samorządu terytorialnego, który opracowała dany program rewitalizacji (np. urząd miasta czy gminy)? Czy w takie sytuacji wymagane jest składanie wniosku o dofinansowanie w partnerstwie z tym podmiotem?

Temat: partnerstwo

Poddziałanie: 11.1.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa osób wykluczonych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym

Zgodnie z Regulaminem konkursu „O dofinansowanie projektu w ramach konkursu mogą ubiegać się wszystkie podmioty działające, na podstawie zapisów statutowych lub innych dokumentów (np. KRS, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej), w sferze pomocy i integracji społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych lub rynku pracy, z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).“ W związku z powyższym, wniosek o dofinansowanie może złożyć każdy podmiot,  pod warunkiem, że działa „w sferze pomocy i integracji społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych lub rynku pracy, z wyłączeniem osób fizycznych“. Ponadto w danym konkursie, nie ma obowiązku składania wniosku o dofinansowanie w partnerstwie z innym podmiotem. 

Portal współfinasowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013

przewodnik rpo
facebook
YouTube
kanał RSS
Jeśli szukasz informacji o RPO WiM na lata 2007-2013, to przejdź do poprzedniej wersji serwisu.