Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:
Dostępnych 674 pytań i odpowiedzi ze wszystkich kategorii
Na jakiej podstawie weryfikujecie Państwo prawidłowość sporządzenia programu rewitalizacji, skoro zgodnie z regulaminem konkursu nie jest wymagane załączenie go do wniosku o dofinansowanie projektu?
Dotyczy konkursu nr RPWM.11.01.01-IZ.00-28-001/18
Temat: rewitalizacja
Poddziałanie: 11.1.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa osób wykluczonych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym
Ogłoszony 22.01.2018 r. konkurs nr RPWM.11.01.01-IZ.00-28-001/18 nie jest konkursem rewitalizacyjnym. W związku z powyższym, wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu nie należy składać programu rewitalizacji. W danym konkursie program rewitalizacyjny nie będzie weryfikowany. Ocena spełniania tego kryterium będzie polegała na stwierdzeniu, że kryterium formalne nr 5 „Poprawność programu rewitalizacji“ – „nie dotyczy” danego projektu. W przypadku, gdy zainteresowani jesteście Państwo konkursem typowo rewitalizacyjnym, proszę o zapoznanie się z dokumentacją konkursu nr RPWM.11.01.01-IZ.00-28-002/18.
Czy w przypadku realizacji projektu w ramach ww. podziałania, po przejściu pierwszego etapu, czyli schematu A, wnioskodawca zaczął realizować schemat B i zgodnie z zasadą konkurencyjności (rozeznania rynku), o których mowa w wytycznych, zamawiał odpowiednie dla schematu produkty i usługi.
Wnioskodawca zaplanował rozliczyć wydatki, które są teraz ponoszone w wykonaniu umowy z wykonawcą, która została zawarta zgodnie z zasadami konkurencyjności, tzn. było ogłoszenie zapytania ofertowego na stronie rpo.warmia.mazury.pl, została wybrana najlepsza oferta, potem została podpisana umowa z wybranym wykonawcą.
Termin realizacji umowy z tym wykonawcą został ustalony w jej treści zgodnie z zapytaniem ofertowym upublicznionym w ww. sposób.
Czy Wnioskodawca może z tym wykonawcą zawrzeć aneks do tej umowy z wykonawcą, na mocy którego zmianie ulegnie termin wykonania tej umowy, tak aby nie narazić się na negatywne skutki w zakresie starania się w projekcie o dofinansowanie na wydatki kwalifikowane objęte umową z wykonawcą?
Czy Wnioskodawca może narazić się na negatywne skutki tego, że do umowy z wykonawcą zostanie sporządzony aneks?
Poddziałanie: 1.3.2 Firmy w początkowej fazie rozwoju
Ponieważ przesłane zapytanie nie zawiera wyczerpujących informacji, co do charakteru projektu, można więc udzielić odpowiedzi wyłącznie ogólnej: Jeśli zapytanie ofertowe dopuszczało możliwość zmiany terminu wykonania umowy, ewentualnie mogłoby być uznane aneksowanie umowy z wybranym wykonawcą. Niezbędne byłoby tu dokładne zapoznanie się z treścią zapytania ofertowego – aby dać w tym zakresie wiążącą odpowiedź. Jeśli natomiast nie było żadnej wzmianki w zapytaniu ofertowym o możliwości przedłużenia terminu wykonania umowy, aneksowanie umowy w tym zakresie powodowałoby możliwe negatywne skutki, w kwestii prawidłowości zastosowania zasady konkurencyjności.
Od jakiego okresu można kwalifikować koszty ? Czy jest to dzień po złożeniu wniosku, czy od 1 stycznia 2014 r. Chodzi o pomoc de minimis.
Temat: koszty kwalifikowalne
Poddziałanie: 1.3.2 Firmy w początkowej fazie rozwoju
W przypadku realizacji całego projektu na zasadzie pomocy „de minimis”, kwalifikowalność wydatków, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, może obowiązywać od 01.01.2014. W przypadku gdy jedna z kategorii projektu jest realizowana na zasadzie pomocy „de minimis”, a inna kategoria na zasadzie „pomocy publicznej” – wówczas dla całego projektu obowiązuje efekt zachęty!
Interpretacja zapisów § 22 umów o dofinasowanie zawieranych w ramach RPO WiM.
Poniżej treść § 22
Temat: prawa autorskie, umowa prawno-autorska
Poddziałanie: 1.2.1 Działalność B+R przedsiębiorstw
Wzór umowy o dofinansowanie został ustalony przez Instytucję Zarządzającą RPO WiM, która stanowi element dokumentacji konkursowej. Zgodnie z § 22 ust. 1 wzoru umowy, Beneficjent jest zobowiązany do przeniesienia na IZ praw autorskich do utworów powstałych w ramach projektu. Podstawą do korzystania z utworu przez Beneficjenta, Partnera oraz Wykonawcę / Twórcę utworu będzie licencja.
Dlatego też Beneficjent zobowiązany jest odpowiednio zabezpieczyć się na tę ewentualność z umowie z wykonawcami. Zgodnie z § 22 ust. 2. wzoru umowy - W przypadku zlecania wykonawcy części zadań w ramach Projektu obejmujących m. im. opracowanie utworu, Beneficjent zobowiązuje się do zastrzeżenia w umowie z wykonawcą, że autorskie prawa majątkowe do ww. utworów przysługują Beneficjentowi, na polach eksploatacji wskazanych uprzednio Beneficjentowi przez Instytucję Zarządzającą RPO WiM.
Oznacza to, że Beneficjent powinien zapewnić sobie posiadanie wyłącznych nieograniczonych autorskich praw majątkowych do utworów wypracowanych w ramach realizowanego projektu.
Na etapie składania wniosku o dofinansowanie, czy też zawierania umowy nie jest możliwe określenie jakie dokładnie utwory powstaną w ramach projektu i na jakich polach eksploatacji należy przenieść do nich prawa autorskie. Nabycie przez IZ autorskich praw majątkowych do utworu powstałego w ramach projektu możliwe jest dopiero po powstaniu konkretnego utworu i wówczas możliwe jest precyzyjne określenie pól eksploatacji dzieła. IZ przed zawarciem umowy prawno autorskiej oceni jakie utwory powstały w ramach projektu, możliwe są do przyszłego wykorzystania i na jakich polach eksploatacji mogą być wykorzystywane. W związku z powyższym w chwili obecnej nie jest możliwe doprecyzowanie zapisów § 22 wzoru umowy o dofinansowanie.
Warmińsko – Mazurska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Olsztynie jako IP wystąpi do IZ o opracowanie wzoru umowy prawnoautorskiej zawieranej pomiędzy IZ a Beneficjentem, obejmujący możliwie jak najszerszy katalog pól eksploatacji.
Temat: oświata, szkoła
Poddziałanie: 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów
Fakt zaplanowania we wniosku o dofinansowanie projektu zajęć ukierunkowanych na rozwój kompetencji językowych powinien wynikać z przedstawionej diagnozy. Dodatkowo obóz językowy może stanowić uzupełnienie zajęć ukierunkowanych na rozwijanie kompetencji językowych pod warunkiem przedstawienia jego niezbędności do realizacji celu projektu. Konstruując budżet, Wnioskodawca powinien mieć na uwadze racjonalność i efektywność ponoszonych wydatków.
Sposób organizacji przedmiotowego wyjazdu Wnioskodawca może określić samodzielnie i może zrealizować go we własnym zakresie, planując poszczególne wydatki w ramach budżetu, lub też zlecić firmie zewnętrznej w sposób zapewniający przejrzystość oraz zachowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Czy w związku z tym, że: „trakcie otrzymywania pomocy stypendialnej uczeń podlega opiece dydaktycznej nauczyciela, pedagoga szkolnego albo doradcy zawodowego zatrudnionego w szkole lub placówce systemu oświaty ucznia” – w budżecie projektu można zaplanować wynagrodzenie dla takiego nauczyciela za dodatkowe godziny pracy z uczniem zdolnym?
Temat: finansowanie wyjazdu za granicę uczestników projektu, szkoła
Poddziałanie: 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów
Temat: rekultywacja
Poddziałanie: 5.1 Gospodarka odpadowa
Zadanie obejmujące rekultywację składowiska odpadów nie wpisuje się w typy projektów mogących otrzymać dofinansowanie w ramach działania 5.1 Gospodarka odpadowa Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
W ramach Działania 5.1 dofinansowaniu podlegać mogą inwestycje uwzględnione w planie inwestycyjnym stanowiącym załącznik do Wojewódzkiego Planu Gospodarowania Odpadami i zapewniające kompleksowe rozwiązania polegające na zapobieganiu powstawania odpadów, wdrażaniu segregacji i wtórnego wykorzystania odpadów, budowie instalacji umożliwiających przygotowanie odpadów do procesów odzysku lub unieszkodliwiania oraz budowę składowisk jako elementów zakładu zagospodarowania odpadów.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące poddziałania 2.4.1 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty konkursowe (1 typ)
Temat: diagnoza grupy docelowej, kursy, kursy i szkolenia doskonalące, wkład własny, wskaźniki
Poddziałanie: 2.4.1 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego - projekty konkursowe
Na stronie 27 regulaminu do konkursu nr RPWM.02.02.01-IZ.00-28-001/17 zamieszczony został następujący zapis cytat: "Szczegółowy katalog wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych został opracowany przez MEN i jest udostępniony za pośrednictwem strony internetowej https://efs.men.gov.pl/ pod linkiem:http://archiwum.efs.men.gov.pl/index.php/fundusze/nauczanie-przedmiotow-przyrodniczych/2098-wykaz-wyposazenia-pracowni-przyrodniczych. UWAGA! Katalog wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych jest katalogiem zamkniętym.
2. Istnieje możliwość zakupu wyposażenia o parametrach wyższych niż opisane w katalogu celem realizacji programu nauczania i osiągnięcia rezultatów projektu,"
Wskazany w regulaminie wykaz wyposażenia szkolnych pracowni przyrodniczych (katalog MEN) dotyczy nieaktualnej podstawy programowej. Natomiast zapis w regulaminie mówiący o tym, iż katalog jest katalogiem zamkniętym i możliwy jest jedynie zakup wyposażenia o wyższych parametrach (ale nie innego...) uniemożliwia wyposażeni szkół zgodne z nową podstawą programową.
Jak w związku z powyższym beneficjenci powinni planować wyposażenie pracowni przyrodniczych - zgodnie z regulaminem (wskazany katalog jest katalogiem zamkniętym), czy zgodnie z podstawą programową?
Temat: MEN, wyposażenie pracowni
Poddziałanie: 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów
Temat: szkoły zawodowe, technika
Poddziałanie: 2.2.1 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów
Zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze edukacji na lata 2014-2020 IZ RPO z dnia 6.09.2016 r. Podrozdział 3.2. pkt 2 IZ zapewnia, że wsparcie udzielane w ramach RPO na rzecz kształcenia kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej) jest skierowane w szczególności do:
a) publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, w tym specjalnych, szkół dla dorosłych lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne;
b) szkół zawodowych, w tym specjalnych i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe, w zakresie prowadzonego przez nie nauczania w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego;
c) szkół specjalnych przysposabiających do pracy, jeżeli cel interwencji odpowiada zakresowi określonemu w niniejszym podrozdziale;
d) uczniów i słuchaczy szkół lub placówek systemu oświaty wskazanych w lit. a, b i c;
e) nauczycieli;
f) podmiotów wymienionych w podrozdziale 3.1 pkt 3.
Zatem szkoła zawodowa może ubiegać się o dofinansowanie dla projektu w ramach Poddziałania 2.2.1 RPO wyłącznie w zakresie prowadzonego przez nią kształcenia ogólnego.
ul. Głowackiego 17, 10-447 Olsztyn
czynny: poniedziałek 8:00 - 18:00
wtorek - piątek 7:30 - 15:30
tel. 89 512 54 86/85/84/83/82/89
e-mail: gpiolsztyn@warmia.mazury.pl