Fundusze Europejskiej
logo regionalnego programu operacyjnego województwa warmińsko-mazurskiego
warmia mazury logo
logo unii europejskiej

Szukaj

FAQ

Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:

Temat:

Działanie/Poddziałanie:

Dostępnych 674 pytań i odpowiedzi ze wszystkich kategorii

Złożyliśmy w naborach pozakonkursowych 4 wnioski o dofinansowanie – projektów strukturalnych, z których 2 były związane z komplementarnym wnioskiem miękkim – Utworzenie MKISu było powiązane z Adaptacją pomieszczeń w istniejącym kinie na siedzibę Młodzieżowego Klubu Integracji Społecznej, niestety nie udało się nam uzyskać dofinansowania na dany projekt strukturalny, ale uzyskaliśmy na Przedsięwzięcie Rewitalizacyjne „Rewitalizacja zabytkowej wieży ciśnień”. Z uwagi na to prosimy o informację, czy możemy siedzibę MKISu przenieść do Wieży ciśnień i zrealizować projekt miękki w innym miejscu.

Temat: rewitalizacja

Poddziałanie: 11.1.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa osób wykluczonych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym


Przy planowaniu projektów rewitalizacyjnych należy wziąć pod uwagę, że powinny one być jak najbardziej ze sobą powiązane i kompleksowe (komplementarność projektów rewitalizacyjnych) – tak aby zachodził między nimi efekt synergii (synchronizacja efektów oddziaływania na sytuację kryzysową). Dotyczy to również komplementarności przestrzennej projektów wskazanych w programie rewitalizacji.

Tak więc, jeżeli przeniesienie siedziby MKISu do zrewitalizowanej zabytkowej wieży ciśnień pozwoli w dalszym ciągu zachować wskazaną powyżej komplementarność projektów rewitalizacyjnych, w opinii ROPS taka zmiana jest możliwa. Należy pamiętać przy tym, że we wniosku o dofinansowanie projektu powinno znaleźć się szczegółowe uzasadnienie siły i efektywności powiązań obu projektów.

W Regulaminie konkursu przy opisie 2 typu projektu (str. 16) zapisano, iż „Wnioskodawca zobligowany jest do realizacji projektu obejmującego co najmniej 2 działania spośród wyżej wymienionych, niemniej jednak działanie przedstawione w pkt. 2.2. należy obligatoryjnie uwzględnić w każdym projekcie”.
Pytanie dotyczy ostatniej (podkreślona) część zapisu. Czy oznacza to, iż:

1) Czy chodzi o „każdy projekt”, który zawiera elementy II typu projektu, czy też w każdym projekcie musi być realizowane działanie 2.2 – nawet jeśli Beneficjent nie zamierza realizować działań w zakresie typu II?

2) Czy jest zatem możliwa realizacja działań tylko w I lub tylko w III typie projektu?

Poddziałanie: 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów

1) Tak, w wyżej przytoczonym warunku chodzi o każdy projekt, który będzie realizował II typ projektu. Jeżeli Beneficjent nie zamierza realizować II typu projektu, działanie 2.2 również nie musi być realizowane.

2) Przygotowując projekt, możliwa jest realizacja wyłącznie I typu projektu lub tylko typu II bądź typu III. Łączenie typów projektów jest dowolne, uzależnione jedynie od przeprowadzonej diagnozy i potrzeb danej placówki.

Czy istnieje wzór umowy o partnerstwie na rzecz realizacji projektu?

Temat: dokumentacja, dokumenty do załączenia, partner, partnerstwo

Poddziałanie: 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów

Nie ma określonego wzoru umowy partnerstwa. Jednakże należy pamiętać, iż zgodnie z zapisami art. 33 ust. 5 ustawy wdrożeniowej, umowa powinna określać w szczególności:

- przedmiot porozumienia albo umowy,

- prawa i obowiązki stron,

- zakres i formę udziału poszczególnych partnerów w projekcie,

- partnera wiodącego uprawnionego do reprezentowania pozostałych partnerów projektu,

- sposób przekazywania dofinansowania na pokrycie kosztów ponoszonych przez poszczególnych partnerów projektu, umożliwiający określenie kwoty dofinansowania udzielonego każdemu z partnerów,

- sposób postępowania w przypadku naruszenia lub niewywiązania się stron z porozumienia lub umowy.

Czy zakup mebli (w tym biurek dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, mebli), które zostaną zewidencjonowane jako środki trwałe (o wartości pow. 3 500 zł i przydatności pow. 1 roku) do 10% wartości projektu będzie kosztem kwalifikowanym?

 

Temat: koszty kwalifikowalne

Poddziałanie: 11.2.5 Lokalne działania integracyjne społeczności – projekt ZIT Ełk

Zgodnie z podrozdziałem 4.7 Regulaminu konkursu dopuszczalna maksymalna wartość zakupionych środków trwałych wynosi 10% wydatków kwalifikowalnych projektu. W związku z tym, zakup środków trwałych, który mieści się powyższym limicie, będzie stanowił koszt kwalifikowalny. Należy zaznaczyć, iż przy zaplanowaniu tego rodzaju kosztów należy spełnić warunki zawarte w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków dotyczące zakupu środków trwałych.

Dodatkowo, przy planowaniu zakupu środków trwałych w ramach projektu należy pamiętać, że taki zakup musi każdorazowo wynikać ze specyfiki realizowanego wsparcia oraz służyć aktywizacji społecznej uczestników projektu. Ponadto we wniosku należy zawrzeć uzasadnienie dotyczące zakupu mebli.

W ramach typu projektów wskazano: podejmowanie lokalnych inicjatyw na rzecz poprawy przestrzeni publicznych - czy możliwe są zakupy produktów (farby, pędzle itp.), które będą mogły zostać wykorzystane przez lokalną społeczność np. do odnowy podwórza lub renowacji ławek zamontowanych w podwórzu itp.?

 

Temat: uczestnik projektu

Poddziałanie: 11.2.5 Lokalne działania integracyjne społeczności – projekt ZIT Ełk

Zakup produktów (tj. farby, pędzle itp.) jest możliwy, jeżeli zostaną one wykorzystane do zaplanowanego wsparcia w ramach projektu, które wpisuje się w wskazane w Regulaminie konkursu przykładowe działania, jakie można realizować (np. podejmowanie lokalnych inicjatyw na rzecz poprawy przestrzeni publicznych).

Należy pamiętać, iż zakupu ww. produktów należy ponieść z kwoty przeznaczonej na jednego uczestnika projektu (tj. 10 000 zł). Udział innych osób w ramach zaplanowanego wsparcia, w tym otoczenia, musi być pokryty w ramach powyższej kwoty.

W grupie docelowej znajdują się osoby niepełnosprawne, do których potrzeb powinno zostać dostosowane Centrum, w którym będzie realizowana część działań projektowych. Czy możliwy jest zakup farb, gładzi, tynków i zaangażowanie lokalnej społeczności do odnowienia pomieszczeń Centrum? Czy możliwy jest zakup drzwi wraz z montażem, które muszą być odpowiednio szersze aby działalność Centrum dla osób niepełnosprawnych była dostępna? Lub - czy możliwy jest zakup drzwi (środek trwały) a ich montaż sfinansowany ze środków własnych?

Temat: cross-financing

Poddziałanie: 11.2.5 Lokalne działania integracyjne społeczności – projekt ZIT Ełk

Zgodnie z podrozdziałem 4.6 Regulaminu konkursu, w ramach konkursu nie ma możliwości ponoszenia wydatków w ramach cross-financingu. Zgodnie z zapisami wskazanymi w Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków, wydatki wskazane przez Wnioskodawcę w zapytaniu będą stanowiły cross-financing (np. zakup farb, gładzi, tynków oraz zakup drzwi z ich montażem).

Tym samym nie ma możliwości, aby zostały zakupione farby, gładzie, tynki do odnowienia pomieszczeń Centrum. Ponadto zakup drzwi wraz z ich montażem również nie jest możliwy.

W przypadku, w którym Wnioskodawca zaplanuje zakup drzwi ze środków projektu, natomiast ich montaż będzie pokryty ze środków własnych, zakup drzwi nie będzie stanowił wydatku w ramach cross-financingu. Jednakże przy wskazywaniu takich kosztów w budżecie projektu, Wnioskodawca powinien każdorazowo przeanalizować kwestię prawidłowości ponoszenia takiego wydatku (czy jest zgodny z wymaganiami dotyczącymi zakupu środków trwałych zawartymi  ww. Wytycznych). Zaplanowany koszt powinien również wynikać z zaplanowanych działań i być spójny z koncepcją projektu. Ponadto we wniosku należy zamieścić uzasadnienie dla zaplanowanego wydatku.

Pytanie dotyczace kwestii zakwalifikowania osób w rodzinie na bezpośrednich uczestników projektu: przykład - dziecko niepełnosprawne, mama na świadczeniu pielęgnacyjnym, ojciec pracujący, babcia na emeryturze. Wszyscy opiekują się niepełnosprawnym dzieckiem. Czy wszyscy mogą być bezpośrednimi odbiorcami projektu (działań zaplanowanych w projekcie)? Czy osoby tj. ojciec czy babcia to otoczenie beneficjentów projektu?

Temat: uczestnik projektu

Poddziałanie: 11.2.5 Lokalne działania integracyjne społeczności – projekt ZIT Ełk

Ogłoszony konkurs nr RPWM.11.02.05–IZ.00–28-003/17 skierowany jest do osób i rodzin, w których występuje ryzyko ubóstwa i/lub wykluczenia społecznego zamieszkujących obszar MOF Ełk.

Zgodnie z Regulaminem konkursu nr RPWM.11.02.05–IZ.00–28-003/17 do osób lub rodzin zagrożonych ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym należą  m. in.:

  • osoby lub rodziny korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej,
  • osoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym,
  • osoby przebywające w pieczy zastępczej lub opuszczające pieczę zastępczą oraz rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych,
  • osoby nieletnie, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości,
  • osoby przebywające w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii,
  • osoby z niepełnosprawnością w rozumieniu Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020,
  • rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością, o ile co najmniej jeden z rodziców lub opiekunów nie pracuje ze względu na konieczność sprawowania opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością,
  • osoby, dla których ustalono III profil pomocy,
  • osoby niesamodzielne;
  • osoby bezdomne lub dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań w rozumieniu Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020;
  • osoby odbywające kary pozbawienia wolności;
  • osoby korzystające z PO PŻ.

 

W związku z powyższym można stwierdzić, że wszystkie osoby wskazane w powyższym pytaniu mogą być bezpośrednimi odbiorcami projektu, gdyż wpisują się w definicję osoby lub rodziny zagrożonej ubóstwem i/lub wykluczeniem społecznym. W rodzinie tej występują ograniczenia wpływające na jej funkcjonowanie (rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym, bezrobocie). Przesłanką do zaliczenia tych osób do grona bezpośrednich odbiorców projektu powinna być diagnoza rodziny i jej członków, zawierająca opis problemów i dysfunkcji. Na tej podstawie można określić czy wszyscy członkowie rodziny potrzebują wsparcia i w jakim zakresie. Jeśli uczestnictwo ojca dziecka i babci może pomóc i zaowocować większą efektywnością podejmowanych działań w projekcie to osoby te mogą być zaliczone do bezpośrednich  uczestników projektu. 

Czy demontaż na zimę pomostu pływającego (projekt realizowany w ramach poddziałania 6.2.3 – schemat B) przerywa okres trwałości projektu?

Temat: pomosty pływające, trwałość projektu

Poddziałanie: 6.2.3 Efektywne wykorzystanie zasobów

W przypadku, gdy w ramach projektu został zaplanowany zakup, montaż oraz demontaż pomostu na okres zimowy i jest to zgodne z celami projektu opisanymi we wniosku o dofinansowanie, taka sytuacja w opinii IOK nie spowoduje naruszenia trwałości. Jeżeli jednak demontaż pomostu nie został zaplanowany w dokumentacji projektowej, taka sytuacja może doprowadzić do naruszenia trwałości projektu, opisanej w Artykule 71 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r.

Trwałość operacji:

1. W przypadku operacji obejmującej inwestycje w infrastrukturę lub inwestycje produkcyjne dokonuje się zwrotu wkładu z EFSI, jeżeli w okresie pięciu lat od płatności końcowej na rzecz beneficjenta lub w okresie ustalonym zgodnie z zasadami pomocy państwa, tam gdzie ma to zastosowanie, zajdzie która­kolwiek z poniższych okoliczności:

a) zaprzestanie działalności produkcyjnej lub przeniesienie jej poza obszar objęty programem;

b) zmiana własności elementu infrastruktury, która daje przed się biorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści;

c) istotna zmiana wpływająca na charakter operacji, jej cele lub warunki wdrażania, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jej pierwotnych celów.

 

Pytania i odpowiedzi dotyczące zaliczek w ramach EFRR (RPO WiM na lata 2014–2020, osie priorytetowe: 1, 3–9)

  1. Kto może wnioskować o zaliczkę?
  2. Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać zaliczkę?
  3. W ilu transzach i w jakiej wysokości można otrzymać zaliczkę?
  4. Jakie dokumenty należy przedłożyć do wniosku o zaliczkę?
  5. Na jakie wydatki można otrzymać zaliczkę?
  6. Jak obliczyć kwotę zaliczki?
  7. Jaki kurs waluty zastosować do obliczenia kwoty zaliczki wynikającej z dokumentu w walucie obcej?
  8. Jaki jest termin oczekiwania na zaliczkę?
  9. Co może opóźnić przekazanie zaliczki?
  10. W jakim terminie i w jakiej wysokości należy rozliczyć zaliczkę?
  11. Czy w momencie rozliczenia zaliczki należy udokumentować, że towar został dostarczony lub usługa została wykonana lub roboty zostały zrealizowane?
  12. Które projekty nie mogą otrzymać zaliczki w terminie 15 października – 31 grudnia danego roku?
  13. Jakie są skutki nierozliczenia zaliczki w terminie lub na niepełną kwotę?
  14. Czy odsetki bankowe narosłe od środków zaliczki należy zwrócić do instytucji?

 

 

 

Temat: zaliczki

Poddziałanie: 1.1 Nowoczesna infrastruktura badawcza publicznych jednostek naukowych, 1.2.1 Działalność B+R przedsiębiorstw, 1.2.2 Współpraca biznesu z nauką, 1.2.3 Profesjonalizacja usług ośrodków innowacji, 1.3.1 Inkubowanie przedsiębiorstw, 1.3.2 Firmy w początkowej fazie rozwoju, 1.3.4 Tereny inwestycyjne, 1.3.5 Usługi dla MŚP, 1.3.6 Nowoczesne usługi instytucji otoczenia biznesu, 1.4.2 Pakietowanie produktów i usług, 1.4.3 Technologie informacyjno-komunikacyjne w działalności MŚP, 1.4.4 Internacjonalizacja MŚP, 1.5.1 Wdrożenie wyników prac B+R, 1.5.2 Odtwarzanie gospodarczego dziedzictwa regionu, 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych, 3.2 E-zdrowie, 4.1 Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, 4.2 Efektywność energetyczna i wykorzystanie OZE w MŚP, 4.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych, 4.3.2 Efektywność energetyczna w budynkach mieszkalnych, 4.4.1 Ekomobilny MOF (ZIT Olsztyna), 4.4.4 Infrastruktura transportu publicznego (Niskoemisyjny transport miejski), 4.5 Wysokosprawne wytwarzanie energii, 5.1 Gospodarka odpadowa, 5.2 Gospodarka wodno-ściekowa , 5.3 Ochrona różnorodności biologicznej, 5.4.1 Bezpieczeństwo Warmii i Mazur , 6.1.1 Dziedzictwo kulturowe, 6.1.2 Instytucje kultury, 6.1.3 Instytucje kultury – ZIT bis Ełk, 6.2.1 Infrastruktura uzdrowiskowa, 6.2.3 Efektywne wykorzystanie zasobów, 7.2.1 Mobilny MOF – ZIT Olsztyna, 7.2.2 Infrastruktura drogowa w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga – ZIT bis, 7.2.3 Infrastruktura drogowa w miejskim obszarze funkcjonalnym Ełku – ZIT bis, 8.1 Rewitalizacja obszarów miejskich, 8.2 Rewitalizacja miejskiego obszaru funkcjonalnego Elbląga – ZIT bis, 8.3 Rewitalizacja miejskiego obszaru funkcjonalnego Ełku – ZIT bis, 9.2 Infrastruktura socjalna, 9.3.1 Infrastruktura kształcenia zawodowego, 9.3.2 Infrastruktura dydaktyczna szkół wyższych, 9.3.3 Instytucje popularyzujące naukę i innowacje, 9.3.4 Infrastruktura edukacji ogólnokształcącej, 9.3.5 Infrastruktura edukacji przedszkolnej

 

Odp. 1: Każdy Beneficjent (za wyjątkiem Beneficjentów realizujących projekty, w których dokonano cesji wierzytelności z umowy o dofinansowanie projektu).

Odp. 2:

a) ustanowić zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu, które wymaga akceptacji instytucji (jeśli dotyczy).

b) złożyć za pomocą SL2014 poprawny wniosek o zaliczkę wraz z nieopłaconymi dokumentami.

Odp. 3:

  1. Dla Beneficjentów nie będących jst dofinansowanie w formie zaliczki może być przekazane maksymalnie do wysokości 95% kwoty dofinansowania projektu w jednej lub kilku transzach, pozostałe 5% będzie przekazane w formie refundacji na podstawie wniosku o płatność końcową.
  2. Dla Beneficjentów będących jst dofinansowanie w formie zaliczki może być przekazane do wysokości 100% kwoty dofinansowania projektu w jednej lub kilku transzach.

Odp. 4: Kopie nieopłaconych faktur/rachunków lub innych dokumentów o równoważnej mocy dowodowej, z których wynika obowiązek zapłacenia zaliczki wykonawcy.

Odp. 5: Zaliczkę można otrzymać na dofinansowanie wydatków kwalifikowalnych wynikających z nieopłaconych dokumentów.

Odp. 6: % dofinansowania z umowy * kwota wydatków kwalifikowalnych z nieopłaconych dokumentów.

Odp.7: Średni kurs NBP z dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku o zaliczkę.

Odp.8: Zaliczka przekazywana jest przelewem na rachunek bankowy projektu w ciągu 21 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku o płatność zaliczkową.

Odp. 9:

a) brak zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy,

b) niepoprawny wniosek o płatność,

c) złożenie wniosku o zaliczkę niegodnie z Harmonogramem płatności,

d) brak dostępności środków na rachunku bankowym BGK oraz rachunku bankowym IZ.

Odp. 10: Zaliczkę Beneficjent zobligowany jest rozliczyć w 100% w terminie 30 dni od jej otrzymania poprzez złożenie wniosku o płatność rozliczającego zaliczkę i/lub zwrot niewydatkowanej kwoty zaliczki. W przypadku, gdy ww. termin kończy się w dniu wolnym od pracy instytucji, z którą została podpisana umowa o dofinansowanie projektu, zaliczkę należy rozliczyć do następnego dnia roboczego.

Odp. 11: Nie. Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu spójności na lata 2014–2020 „Za kwalifikowalne mogą być uznane zaliczki wypłacone na rzecz wykonawcy, jeżeli zostały wypłacone zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Beneficjentem a Wykonawcą, przy czym, jeśli umowa została zawarta na podstawie Pzp, zastosowanie ma art. 151a tej ustawy”.

Odp. 12: Projekty, w dofinansowaniu których znajduje się współfinansowanie krajowe z budżetu państwa (§2 ust. 6 pkt 2 umowy o dofinansowanie projektu). W uzasadnionych przypadkach, na wniosek Beneficjenta istnieje możliwość złożenia wniosku o zaliczkę w ww. terminie.

Odp. 13:

  1. W przypadku niezłożenia wniosku o płatność na kwotę od środków pozostałych do rozliczenia, przekazanych w ramach zaliczki, nalicza się odsetki jak dla zaległości podatkowych, liczone od dnia przekazania środków do dnia złożenia wniosku o płatność/zwrotu zaliczki. Zasady odzyskiwania odsetek określa art. 189 ustawy o finansach publicznych.
  2. W przypadku niezłożenia wniosku o płatność w terminie 14 dni od dnia upływu 30 dni od otrzymania płatności zaliczkowej, od środków przekazanych w ramach zaliczki nalicza się odsetki jak dla zaległości podatkowych, liczone od dnia przekazania środków do dnia złożenia wniosku o płatność/zwrotu zaliczki. Zasady odzyskiwania odsetek określa art. 189 ustawy o finansach publicznych.

Odp. 14: Beneficjent zobowiązany jest do zwrotu odsetek bankowych powstałych na skutek przechowywania zaliczki na rachunku bankowym Projektu/rachunku bankowym Partnera/ów, najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność końcową (nie dotyczy jst).

Czy w ramach projektu możemy sfinansować kursy dla beneficjentów projektu z metod rehabilitacyjnych tj Bobat? Organizacja takiego kursu na miejscu była by szalenie kosztowna. Ośrodki specjalizujące się w metodach pracy z dziećmi przeważnie tylko na miejscu organizują kursy tj SI, Bobat, metoda krakowska. W ramach naszego projektu twardego remontujemy budynek z przeznaczeniem dla dzieci niepełnosprawnych i ich rodzin, dlatego osoby, które wzmocniły by swoje kwalifikacje w ww. zakresach, z momentem uzyskania kwalifikacji otrzymały by zatrudnienie. Nasz lokalny rynek jest niezwykle ubogi jeśli chodzi o dostęp do takich specjalistów. W naszym zespole mamy rehabilitantów, którzy chętnie podwyższyli by swoje kwalifikacje w ramach projektu.

Temat: kursy

Poddziałanie: 11.2.5 Lokalne działania integracyjne społeczności – projekt ZIT Ełk

W Regulaminie konkursu zamkniętego nr RPWM.11.02.05-IZ.00-28-002/17 w podrozdziale 3.2 Typy projektu określono katalog przykładowych działań jakie można realizować w ramach konkursu – przykład opisany w pytaniu Wnioskodawcy nie wpisuje się w katalog możliwych form wsparcia w ramach konkursu. Dodatkowo, należy wskazać, że celem projektów w ramach tego konkursu powinna być m.in. integracja społeczności lokalnych i przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.

Ponadto, należy zaznaczyć, że środki dofinansowania w ramach niniejszego konkursu nie mogą być przeznaczone na organizację kursów zawodowych, dotyczy to uczestników projektu, a w szczególności kadry projektu.

Portal współfinasowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013

przewodnik rpo
facebook
YouTube
kanał RSS
Jeśli szukasz informacji o RPO WiM na lata 2007-2013, to przejdź do poprzedniej wersji serwisu.