Fundusze Europejskiej
logo regionalnego programu operacyjnego województwa warmińsko-mazurskiego
warmia mazury logo
logo unii europejskiej

Szukaj

FAQ

Użyj filtrów, aby szybko odnaleźć interesujące Cię zagadnienie:

Temat:

Działanie/Poddziałanie:

Dostępnych 674 pytań i odpowiedzi ze wszystkich kategorii

Czy biorąc pod uwagę, iż diagnoza zapotrzebowania na szkolenia prowadzona jest w odniesieniu do konkretnej branży/branż, to czy diagnoza grupy docelowej również powinna odnosić się do osób z tych branż czy diagnoza powinna się odnosić ogólnie do osób dorosłych, które uczą się, pracują lub zamieszkują, w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, na terenie województwa warmińsko-mazurskiego?

Temat: diagnoza grupy docelowej

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

Mimo, iż charakter planowanych szkoleń wynika z potrzeb konkretnej branży nie można ograniczać grupy docelowej wyłącznie do jej pracowników. Projekt powinien być dostępny dla wszystkich osób spełniających kryteria tj. uczestnikami mogą być wyłącznie osoby dorosłe z własnej inicjatywy zainteresowane podnoszeniem kompetencji i umiejętności zawodowych, które uczą się, pracują lub zamieszkują, w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą.

W pytaniach i odpowiedziach z dnia 13 lipca br. wskazano, iż: "Z uwagi na popytowy charakter konkursu, który umożliwia każdej zainteresowanej osobie (wpisującej się w definicję zawartą w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych) udział w projekcie, Wnioskodawca nie jest w stanie na etapie sporządzania wniosku, przedstawić szczegółowej diagnozy grupy docelowej. W związku z powyższym, opis grupy docelowej powinien zostać ograniczony do wskazania, iż uczestnikami będą wyłącznie osoby dorosłe z własnej inicjatywy zainteresowane podnoszeniem kompetencji i umiejętności zawodowych, które uczą się, pracują lub zamieszkują, w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, na terenie województwa warmińsko-mazurskiego." Czy powyższe oznacza, że opis grupy docelowej nie musi zawierać takich informacji jak status na rynku pracy, wykształcenie itp. uczestników projektu ani informacji ile osób z poszczególnych grup zostanie zrekrutowanych, np. ile będzie osób bezrobotnych, ile pracujących itp.?

Temat: grupa docelowa

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

Opis grupy docelowej powinien zostać ograniczony do wskazania, iż uczestnikami będą wyłącznie osoby dorosłe z własnej inicjatywy zainteresowane podnoszeniem kompetencji i umiejętności zawodowych, które uczą się, pracują lub zamieszkują, w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Czy w ramach projektu można uwzględnić szkolenia z tzw. kompetencji miękkich, np. umiejętność pracy w zespole, komunikacja interpersonalna itp. jeśli z przeprowadzonej diagnozy będzie wynikało, iż jest zapotrzebowanie na tego typu kompetencje w danej branży?

Temat: kompetencje zawodowe, szkolenia

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

Dofinansowanie mogą uzyskać projekty realizujące wsparcie obejmujące m.in. kursy i szkolenia prowadzące do uzyskania kompetencji zawodowych. Kompetencje i umiejętności zawodowe to takie, które są niezbędne do właściwego wykonywania zawodu/ów określonych w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania. 

Jeśli w ramach projektu zaplanujemy 9 szkoleń, to czy możemy w projekcie ograniczyć udział 1 osoby do, np. udziału w 3 szkoleniach maksymalnie, czy nie jest to dopuszczalne i nie możemy ograniczać wyboru uczestników? Jeżeli nie możemy wprowadzać takich ograniczeń, to czy w przypadku zaplanowania 9 szkoleń w projekcie musimy na etapie konstruowania wniosku założyć, że 1 osoba weźmie udział we wszystkich 9 szkoleniach w projekcie?

 

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.03.02-IZ.00-28-001/17

Temat: szkolenia

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

Według dokumentacji konkursowej nie ma ograniczenia ilości szkoleń, w których może brać udział jedna osoba. Należy jednak uwzględnić zapis zawarty w instrukcji wypełniania wniosku – str. 21: Liczba osób, podmiotów objętych wsparciem: „Wnioskodawca wypełnia pola liczbowe, wskazując planowaną liczbę osób/ podmiotów objętych wsparciem w ramach projektu. Należy pamiętać, iż w przypadku objęcia wsparciem jednego uczestnika lub podmiotu kilkoma rodzajami wsparcia, wnioskodawca zobligowany jest wykazać ww. uczestnika/ podmiot tylko jeden raz”. Jednakże Beneficjent zgodnie z koncepcją i założeniami projektu może przewidzieć ograniczenie udziału 1 osoby do np. udziału w 3 szkoleniach, o ile wniosek zawierać będzie rzetelne uzasadnienie potrzeby takiego ograniczenia i wynikać będzie z przeprowadzonej diagnozy.

Czy w ramach wskaźnika rezultatu: Liczba osób, które zyskały kwalifikacje w ramach pozaszkolnych form kształcenia – można ująć tylko osoby, które nabędą kwalifikacje zawodowe, czy we wskaźnik można wliczyć także osoby, które uzyskają kompetencje zawodowe?


Dotyczy konkursu nr RPWM.02.03.02-IZ.00-28-001/17

Temat: rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych, wskaźniki, wskaźniki rezultatu

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

Wykazywać należy wyłącznie kwalifikacje osiągnięte w wyniku interwencji EFS.

We wskaźniku należy uwzględnić tylko te osoby, które otrzymały wyniki egzaminu do czasu ostatecznego rozliczenia projektu. Uczestnika należy wykazać tylko raz, nawet jeśli uzyskał w ramach projektu kilka kwalifikacji.

W związku z interpretacją zapisów Regulaminu konkursu – 6.07.2017 r. – czy w projekcie nie można faworyzować określonej grupy osób?

Czy można przyjąć określone kryteria rekrutacji faworyzujące daną grupę?

 

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.03.02-IZ.00-28-001/17

Temat: rekrutacja

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

Z uwagi na popytowy charakter konkursu, który umożliwia każdej zainteresowanej osobie (wpisującej się w definicję zawartą w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych) udział w projekcie, Wnioskodawca nie jest w stanie na etapie sporządzania wniosku przedstawić szczegółowej diagnozy grupy docelowej. W związku z powyższym, opis grupy docelowej powinien zostać ograniczony do wskazania, iż uczestnikami będą wyłącznie osoby dorosłe z własnej inicjatywy zainteresowane podnoszeniem kompetencji i umiejętności zawodowych, które uczą się, pracują lub zamieszkują, w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Beneficjent przyjmuje kryteria rekrutacji, które należy określać w sposób pozwalający na wybór uczestników projektu w sposób przejrzysty. Jeżeli jest to możliwe, wsparcie powinno być skierowane do jak najszerszego kręgu osób. Ograniczenie grupy docelowej może wynikać z charakteru szkoleń.

Czy rekrutacja do projektu musi być otwarta i prowadzona do wyczerpania miejsc szkoleniowych, czy nie jest to obligatoryjne? Czy wprowadzenie np. rund naboru nie będzie stanowić ograniczenia dla grupy docelowej?


Dotyczy konkursu nr RPWM.02.03.02-IZ.00-28-001/17

Temat: rekrutacja

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

ekrutacja powinna obejmować wskazanie i uzasadnienie wybranych kryteriów, technik i metod rekrutacji, dopasowanych do grupy odbiorców oraz charakteru projektu. Projekt powinien być dostępny dla wszystkich osób spełniających kryteria, tj. uczestnikami mogą być wyłącznie osoby dorosłe z własnej inicjatywy zainteresowane podnoszeniem kompetencji i umiejętności zawodowych, które uczą się, pracują lub zamieszkują, w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą. Jeżeli jest to możliwe, wsparcie powinno być skierowane do jak najszerszego kręgu. Wybór metody rekrutacji oraz naboru uczestników należy do Beneficjenta, który zgodnie z koncepcją i założeniami projektu planuje harmonogram realizacji szkoleń. Wprowadzenie rund naboru może być zasadne, np. w sytuacji, gdy dotyczą one różnych szkoleń (np. szkolenie X realizowane jest w lutym 2018 r. – rekrutacja prowadzona w styczniu 2018 r.; szkolenie Y realizowane jest w maju 2018 r. – rekrutacja prowadzona jest w kwietniu 2018 r.).

Czy w ramach konkursu projekt realizowany może być na terenie całego województwa warmińsko-mazurskiego, czy należy zawęzić obszar realizacji?

 

 Dotyczy konkursu nr RPWM.02.03.02-IZ.00-28-001/17

 

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

Jako „miejsce realizacji projektu” należy rozumieć obszar, gdzie realizowane są najważniejsze zadania/działania projektu lub/i obszar, z jakiego rekrutowani są uczestnicy projektu. Beneficjent może zdecydować, czy obszar realizacji projektu będzie zawężony do miejsca realizacji projektu (np. powiat, gmina) lub będzie obejmować obszar, z jakiego rekrutowani są uczestnicy projektu (np. województwo).

 

Czy konieczna jest inwentaryzacja pracowni – wyposażenie ze środków unijnych z poprzedniej perspektywy? W projekcie planujemy w każdej ze szkół utworzenie pracowni mobilnej nie przypisanej na stałe do żadnej konkretnej sali. Przewidywane wyposażenie jest tak nowoczesne, że w czasie poprzedniej perspektywy nie istniało. Jeśli jest konieczna, to jakie sale należałoby ją objąć, i jakie elementy wyposażenia ująć?

Planujemy objęcie eksperymentem drugi typ projektu klas pierwszych w roku szkolnym 2018/2019. Diagnoza, o której myślimy, obejmuje sposób uczenia matematyki stosowany w tej chwili i opiera się na wynikach testów zewnętrznych i opracowaniach naukowych.

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.02.02-IZ.00-28-001/17 

 

Temat: oświata, szkoła

Poddziałanie: 2.2.2 Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów - projekty ZIT bis Elbląg

Zgodnie z zapisami Regulaminu, Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia wniosków z diagnozy z przeprowadzonej inwentaryzacji oraz oceny stanu technicznego posiadanego wyposażenia, zatem inwentaryzacja pracowni jest konieczna.

Należy pamiętać, iż przy zakupie wyposażenia należy kierować się katalogiem wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych, który jest katalogiem zamkniętym, oraz katalogiem wyposażenia pracowni matematycznych, który jest katalogiem otwartym.

Zgodnie z założeniami konkursu celem projektu jest wyposażenie szkolnych pracowni (sal dydaktycznych), które musi być zgodne z warunkami określonymi w katalogach. Każdorazowo inna forma wyposażenia pracowni będzie przedmiotem szczegółowej oceny na etapie oceny wniosku.

Dotyczy konkursu nr RPWM.02.03.02-IZ.00-28-001/17

W regulaminie konkursu zapisano:
„W ramach jednego projektu realizowane są minimum trzy kursy/szkolenia o różnej tematyce prowadzące do uzyskania kwalifikacji i/lub kompetencji, stanowiące kompleksową odpowiedź na potrzeby branży/branż zdiagnozowanej/-ych w projekcie".

Proszę o informację, jak należy rozumieć kompleksową odpowiedź w kontekście konkursu 2.3.2 ?

Temat: rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych, szkolenia

Poddziałanie: 2.3.2 Rozwój kompetencji i umiejętności zawodowych osób dorosłych

Projekt ma zapewnić kompleksową odpowiedź na zapotrzebowanie na kompetencje i kwalifikacje pracowników zdiagnozowanej branży. Powyższy wymóg jest spełniony poprzez zapewnienie w ramach projektu minimum 3 kursów/szkoleń prowadzących do podniesienia kwalifikacji i/lub kompetencji.

Portal współfinasowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013

przewodnik rpo
facebook
YouTube
kanał RSS
Jeśli szukasz informacji o RPO WiM na lata 2007-2013, to przejdź do poprzedniej wersji serwisu.